bridgetF schreef:tja, dat klinkt leuk, als je zelf de ruimte hebt, maar niet als je ergens in stalling staat, is dat onder andere niet zo.....ook twee keer stalling, twee keer voer, twee keer entingen, twee keer hoefsmid en dan maar hopen dat er niet te veel dierenarts kosten bij komen. Ik denk dat veel mensen denken O leuk een gratis veulen er bij, dat is leuk, ja maar een hoop mensen die er niet nadenken dat het ook dubbel zo veel kost, niet alleen financieel, maar ook qua tijd. Het veulen moet ook opgevoed worden. En hopelijk geen complicatie tijdens de bevalling, zo denk je er twee te kopen, voor de prijs van één en heb je door complicatie bij bevalling niet één! Ik denk dat een hoop mensen er neit bij na denken, wat er allemaal nog bij een veulen komt kijken, financieel en qua tijd. Een shet is relatief goedkoop in onderhoud, maar ook dit kan behoorlijk oplopen, hoor!
en dat is dus voor mij ook iets wat mij dus tegen houd idd een drachtige merrie te kopen
..er gaat ontzetten veel tijd zitten in een veulen en extra stallings kosten etc...
hier ook rustig opzoek naar een waardevolle shetter die aan mijn eisen voldoet in mijn omgeving...
heb ook een aanbod gehad van een gratis appaloosa merrietje van 4,5 daar ga ik dus van de week even bij kijken vraag me nu al af wat er mis mee is