Zijn Shetlanders echt zó goedkoop?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:06

Ik heb een heleboel voor mijn dieren over, maar heb vaak zat van andere gehoord '' Doe d'r naar de slacht, voor dat geld kan je een nieuwe kopen".

Ik dunk wat ik dunken wil (haha :+ ), maar ben blij dat ik het in jouw geval mis heb. Maar bedoelde meer in het algemeen, de niet paardenkenner die een grasmaaier wilt en geen poespas.
Je hebt toch aardig geluk gehad dan dat je hem kwijt kon raken aan een leuk tehuis.
Mijne was een brown dun merrie veulen en is voor 75 euro als gezelschapspony weg gegaan naar een paardenvrouw, vond ook dat ik aardig wat geluk had.

Als ik geen geschikte kopers kan vinden kan ik ze aanhouden, al heb ik wel al wat geintresseerde.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:15

Mini shets en shets waar je niets mee kan zijn inderdaad goedkoop!

MAAR: Grote maat shetlanders van 1.10 cm en iets groter die wat kunnen en vooral superbraaf met kinderen zijn die worden niet voor zo weinig weggedaan!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:54

Ik wou dat we een eigen weiland hadden, dan wist ik het wel.
We hebben 2 Shets te verzorgen en een eigen.

bridgetF

Re: Zijn Shetlanders echt zó goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:34

nu staat er ook weer zo'n leukerdje op de markt, bereden en betuigd, mooi maatje van 1.05, maar drachtig, dat is dan wel weer jammer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 13:50

bridgetF schreef:
nu staat er ook weer zo'n leukerdje op de markt, bereden en betuigd, mooi maatje van 1.05, maar drachtig, dat is dan wel weer jammer.

Hoezo? Twee voor de prijs van één... /3

Lianne86

Re: Zijn Shetlanders echt zó goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:56

Mjah maar ook 2x de kosten ;) En die moet je dan waarschijnlijk weer verkopen, je hecht je eraan etc.

Blijf het zorgelijk vinden dat ze zo goedkoop zijn... Mensen kopen ze vaak als "leuk voor de kids" zonder er zelf verstand van te hebben... met alle gevolgen van dien....

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:56

Lianne86 schreef:
Blijf het zorgelijk vinden dat ze zo goedkoop zijn... Mensen kopen ze vaak als "leuk voor de kids" zonder er zelf verstand van te hebben... met alle gevolgen van dien....

Iemand bij ons verderop aan de weg heeft een paar weken terug een pony opgehaald, en het paardje ziet er op zich prima uit.
Niks mis mee, zelfs een papier erbij.
Maar toen er gesleet moest worden, zat haar dochtertje achter onze shet.
En niet achter hun nieuwe aanwinst die toch al meer dan 8 weken bij ze staat (en voorheen ook gereden en betuigd was).
Maar het paardje staat er gewoon te staan.... en ze komen er voor zover ik begrijp niet aan toe..... zo vertelde de moeder.
Dus ik denk dat je absoluut gelijk hebt.. als de pony's gewoon in een impuls kunnen worden opgehaald..
Dat is zorgelijk, omdat ze inderdaad niet nadenken over de verzorging van het paardje, en de tijd die er in gaat zitten
In dit geval hebben ze er zelfs nog niks mee gedaan... wordt wel goed verzorgt door moeder overigens.....
Maar toch bezint eer ge begint.... /3

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:00

Echt hé, mijn shet heeft in aanschaf geen drol gekost. Maar die heeft qua dierenartskosten zichzelf er wel twintig keer uitgehaald. Terwijl mijn haf nog nooit iets gemankeerd heeft. En dan zijn er ook gewoon stalgenoten die zeggen: Waarom geef je zoveel geld aan zo´n kleine uit..Simpel, omdat ik haar anders niet had moeten kopen. :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:05

Ik lees even mee, interessant topic :j

Ben zelf opzoek naar een shetje die perfect aan mijn eisen voldoet :') (goed betuigd)
Die zijn dan weer bijna niet te vinden.. Alleen maar de goedkope 'ik moet er vanaf' of 'shetje mankeert iets'

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:16

nobje schreef:
Lianne86 schreef:

Iemand bij ons verderop aan de weg heeft een paar weken terug een pony opgehaald, en het paardje ziet er op zich prima uit.
Niks mis mee, zelfs een papier erbij.
Maar toen er gesleet moest worden, zat haar dochtertje achter onze shet.
En niet achter hun nieuwe aanwinst die toch al meer dan 8 weken bij ze staat (en voorheen ook gereden en betuigd was).
Maar het paardje staat er gewoon te staan.... en ze komen er voor zover ik begrijp niet aan toe..... zo vertelde de moeder.
Dus ik denk dat je absoluut gelijk hebt.. als de pony's gewoon in een impuls kunnen worden opgehaald..
Dat is zorgelijk, omdat ze inderdaad niet nadenken over de verzorging van het paardje, en de tijd die er in gaat zitten
In dit geval hebben ze er zelfs nog niks mee gedaan... wordt wel goed verzorgt door moeder overigens.....
Maar toch bezint eer ge begint.... /3

Deze krijgt nog verzorging.... hoeveel mensen zetten ze niet in de tuin, geen inentingen, geen hoefsmid etc. Want ze weten niet dat het moet.. Qua voer klopt niet alles door te weinig kennis... En dan nog de onderschatting van de onderhoudskosten (stalling, voer, etc.) maar ook qua tijd...

De pony zal het niet erg vinden als ie gewoon zijn eten/drinken/aandacht krijgt en niets hoeft te doen? Maar of het echt eerlijk is :S

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:38

[/quote]
Hoezo? Twee voor de prijs van één... [/quote]

tja, dat klinkt leuk, als je zelf de ruimte hebt, maar niet als je ergens in stalling staat, is dat onder andere niet zo.....ook twee keer stalling, twee keer voer, twee keer entingen, twee keer hoefsmid en dan maar hopen dat er niet te veel dierenarts kosten bij komen. Ik denk dat veel mensen denken O leuk een gratis veulen er bij, dat is leuk, ja maar een hoop mensen die er niet nadenken dat het ook dubbel zo veel kost, niet alleen financieel, maar ook qua tijd. Het veulen moet ook opgevoed worden. En hopelijk geen complicatie tijdens de bevalling, zo denk je er twee te kopen, voor de prijs van één en heb je door complicatie bij bevalling niet één! Ik denk dat een hoop mensen er neit bij na denken, wat er allemaal nog bij een veulen komt kijken, financieel en qua tijd. Een shet is relatief goedkoop in onderhoud, maar ook dit kan behoorlijk oplopen, hoor!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:08

gekvanfleur schreef:
Echt hé, mijn shet heeft in aanschaf geen drol gekost. Maar die heeft qua dierenartskosten zichzelf er wel twintig keer uitgehaald. Terwijl mijn haf nog nooit iets gemankeerd heeft. En dan zijn er ook gewoon stalgenoten die zeggen: Waarom geef je zoveel geld aan zo´n kleine uit..Simpel, omdat ik haar anders niet had moeten kopen. :)

bij mij ook zo, ik heb niks voor die pony betaald qua aanschaf, maar de dierenarts kosten zijn bij elkaar al meer dan ik voor mijn twee (grote) pony's en paard bij elkaar betaald heb voor de da.

H_E_Shetland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:21

Boompje1985 schreef:
Ja tegenwoordig krijg je ze bij een pakje boter cadeau!

Wel triest voor de ponies want shetlanders zijn echt kei toffe beesies!

Zeker weten het zijn top ponys
Dit zit bij mij erg diep:
Waarom zal je een shetlander merrie ooit laten dekken als je weet dat er toch
Een(meestal) slechte toekomst voor is de meeste shetlanders gaan naar italië
Als ze niet verkocht worden op de markt
Alles draait om geld tegenwoordig!
De wereld is niet mooi zegt me pa altijd en hij heeft steeds meer gelijk
Shetlanders en geen een paard verdient dit.
Groetjes,
Hester en Elise
Baasjes van een <3 top shetlander <3

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:45

bridgetF schreef:
tja, dat klinkt leuk, als je zelf de ruimte hebt, maar niet als je ergens in stalling staat, is dat onder andere niet zo.....ook twee keer stalling, twee keer voer, twee keer entingen, twee keer hoefsmid en dan maar hopen dat er niet te veel dierenarts kosten bij komen. Ik denk dat veel mensen denken O leuk een gratis veulen er bij, dat is leuk, ja maar een hoop mensen die er niet nadenken dat het ook dubbel zo veel kost, niet alleen financieel, maar ook qua tijd. Het veulen moet ook opgevoed worden. En hopelijk geen complicatie tijdens de bevalling, zo denk je er twee te kopen, voor de prijs van één en heb je door complicatie bij bevalling niet één! Ik denk dat een hoop mensen er neit bij na denken, wat er allemaal nog bij een veulen komt kijken, financieel en qua tijd. Een shet is relatief goedkoop in onderhoud, maar ook dit kan behoorlijk oplopen, hoor!

en dat is dus voor mij ook iets wat mij dus tegen houd idd een drachtige merrie te kopen :j ..er gaat ontzetten veel tijd zitten in een veulen en extra stallings kosten etc...
hier ook rustig opzoek naar een waardevolle shetter die aan mijn eisen voldoet in mijn omgeving...

heb ook een aanbod gehad van een gratis appaloosa merrietje van 4,5 daar ga ik dus van de week even bij kijken vraag me nu al af wat er mis mee is :=

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:13

NathalietjeB schreef:
bridgetF schreef:

en dat is dus voor mij ook iets wat mij dus tegen houd idd een drachtige merrie te kopen :j ..er gaat ontzetten veel tijd zitten in een veulen en extra stallings kosten etc...
hier ook rustig opzoek naar een waardevolle shetter die aan mijn eisen voldoet in mijn omgeving...

heb ook een aanbod gehad van een gratis appaloosa merrietje van 4,5 daar ga ik dus van de week even bij kijken vraag me nu al af wat er mis mee is :=

dat denk ik ook heel vaak met die gratis paarden/pony's, wat is hier mis mee :P
heb al een paar pony's gehad (De meeste shetlanders) waar helemaal niks mis mee was.