Waarom geen geld uit willen geven aan shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Re: Waarom geen geld uit willen geven aan shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:25

ik heb sins zondag ook een shet en heb haar gekocht voor 175 euro alleen met paspoort
en helemaal gezond had zelfs meer voor haar willen betalen als de mensen dat vroegen voor haar

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:19

snowdon schreef:
Zoveel brave kindershetten zijn er niet als je ze zoekt....

Inderdaad! Valt flink tegen. In de advertentie zijn ze allemaal braaf, maar bij verder vragen blijkt er of nooit een kind op te hebben gezeten of 'als je m vasthoudt vindt ie het prima een kindje op z'n rug' :+
Of ze noemen het braaf omdat ie nog nooit heeft gebeten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:34

Dat is met paarden net zo, altijd braaf altijd 100% verkeersmak, trailermak...later blijkt, 1 keer buiten geweest en wat gestapt, ooit op de trailer geweest en als je niets vraagt, doodbraaf.

Maar ik weet zeker dat er heel veel kinderbrave shetten zijn, maar die lopen niet zo snel voor de voeten en blijven makkelijker dienstloos staan dan een rijpaard, dat kost meteen een b geld en ruimte als die overbodig zijn.

Maar natuurlijk moet je ook in het begin investeren, shet moet ook wennen aan nieuwe regels, andere manier van belasten/rijden, het zijn kinderen he? Die moeten dan nog veel meer leren dan die ponies...ook de ouders hebben dan zeker in het begin een grote verantwoording.

Daarom gaan mijn shetten alleen mee naar een gezin waar mama of papa paardenmensen zijn en verstand van paardrijden en omgang met shetten hebben en niet met nitwits die een doodbrave kinderpony zo schattig voor hun kleuter vinden...het dier ook nog volstoppen met van alles en nog wat waardoor hij ook nog eens zijn energie tegen zich krijgt of volkomen verkeerd mee omgegaan waardoor het stukje opvoeding ook meteen de prullenbak in gaat....zo had ik een eigenwijs kindje voor mijn shet en steeds maar weer die onduidelijkheid aan hem gaf door de dingen steeds weer op haar totaal verkeerde manier uitvoerde, gewoon omdat zij dacht dat het zo moest en het beter wist dan ik, niet wilde leren wat zij wist het beter......shet begon maling aan haar te krijgen en de verstandhouding werd slecht, beest luisterde helemaal niet meer, vond het ook niet leuk meer....stelde voor om maar niet meer met hem bezig te zijn en zij had er ook geen lol meer in....nu bij een ander luistert hij weer super....vergeten mensen dat ook niet? Het zijn geen laptops waar je even een stick in stopt.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:30

russel schreef:
Dat is met paarden net zo, altijd braaf altijd 100% verkeersmak, trailermak...later blijkt, 1 keer buiten geweest en wat gestapt, ooit op de trailer geweest en als je niets vraagt, doodbraaf.

Maar ik weet zeker dat er heel veel kinderbrave shetten zijn, maar die lopen niet zo snel voor de voeten en blijven makkelijker dienstloos staan dan een rijpaard, dat kost meteen een b geld en ruimte als die overbodig zijn.

Maar natuurlijk moet je ook in het begin investeren, shet moet ook wennen aan nieuwe regels, andere manier van belasten/rijden, het zijn kinderen he? Die moeten dan nog veel meer leren dan die ponies...ook de ouders hebben dan zeker in het begin een grote verantwoording.

Daarom gaan mijn shetten alleen mee naar een gezin waar mama of papa paardenmensen zijn en verstand van paardrijden en omgang met shetten hebben en niet met nitwits die een doodbrave kinderpony zo schattig voor hun kleuter vinden...het dier ook nog volstoppen met van alles en nog wat waardoor hij ook nog eens zijn energie tegen zich krijgt of volkomen verkeerd mee omgegaan waardoor het stukje opvoeding ook meteen de prullenbak in gaat....zo had ik een eigenwijs kindje voor mijn shet en steeds maar weer die onduidelijkheid aan hem gaf door de dingen steeds weer op haar totaal verkeerde manier uitvoerde, gewoon omdat zij dacht dat het zo moest en het beter wist dan ik, niet wilde leren wat zij wist het beter......shet begon maling aan haar te krijgen en de verstandhouding werd slecht, beest luisterde helemaal niet meer, vond het ook niet leuk meer....stelde voor om maar niet meer met hem bezig te zijn en zij had er ook geen lol meer in....nu bij een ander luistert hij weer super....vergeten mensen dat ook niet? Het zijn geen laptops waar je even een stick in stopt.

Helemaal eens! Gelukkig mogen er op onze pensionstal alleen shetten staan die van de eigenaresse zijn of van mensen die zelf ook rijden en SAMEN met hun kind de shet 'doen'. Maar zoals ik al zei, ik ben op zoek en het lijkt een speld in een hooiberg :-(.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:30

Mijn 1ste shettie Cupido hebben wij toen de tijd gekocht voor 100 euro een hengstje, gechipt en 7 maand oud. Nooit spijt van gehad. Inmiddels ben ik toe aan gezinsuitbreiding :P en koop ik er nog een shetlander bij. Ik moet toegeven dat het erg verleidelijk is om een shetje van 15 euro van de markt te plukken. Maar goed je hebt er niks bij en de kans bestaat dat er van alles mis mee is. Ik koop nu dan ook 1 over die dringend opzoek is naar een nieuw huis. En ach een groot paard hoef ik echt niet ik vind die kleine harige boefjes veel leuker P:

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:08

Waarom zetten mensen toch 'lieve kinderpony' boven een advertentie als het gaat om een hengst van een paar maanden... Is in ieder geval niet wat ik onder een kinderpony versta :D

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:48

coroosje schreef:
Waarom zetten mensen toch 'lieve kinderpony' boven een advertentie als het gaat om een hengst van een paar maanden... Is in ieder geval niet wat ik onder een kinderpony versta :D

dat is ook zo iets wat ik niet begrijp XD mijn shet is braaf en wordt wel eens door kinderen bereden. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem te bestempelen als kinderpony xD ook die aller liefste hebben streken.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:52

Om eerlijk te zijn wás ik ook op zoek naar een huis, tuin en keuken shet voor maximaal 50 euro, puur als weidemaatje voor mijn rijpaard en de shet 'worst op pootjes' hoefde dan ook niks anders te doen dan lief zijn, geknuffeld worden en te eten.

Maar opeens kreeg ik een reactie van iemand die een leuke shet had en zelfs wilde brengen. Mooie prachtige zwarte shet, 1.04m en heeft papieren, heeft keuringen gelopen (2x derde en 1x tweede premie) en al een veulentje gehad en is 6 jaar. Maar de eigenaresse had geen tijd meer voor shet. Ik was helemaal verliefd op de kleine shet, die gewoon echt prachtig is en geen 'worst op pootjes'. Maar ze was ook geen 50 euro.. Maar dat had ik er ook 100% ervoor over!! Nu rijden er af en toe wat kinderen uit de buurt erop en ik heb haar lekker voor de kar lopen.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:59

Wat een mazzel Michellkuh! Had je een advertentie geplaatst op de bokt-markt?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:12

Ja, maar ik had ook op marktplaats en op speurders een advertentie gezet en via speurders had ik die leuke reactie :D

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:14

Ik heb er 1 die voor de verkoop is en dan kijk ik wel hoe het karakter is. Ik kijk hoe hij reageert op vreemde objecten en leg van alles en nog wat op zijn lijf en over zijn hoofd. Tik zachtjes met een opgerolde longeerlijn tegen zijn hele lijf heen, dat soort dingen. Beest reageert nergens op. Is het dan een kinderpony? Nee, maar wel eentje die potentieel super braaf zal zijn en dus ook niet schrikt van rennende en schreeuwende kinderen en onverhoedse bewegingen.

Volgens mij is geen enkele pony een kinderpony. Het blijven dieren met instincten en hun streken. En ouders zouden daar rekening mee moeten houden. De kinderen van mijn broer bijvoorbeeld mogen echt niet zonder een volwassene het weiland in en mogen ook niet achter de pony's langs. Niet omdat ik bang ben dat ze zouden trappen, maar als het schrikt is de eerste reactie wel "omdraaien en wegwezen" en dan staat daar wel mooi een kind!

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:19

Helemaal eens Estera!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:58

Ja klopt!
Mijn pony word 3 keer per week gereden maar alleen als ik erbij ben, het is en blijft een dier.

Chokoxbrowny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:09

Ben ook wel even geschrokken hoor...
Het is precies maar een 'ding' waar men zo onmenselijk mee kan omgaan want voor sommigen is het maar een 'ding'....misselijkmakend!

Zelf ga ik 2 shetters kopen van een extreem lage prijs (kon er ook wel kiezen van 400 ofzo zegmaar...)
50 euro voor 2!

Ik heb ze nu njet speciaal genomen omdat het zo belachelijk laag is...
Ze zijn zo schattig en ik kan er niet aan denken moesten ze zo bij mensen komen te staan die het als een 'ding' bekijken!

Met vele groetjes... Silke :)