NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:49

Nou ik heb ik nog wel wat werk aan Orion om die in vorm te krijgen, dikke papzak. ;(

Joscaa

Re: NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:52

Dat voordeel heb ik wel, ondanks Bright al ruim een maand stil staat, is hij nog steeds niet te dik. Bright is vaker eerder wat schraal dan te dik. Maaaaar, die is nog jong natuurlijk, kan over twee jaar wel eens anders zijn, haha.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:54

yuma is ook niet dik te krijgen, die moet ik ook flink bijvoeren

maar esther orion is ook niet dik hoor, als die vacht eraf is zul je verrast zijn :j

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:55

Die van mij zijn ook altijd eerder te dik dan te schraal, soms baal ik daar van maar een schraal paard dikker krijgen is meestal niet makkelijk...
Paar weken voor de keuring moeten ze hier altijd een beetje op rantsoen, mijn Fell pony's helemaal!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:38

mdr schreef:
Nee, als Titan goedgekeurd wordt, kan het veulen geen vol papier krijgen, ook niet via dna bepaling, omdat de hengst op het moment van de dekking nog niet goedgekeurd was.

En ik denk dat jij teveel dingen verkeerd leest eerlijk gezegd. Veel berichten heb ik daar nog niet over geschreven, want ik ben niet vaak meer op bokt de laatste tijd, maar ik mag het toch wel spijtig vinden zeker? Ik spreek voor mezelf, niet voor anderen hé. Dat wil daarom niet zeggen dat ik het ook niet voor Anne spijtig vond, maar dat heb ik zelf al tegen haar gezegd toen na de hengstenkeuring, dus het lijkt me niet nodig om dat bij ieder bericht weer te herhalen omdat jij anders denkt dat ik het alleen maar heel erg voor mezelf vind? Als je kritiek hebt, ok, maar zorg dan ten minste voor terechte kritiek!

Het bericht kwam op mij zo over, dan heb ik dat verkeerd geinterpreteerd omdat er als eerste staat dikke pech voor mij. Ik kan uiteraard niet ruiken wat jij verder tegen Anne gezegd hebt. Ik hoop voor Anne dat hij er dit jaar doorheen komt.

Was inderdaad niet nodig voor jou om erop te reageren Femke_L omdat IK het blijkbaar verkeerd geinterpreteerd heb. Maar dat geef ik dan ook toe

Veulentje is wel heeeel gaaf geworden, mooi hoog op de benen!
Zelf dacht ik inderdaad ook dat je gewoon via DNA de hengst op papier kon krijgen maar ik weet ook dat dat alleen is als hij als 2-jarige dekt en als 3-jarige goedgekeurd wordt. Hoe het werkt als hij dan als 3-jarige afgekeurd wordt en als 4-jarige wel goedgekeurd wordt dat weet ik ook niet. Het is jammer dat het veulen half papier heeft maar het is gelukkig wel gewoon te registreren bij het NMPRS en mag gewoon voor de premies.

Rowan waarom was jouw merrie afgekeurd dan?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:52

Die had helaas losse knieën.. :(

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:54

Zou bijna spijt krijgen dat ik Doet geruind heb, heerlijk weer om te lezen al die voorbereidingen :j :+

Rowan , daar hoef je dan toch niet verbaast van te staan ? Losse knieen is losse knieen ... kan niet linksom of rechtsom want het zit er.

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:57

Fijn Sap, dat je je mening toch wat nuanceert! :)
Ja, ik dacht dus eerst ook dat het geen probleem zou zijn om op die manier toch de vader op papier te krijgen, maar dit bleek dus niet het geval te zijn, ook niet als hij achteraf nog goedgekeurd wordt.
Vond het veulentje ook zo mooi hoog op de benen staan, echt een paardje in 't klein.

Ja, losse knieën daar zijn ze heel streng op en terecht. Wel spijtig als je daar op de keuring moet achter komen, al die moeite voor niks. Heb het ook ooit voor gehad en daarom laat ik nu thuis toch mijn DA er even naar kijken naar die dingen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:00

Mel als je je verveelt :P Soms twijfel ik maar aan de andere kant heb ik echt geen zin om ze klaar te maken. Op naar de Spring Fling Show :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:03

haha verveelt .. nouja heb wel meer tijd idd werk meestal avonddienstjes dus overdag tijd zat :')
Ben nu de brievenbus uit ellende al gaan schilderen en train Bo intensief hahaah

Ik vind juist het wassen, scheren en opdirken wel leuk.
Trainen aan de hand ook wel maar dan moet er wel een doel aan zitten zoiets als een keuring, show e.d.
Spring fling wou ik met jou en elien nog ff over hebben trouwens , goed dat je die aankaart :+

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:04

Losse knieen kun je idd thuis al laten controleren, zonde om daar op de keuring pas achter te komen.

Heb geen hengst en ook niet zoveel interesse in de hengsten van het nmprs, dus al ik kom is het voor de gezelligheid en om Tom mijn vroegere hengstje aan te moedigen.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:16

@ lets dun it, leuk dat Tom komt! Kan ik de papa van Most Wanted weer eens zien, hij blijft 1 van mijn favorieten!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 19:56

Ach de merries worden binnenkort weer hengstig toch? ;)
Hengst aan de ene kant van het hek merrie andere kant en je ziet ze slank worden. :P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:58

Meavey schreef:
Ach de merries worden binnenkort weer hengstig toch? ;)
Hengst aan de ene kant van het hek merrie andere kant en je ziet ze slank worden. :P

_O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:21

haha linda dat is wel de leukste manier :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:26

Tamara ga met ons mee! Gezellig!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:36

We konden het inderdaad laten controleren van te voren, maar gingen er niet vanuit dat er iets mis mee was aangezien dat ze van een hele betrouwbare stal afkomt die ook echt wel verstand hebben van paardjes :) Maar tuurlijk sta je dan zelf eventjes verbaasd, van huh.. Naja het is een lesje voor ons geweest dat wij eerst de paardjes door de veearts zelf laten controleren :)

cta74mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:30

AfbeeldingIk ga met 2 hengstjes Pearl's dimebag darrel zilverappel bruin amha en met Duval vd appelhoeve champagne 50% amha. We zijn al volop aan het trainen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cta74mini op 01-02-13 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:31

OOooh ik vind alleen de metamorfose al leuk. Van een dikke haarbal naar een slanke den. :D

Hier begint de spanning ook te komen. Maandag komt diego bij mij. Hopelijk gedraagt hij zich een beetje. Heb weinig zin om elke keer een losgebroken hengst te pakken en de draden te maken. :o Gelukkig is berrie verkocht. Dus hij heeft geen concurent. hahaha

Eigenlijk is het best raar dat je later niet nog eens door middel van dna een vol papier kunt krijgen (in dit geval dan) het was tenslotte eigen hengst eigen merrie.
Maar ja zoals al gezegt ergens moet je een lijn trekken.
Hier ook extra spannend. Als diego niet ggk wordt heb ik ook een veulen met half papier. |(

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:34

Oh oh, dan ook maar extra hard duimen dat ook Diego goedgekeurd word!! Bright is gelukkig heel braaf bij draadjes en dergelijke. Als zijn vriend ontsnapt en de draden op de grond liggen en paaltjes scheef staan, blijft hij er netjes achter staan, haha. Mietje! Nu staat hij dan ook zonder merrie's met enkel een ander mini ruintje, maar voorheen op zijn vorige stal bleef hij ook keuring achter de draadjes, ook als er merrie's voor hem stonden.

Ik vind dat ook zo leuk, lekker scheren, trainen & optutten, helemaal knappe paardjes worden het dan.
Bright staat nu nog in zijn weilandoutfit met lange dikke vacht, een derde oor die 10 centimeter omhoog staat. Gelukkig is vanmorgen mijn gips er af gegaan, dus hoop hem morgen of volgende week lekker te kunnen scheren, zal hij goed van opknappen.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 14:41

Hey Duval, leuk hem weer te zien!
Je bontje is alleen geen zilver hoor lijkt mij zwartbont ;)

Ben benieuwd hoe diego er nu uitziet! :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:42

Maar Mathilda maakt voor het AMHA niets uit toch?

Toch Rowan is knieen iets wat ik veel te weinig, okay zeg maar nooit, check. Gewoon omdat ik er nooit problemen mee gehad heb met mijn dieren. Ik ging er altijd maar vanuit dat het goed was. Heb wel bij mijn mannen gevoeld en voel idd dat er 0,0 speling inzit. Zo zal het wel horen, dan is een losse knie miss ook wel te voelen. Denk ook absoluut niet dat de verkoper dit met opzet heeft gedaan :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:08

Dat heeft de verkoper zeker niet haha.. En we nemen hun ook zeker niks kwalijk(dat weten ze ook :) ) Maar we weten nu gewoon dat we beter moeten opletten. Dus het is niet voor niks geweest en dat is ook belangrijk natuurlijk :)

Corrie ben heel benieuwd hoe onze champies het gaan doen. Jet heeft gisteren weer lekker gelongeerd en voor de sleep gestaan voor de 2e keer en wat doet hij het goed, lekker door die zware wind en door de plassen heen.. Hij en ook ik waren bekkaf..(mag ook wel, baasje moet ook wat kilo's kwijt hahah)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:17

leuke hengstjes allemaal, spannend weer :j

mathilda diego word wel goedgekeurd hoor, knappe vent <3

cta74mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:05

:j De moeder van darrel heeft dezelfde kleur en staat ook te boek als zilverappelbruin. Darrel heeft meer weg van smoky maar zeker geen zwart hihi.

Ja rowan we blijven hopen en trainer en meer kunnen we niet doen :P