2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:30

Ik had dan ook het verhaal van Iris mee gelezen en dat arme beestje, had echt medelijden. tranen stonden in me ogen maar had nu zo van, Bassenqua is een goede dame die weet hoe ze met dit diertje moet omgaan. Iris is nu een knappe mooie dame met een prachtig veulen. Ze is een goede mama, gelukkig heeft Bassenqua haar meegenomen.

Die gea moet achter slot en grendel voor dierenmishandeling!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:32

Natuurlijk hadden ze ze wel terug gegeven. Anders is het diefstal.

Sweetgirl1

Re: 2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:34

Ze is op dr tenen getrapt, want nu moet die op slot,, ze ken niet tegen de waarheid

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:43

Hooi van goede kwaliteit Gea ? De troep die jij ervoor gooit beland hier op de mesthoop, no way dat mijn paardjes zulke vuiligheid gevoerd krijgen en daarbij, als jij zo goed voor je diertjes zorgt hoe is het dan mogelijk dat Benthe van knappe ZÉÉR gevulde pony in een half jaar tijd zo vermagerd? Waarom komt de DB dan binnen 5 dagen twee keer bij jou aan de deur ? Waarom wordt jij verplicht de DA en HS te laten komen ? Waarom moet jou DA de DB op de hoogte houden hoe de zaken ervoor staan ? Zó vreemd, ook ik zorg goed voor mijn paardjes maar ik heb met zulke zaken niks te maken.

Oh en Gea, gevonden paardjes mag je niet zomaar houden, dan wordt je van diefstal betichtigd. En wat heeft Stal Zegwaard te maken in dit verhaal? Die woont aan de andere kant van Nederland, is een rijke stinkerd die zelf niks met zijn paardjes doet maar daar personeel voor heeft lopen. Als dat je voorbeeld is ga dan personeel aannemen die voor je paardjes gaat zorgen zodat jij op je kont kan blijven zitten. Het is mij compleet duidelijk dat jij voorlopig nog in de gaten gehouden moet worden, aan je reactie's is duidelijk op te maken dat jij gewoon door zult gaan met je paarden verwaarlozen. -:(-

stal_dolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 09:50

ik kan zeker wel tegen de waarheid maar ik weet zelf hoe het zit
en er word hier maar vanalles verteld wat niet waar , er zijn nooit gen paarden van mij in beslag genomen en nu word er ook zo maar even vanuit gegaan dat hadaya in die toestand bij mij weg kwam en dat ze geen (schoon) water of hooi zouden hebben er word maar gelijk vanalles gezecht ook over het account dat het verbannen zou zijn omdat ik slecht mens ben nou sorry hoor maar gaan jullie je maar lekker met je eigen zaken bemoeien en ook staan ze gewoon in schoone stallen met schoon stro er is hier ook nog nooit een paardje geweest met een ingegroeid halster.

ik zeg ook niet dat stal zegwaard er wat mee te maken heeft maar dat geeft wel aan dat dit een mevrouw is die het beste voor haar paarden doet , en als de paardjes er niet goed uitzagen dan weet ik wel zeker dat het heel anders gelopen was dan had ze zeker maatregelen genomen

mijn dierenarts heeft een mest onderzoek gedaan waar niets uitkwam en een hoefsmid is er geweest ja deze komt teminste wel en ook elke 3 maand
verder waren de paardjes allemaal gezond anders was de db ook wel vaker geweest dacht je ook niet?

ik vind het wel goed ,jullie gaan nog maar even door met het kletsen hier ik reageer niet meer

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:57

Nee Gea, als de DB komt en die legt iemand sancties op en bij de volgende controle is er aan die sancties voldaan dan kan de DB niks meer, dat is het kromme hier in Nederland en jou gelukkie maar de pech van jou dieren. Dat van de ingegroeide halsters is info van de DB die ik 3x daags aan de telefoon had, volgens jou zijn dat dus de leugenaars?

Nog een vraag Gea, zal daar ook wel geen antwoord op krijgen want je probeert nog steeds je kont eruit te draaien. WAAROM ZOU IK DEZE ACTIE ONERNEMEN ALS ER NIKS VAN WAAR IS ? WAT HEB IK DAAR VOOR BELANG BIJ ? Ik wordt er niet beter van, ik heb alleen maar een bak extra werk om jou in de gaten te houden! Zou ik dat voor jou doen of voor de paardjes ? Dus nu graag eens een antwoord op mijn vraag in plaats van al je excuses.

WAAROM ZOU IK DIT DOEN ALS HET ALLEMAAL NIET WAAR IS ? Ik kon jou niet voor het verhaal Iris, had je nog nooit gezien, nog nooit gesproken, wist van jou hele bestaan niet af, dus WAAROM ZOU IK DAT DAN DOEN ?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:01

Maar de paardjes op haar site zien er wel goed uit?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:02

Ik denk niet dat Gea ooit toe zal geven dat ze slecht voor haar paarden zorgt. Ik denk ook dat het dat het nu dus weinig zin meer heeft om elkaar aan te vallen op bokt. Het verhaal is voor de lezers nu wel duidelijk en misschien kunnen de bokkers die bij haar in de buurt wonen de paardjes een beetje in de gaten houden, zoals Bassenqua dat doet en eventueel per PB contact opnemen met Bassenqua.
Maar het lijkt me verstandiger om er hier over op te houden.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:03

Ik heb alles gelezen en wat een verhaal zeg..

Overigens jou hoefsmid komt elke 3 maand? is altijd nog elke 3 maanden?
En ik weet het niet hoor maar het is vrij normaal om je smid om de 8 weken te laten komen dat is dus 2 maanden??
zeker met zo veel paardjes lijkt me dat niet verkeerd
Laatst bijgewerkt door japielover op 06-10-12 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:03

En TS ik ben nu al een tijdje aan het meelezen, maar het zou ook fijn zijn als je eens ABN ging schrijven is een stuk prettiger om te lezen..

En ik heb hier geen woorden voor hoe jij je beessies behandeld, gewoon schandalig..!!!!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:04

Ik ben zowaar geneigd om een paardje daar op te gaan halen.. even kijk naar haar website als ik die ergens kan gaan vinden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:04

ja gea???? wáárom zou bassenqua dit doen???? ik ken haar echt goed genoeg om te weten dat zij, als dierenvriend, dit voor die arme paardjes doet, en dat zij hoopt dat het een keer afgelopen is!!!

ik heb écht niks tegen handelen en handelaars, als er maar éérlijk gehandeld word en de dieren goed behandeld en verzorgd worden, dan heb ik er helemaal niks tegen /3

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:14

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de rapporten van de da en de db?
Afschuwelijk hoe die beestjes er uit zien.
Degene die ze dit heeft aangedaan zou zijn of in dit geval haar ogen uit de kop moeten schamen.
Waar haal jij het recht vandaan om op deze wijze een dier te laten lijden alleen maar uit eigen winst belang...
Bah :r

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:15

Precies Jolandje, er is niks mis met handelen mits er voor de dieren gezorgd wordt, dan had ik met dit hele verhaal ook niks te maken en kon ik mijn tijd beter besteden.

Oh en Gea, op 10 Januari heb jij iris op jou naam laten zetten, dit betekent dat ze minimaal 6 maanden in jou bezit is geweest. Iris is in slechte conditie bij jou gekomen en in een half jaar tijd heb jij het niet voor elkaar weten te krijgen dat ze ietsiepietsie was opgeknapt ?

Kijk, dit is wat er gebeurd als je daadwerkelijk goed voor een paard zorgt. Dit is Iris, 2.5 maand nadat ze bij ons is gekomen, GOED eten, de nodige medicatie en behandelingen hebben dit resultaat gegeven!! *\%/* Kom eens een keer een aantal weken bij mij werken, ik wil je ERG GRAAG leren hoe je WEL GOED voor paardjes kunt zorgen!

Iris, 5 dagen nadat ze bij jou is weg gehaald, hoefjes zijn al gedaan.

Afbeelding

Iris, 2.5 maand nadat ze bij jou is weggehaald, DIT IS WAT GOEDE VERZORGING VOOR RESULTAAT GEEFT!!!!!

Afbeelding

Waarom heb jij dit niet voor elkaar gekregen in 6 MAANDEN tijd ?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:17

Bassenqua, ik ben wel benieuwd naar de rapporten?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:19

Weet iemand hoe de paardjes er nu bij staan? Ik volg dit verhaal als buitenstaander en weet amper waarover het gaat. Ik zou graag meer willen weten.

Buiten dat zijn die foto's van Iris werkelijk schandalig, zo iemand mag geen paarden houden!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:23

IN dit hele verhaal is er maar 1 punt dat ik niet begrijp. Als die paardjes alleen handelswaar zijn voor Gea, waarom verwaarloost ze ze dan? Ze zal ze waarschijnlijk met verlies moeten verkopen.

Overigens vind ik het prima dat foute handelaars en verwaarlozers aan de schandpaal genageld worden; mensen die van plan zijn hun paardjes aan zo iemand te verkopen, zijn dan tenminste gewaarschuwd.

Uiteraard moet er wel bewijs zijn voor de aantijgingen, maar in dit geval lijkt me dat wel duidelijk.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:25

rosieposie dat snap ik ook niet, als je toch paardjes koopt, en wilt ze weer verkopen, dan zorg je toch dat ze er prima uitzien? IK kan er maar één verklaring voor vinden, gea is niet goed bij haar hoofd ^)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:31

RosiePosie schreef:
IN dit hele verhaal is er maar 1 punt dat ik niet begrijp. Als die paardjes alleen handelswaar zijn voor Gea, waarom verwaarloost ze ze dan? Ze zal ze waarschijnlijk met verlies moeten verkopen.

Overigens vind ik het prima dat foute handelaars en verwaarlozers aan de schandpaal genageld worden; mensen die van plan zijn hun paardjes aan zo iemand te verkopen, zijn dan tenminste gewaarschuwd.

Uiteraard moet er wel bewijs zijn voor de aantijgingen, maar in dit geval lijkt me dat wel duidelijk.

Omdat er altijd paardenliefhebbers zulke stumpers wil kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:35

Ik TEM!
Wat de waarheid van het verhaal ook is, punt is duidelijk en totaal off topic, maak dan een speciaal topic er voor aan als jullie daar behoefte aan hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:39

quera schreef:
RosiePosie schreef:

Omdat er altijd paardenliefhebbers zulke stumpers wil kopen :)

Idd. ik zou idd. ook zo'n stumper kopen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:39

Annickkii schreef:
Ik TEM!
Wat de waarheid van het verhaal ook is, punt is duidelijk en totaal off topic, maak dan een speciaal topic er voor aan als jullie daar behoefte aan hebben.

De waarheid is te zien op de foto's toch ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:43

Taalgebruik en spelling etc. van de TSer zegt me al genoeg :+ maar dat er nooit geen paarden in beslag zijn genomen zal best zo zijn haha en terecht ook.
Triest...
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 06-10-12 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:44

jolandje schreef:
rosieposie dat snap ik ook niet, als je toch paardjes koopt, en wilt ze weer verkopen, dan zorg je toch dat ze er prima uitzien? IK kan er maar één verklaring voor vinden, gea is niet goed bij haar hoofd ^)

off-topic: als je haar posts leest zou je dat inderdaad ook denken...
En mensen die niet helemaal helder kunnen denken, mogen niet zelfstandig dieren houden.
Maar goed, iedereen kan hier schrijven wat hij/zij wil, Gea leert er toch niet van. Die heeft een enorm bret veur haar kop, want ze houdt toch vol dat ze goed voor haar dieren is.
Zoals zij het zegt, zijn wij de gekken hier en niet zij. :?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:46

maaike5581 schreef:
Bassenqua, ik ben wel benieuwd naar de rapporten?

Esther kan toch niet zomaar rapporten het internet op slingeren.