NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:15

Nou high society is zeker een topper. Wow wat kan die bewegen. Ook een erg mooi paardje om te zien. Helaas paste hij niet in mijn doel, anders wist ik het wel......

Knolselder

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:05

Volgens mij had ik toen net Rups gekocht ofzo :P

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:12

Dank jullie wel ! Ik ben ook echt heel blij met hem. Voor mij is hij echt wat ik in een paardje zoek. Recente foto's heb ik, maar weet niet hoe ik dat hier voor elkaar moet krijgen. Op mijn website staat hij met foto's en een filmpje :o Ik weet alleen niet of ik mijn link hier neer mag zetten.

Maar vind het echt heel spannend hoor wat hij gaat doen. Werkelijk geen idee. Word wel een hele mooie hengstenkeuring dit jaardenk ik. Veel hele mooie hengsten langs zien komen en in de wandelgangen die gaan komen dit jaar.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:24

Ik kom ook weer met mijn hengstje Hunter vd Beekseweg.
Hopelijk gedraagd ie zich en kan hij meer laten zien dan afgelopen jaar! :)

Afbeelding

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 07:44

Wij hebben eerst de NAS keuring en nemen Faramir dan mee naar NMPRS. Als ie tenminste niet uit de maat groeit hahaha! *D

Knolselder schreef:
Dat scheren, durven jullie dat nu al?
En waarom worden ze nu al geschoren?

Op zich zou ik ook al willen scheren om de conditie beter in het oog te kunnen houden. Maar ik ben echt zoooooo bang na vorig jaar dat het weer miserie met de huid gaat meebrengen (al hadden ze hem vorig jaar echt wel veeeeel te kort geschoren!!!).
Staan ze bij jullie dan continu onder een deken eens geschoren? Of gaat dat deken af in een stal? Maar jullie hebben misschien binnenstallen?

Rups was echt compleet kapotgeschoren vorig jaar, op 3 mm en eventueel met de vleug mee kan weinig kwaad.
Voor de keuring moet je toch even opnieuw bekijken hoeveel haar er weer af moet. :P

Wij hebben Faramir onder de 300gr BR halsdeken, is waterdicht. Als het koud wordt gaat daar nog wel een fleece of onderdeken onder. Hier ligt die deken er dag en nacht op, wij hebben geen bovendeuren in de stallen. En overdags naar buiten tenzij het regent.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:38

Hier deed ik ze altijd op 1.5 mm, is erg mooi. Heb nu een groot apparaat met 3 mm messen. Heb de wedstrijdponys al 4x geschoren en ze staan onder dubbele dekens waarvan de bovenste met hals is. Word niet goed van dat haar :=

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:59

Ik zie dit topic nu pas :o? Leuk hoor,vast een beetje voorpret!
Vegas is dit jaar ook weer aan de beurt,ik hoop dat hij zijn eerste premie kan handhaven maar we doen ons best...stapmolen komt nu goed van pas!
Hier een foto van de vorige keuring,hopelijk krijg ik hem nu net zo strak...

Afbeelding

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:17

Nou enige bij Faramir is dat we ons echt niet zorgen hoeven maken of ie strak is. :=

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:19

Mooi dat knappe Vegas ook weer mee doet.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:23

Dit is Boran in zijn zomervacht hij moet ook terug komen.
Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:44

randalinpony schreef:
Wij hebben eerst de NAS keuring en nemen Faramir dan mee naar NMPRS. Als ie tenminste niet uit de maat groeit hahaha! *D

Knolselder schreef:
Dat scheren, durven jullie dat nu al?
En waarom worden ze nu al geschoren?

Op zich zou ik ook al willen scheren om de conditie beter in het oog te kunnen houden. Maar ik ben echt zoooooo bang na vorig jaar dat het weer miserie met de huid gaat meebrengen (al hadden ze hem vorig jaar echt wel veeeeel te kort geschoren!!!).
Staan ze bij jullie dan continu onder een deken eens geschoren? Of gaat dat deken af in een stal? Maar jullie hebben misschien binnenstallen?

Rups was echt compleet kapotgeschoren vorig jaar, op 3 mm en eventueel met de vleug mee kan weinig kwaad.
Voor de keuring moet je toch even opnieuw bekijken hoeveel haar er weer af moet. :P

Wij hebben Faramir onder de 300gr BR halsdeken, is waterdicht. Als het koud wordt gaat daar nog wel een fleece of onderdeken onder. Hier ligt die deken er dag en nacht op, wij hebben geen bovendeuren in de stallen. En overdags naar buiten tenzij het regent.

Het is Alec die naar de keuring komt en bij de trainer in januari vorig jaar veel te kort geschoren was. Daardoor had hij een zware schimmelinfectie opgelopen waaroor ik hem voor de nmprs keuringen heb moeten afmelden (vacht groeide echt traag en lelijk terug, hij was tot op bloedens toe kaal op sommige plekken).

Het is wel zo dat Rups die schimmelinfectie heeft overgekregen (het zijn speelkameraden), maar niet in dezelfde graad en was snel weer onder controle. Maar ook hij heeft lang met kleurverschillen in zijn vacht rondgelopen.

Het was echt een jaar vol pech in 2013. En nu ben ik dus bang om te scheren omdat Alec toen die infectie heeft gekregen omdat hij dus veel te kort geschoren was en in combinatie met dikke dekens om hem warm te houden. Dat gaat schuren...

Pffff. Nuja, met een 3mm moet het wel goedkomen denk ik maar. Alleen begint het nu dan weer kouder te worden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:45

oh wacht ff dan was alec die lichte?

Tja ik zou nu dus echt nog niet scheren als het niet nodig was. Maar ik ben dan ook praktisch en stel gedoe met deken liever uit dan. Alleen als het met trainen nodig is.
Maar op zich kan het weinig kwaad als je paard goed geschoren is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:43

Afbeelding

Faramir

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:45

Wow Adinda, die is knap, zit een mooie hals op! En Boran heeft echt een geweldig mooi sprekend hoofdje vind ik, hij viel me al vaker op.
Regal is ook nog niet geschoren, hij gaat volgende maand naar de trainers en dan zal ie geschoren worden. Hij heeft in ieder geval niet zo'n berenvacht als Vic altijd had, dat was echt niet normaal :D

Maar ik kan me voorstellen als je zoveel ellende hebt gehad met scheren, dat je dan huiverig bent om het weer te doen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:50

Faramir is gaaf!!!! :~

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:05

Wat een coole hengstjes die 2 laatste!

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:10

Wie heeft de eer om Regal te gaan trainen Mariska?

Oh, NAS keuring vind ik erg mooie keuring, hengsten worden er (als alles goed gaat) echt op verschillende manieren getoond. Vooral stuk in vrijheid is super leuk om te zien :) Veel succes met Faramir, hij ziet er alvast erg goed uit!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:44

In vrijheid? Zoals met Liberty? Dat zou nog wat voor mij zijn :D

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:22

Inderdaad, ik geloof dat er 3 voorstellingen zijn: zachte ondergrond (gewoon in piste), harde ondergrond (buiten) en los in piste. Na elke voorstelling kan hengst wel afgekeurd worden, vrijheid is laatste, dus spijtig genoeg geraken er niet nooit heel veel tot daar...
(Verbeter me als ik mis ben hé ;) )

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:42

Nee hoor Sophie, klopt precies! :) De bak in Ermelo is ook flink groot, voor sommige paardjes is dat een voordeel, meer tijd om even 'los' te komen.

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:56

Adinda, veel succes dit weekend met Faramir! Ik vind hem alvast prachtig! En zo mooi getekend! Helemaal mijn gedacht ;)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:05

Sophie, Regal gaat in training bij Rinus en Karen Geven van de Colour Stables.
Liberty op de HK, dat zou toch mooi zijn! Maar ik begreep dat ze dan wel erg in de knoei zouden komen met het tijdschema.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:25

Het systeem van de NAS HK is inderdaad erg leuk, maar met het aantal hengsten bij NMPRS, zouden we weekje bezig zijn vrees ik!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:42

amen...

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:26

Hupla, het is beslist, Stippie gaat op training! :)
Nu nog wachten op bevestiging van waar ik hem heel graag naartoe wil brengen :D