Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knolselder schreef:Dat scheren, durven jullie dat nu al?
En waarom worden ze nu al geschoren?
Op zich zou ik ook al willen scheren om de conditie beter in het oog te kunnen houden. Maar ik ben echt zoooooo bang na vorig jaar dat het weer miserie met de huid gaat meebrengen (al hadden ze hem vorig jaar echt wel veeeeel te kort geschoren!!!).
Staan ze bij jullie dan continu onder een deken eens geschoren? Of gaat dat deken af in een stal? Maar jullie hebben misschien binnenstallen?
randalinpony schreef:Wij hebben eerst de NAS keuring en nemen Faramir dan mee naar NMPRS. Als ie tenminste niet uit de maat groeit hahaha!
Knolselder schreef:Dat scheren, durven jullie dat nu al?
En waarom worden ze nu al geschoren?
Op zich zou ik ook al willen scheren om de conditie beter in het oog te kunnen houden. Maar ik ben echt zoooooo bang na vorig jaar dat het weer miserie met de huid gaat meebrengen (al hadden ze hem vorig jaar echt wel veeeeel te kort geschoren!!!).
Staan ze bij jullie dan continu onder een deken eens geschoren? Of gaat dat deken af in een stal? Maar jullie hebben misschien binnenstallen?
Rups was echt compleet kapotgeschoren vorig jaar, op 3 mm en eventueel met de vleug mee kan weinig kwaad.
Voor de keuring moet je toch even opnieuw bekijken hoeveel haar er weer af moet.![]()
Wij hebben Faramir onder de 300gr BR halsdeken, is waterdicht. Als het koud wordt gaat daar nog wel een fleece of onderdeken onder. Hier ligt die deken er dag en nacht op, wij hebben geen bovendeuren in de stallen. En overdags naar buiten tenzij het regent.