dekhengst gezocht!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Re: dekhengst gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:46

En aan elke pony zitten wel verbeterpunten. En dan heb ik het niet over het kleurtje!!!!! En ook niet over de maat! Zelfs aan de kampioenen van de keuringen zitten punten die verbeterd kunnen worden.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 14:56

AdnerB schreef:
lees ik er nu overheen of???

TS zegt dat zij 200 euro aan dekgeld erg veel geld vind en zij een niet zo groot bedrag tot haar beschikking heeft.

wat nou als de shet en/of het veulen veel medische zorg nodig zal hebben?wie draaid er dan voor deze kosten op..TS haar ouders?
Enig idee hoeveel medische zorg er aan te pas zou KUNNEN komen,tijdens de dracht,tijdens de bevalling of als het veulen pas geboren is?

ik weet wat er allemaal kan gebeuren.
mischien is het een beetje over gekomen dat ik eigenlijk geen geld wil uitgeven aan de dekking.
maar ik heb 300 euro en dat maak ik het liefst op aan mijn pony.
mijn ouders willen meebetalen.
ik heb een haf die ongeveer 100 euro in de maand kost omdat ze iets aan der benen heeft.
mijn ouders zeiden dat ik haar gewoon mag houden. hun betalen de dierenarts en zo en ik de benodigheden

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 15:48

fiona1 schreef:
Bij mijn laaste veulen heb ik van 23:00 tot 3:30 op de nageboorte gewacht, vinden je ouders dat goed, heb je stallen aan huis? Als je geen geboorte alarm hebt moet je wel waken. Ik ging om de 2 - 2,5 uur kijken, maar ik ben 38 en hoef 's ochtends niet meer naar school.

mijn stal staat tegenover mijn kamers raam.
en mijn ouders zouden er geen problemen mee hebben als ik 1 dag niet naar school ga.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:55

Maar het is niet altijd 1 dag... Ik had een veulen waar het helemaal mis mee was. Kon niet zelf staan, om de 2 uur de fles, 400 euro DA kosten en alsnog in laten slapen. Natuurlijk gaat het meestal goed, maar zo kan het ook gaan

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:57

dieuwertje_ schreef:
fiona1 schreef:
Bij mijn laaste veulen heb ik van 23:00 tot 3:30 op de nageboorte gewacht, vinden je ouders dat goed, heb je stallen aan huis? Als je geen geboorte alarm hebt moet je wel waken. Ik ging om de 2 - 2,5 uur kijken, maar ik ben 38 en hoef 's ochtends niet meer naar school.

mijn stal staat tegenover mijn kamers raam.
en mijn ouders zouden er geen problemen mee hebben als ik 1 dag niet naar school ga.

Haha, één dag...Ik ken een fokker die ooit 2 weken op de bank slaapt (daar staat de camera) omdat het eruit ziet alsof het veulen ieder moment kan komen. Zeker als het de eerste keer is voor je merrie en jezelf zijn de tekenen niet altijd heel duidelijk en kan het zomaar zijn dat je meerdere dagen en nachten moet waken...Mag je ook zolang thuisblijven?

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:00

Ik zou in iedergeval vragen of je ouders ook bereid zijn om te waken, of een geboorte alarm aan te schaffen. Mijn pony's staan ook in de "achtertuin" ik kan ook in mijn pyama kijken maar 2 weken elke nacht 2 a 3 keer je bed uit breekt wel op. Heeft deze merrie al eens een veulen gehad in de tijd dat jij haar kon? Dan kun het misschien iets beter inschatten, maar bij een maiden merrie breekt het nachtwaken mij idg. wel altijd erg op.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:06

Moet je van die 300 euro de merrie én een dekking betalen, of is dat geld opzij gezet voor alleen de dekking? Als je zo weinig geld apart hebt staan zou ik toch doorsparen voor een veulen, want als je hiermee ook nog alle accessoires voor de merrie moet betalen hou je nog maar weinig over denk ik? En het leuke ervan als je wat doorspaart, is dat je dan ook grotere keuze hebt qua hengsten, en je dus echt dé perfecte en mooie hengst kan uitzoeken voor jouw merrie, ipv genoegen te moeten nemen met een goedkope of ongekeurde hengst waarvan het maar de vraag is of hij gezond is en of alles goed gaat verlopen.

Weten je ouders ook al van je plannen om een veulen te nemen, en hebben ze het geld wel om 3 paarden te kunnen onderhouden?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:14

Meis, ga alsjeblieft je tijd aan andere dingen besteden.

Zoals iedereen hier al zegt, er loopt genoeg leuks rond, en de argumenten die jij geeft, om een veulen te fokken, slaan imo gewoon nergens op.
Vermeerderen zonder meerwaarde, heeft niemand iets aan.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:04

Weet je wat...
als jullie allemaal zeggen dat ik beter geen veulen kan nemen doe ik het wel niet..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:07

dieuwertje_ schreef:
Weet je wat...
als jullie allemaal zeggen dat ik beter geen veulen kan nemen doe ik het wel niet..

Ik geloof niet dat iemand heeft gezegd dat je geen veulen moet nemen....Er zijn alleen een aantal mensen die het verstandiger vinden om een veulen te kopen in plaats van te fokken. En daar zijn verschillende goede redenen voor genoemd..En echt waar, je gaat net zo gek zijn op een gekocht veulentje hoor!

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:08

_Esther_87_ schreef:
dieuwertje_ schreef:
Weet je wat...

Ik geloof niet dat iemand heeft gezegd dat je geen veulen moet nemen....Er zijn alleen een aantal mensen die het verstandiger vinden om een veulen te kopen in plaats van te fokken. En daar zijn verschillende goede redenen voor genoemd..En echt waar, je gaat net zo gek zijn op een gekocht veulentje hoor!

ik bedoelde eigenlijk dat ik er dan geen ga 'fokken'.
ik ga er nog lang over nadenken en ik zie wel of ik er 1 ga kopen....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:11

dieuwertje_ schreef:
Weet je wat...

Nee, en dat is geloofwaardig ....
Meid, we zitten hier niet om je dwars te zitten maar om je te adviseren. Daar is een forum voor bedoelt, maar ipv van interesse te tonen, door te vragen etc, gooi jij direct je kont tegen de krib, en daar werk je alleen maar mensen mee tegen je in het harnas

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:16

stef schreef:
dieuwertje_ schreef:
Weet je wat...

Nee, en dat is geloofwaardig ....
Meid, we zitten hier niet om je dwars te zitten maar om je te adviseren. Daar is een forum voor bedoelt, maar ipv van interesse te tonen, door te vragen etc, gooi jij direct je kont tegen de krib, en daar werk je alleen maar mensen mee tegen je in het harnas

vind je het logisch?
ik krijg alleen maar te horen dat je niet moet fokken en zo..
dan word ik vanzelf sacho

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:18

Dat doe je jezelf aan, het is de toon die de muziek maakt, en als jij alleen maar in hakt op mensen die de tijd en moeite nemen je te adviseren.... Tja....

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:20

stef schreef:
Dat doe je jezelf aan, het is de toon die de muziek maakt, en als jij alleen maar in hakt op mensen die de tijd en moeite nemen je te adviseren.... Tja....

ik vroeg of mensen een goedgekeurde hengst hadden..
maar inplaats daarvan krijg ik alleen maar te horen dat ik beter niet kan fokken..
daar had ik niet om gevraagd.
alsof ik niet over de consequenties had nagedacht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:23

Zoals ik zeg, het is de toon die de muziek maakt :) ik had ook niet om een dood veulen gevraagd, maar kreeg m toch

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:30

nou stef das wel weer lekker cru gezegd }>

ik vind dat TS best een keer een veulen kan fokken, waarom het "boertje " om de hoek wél 50 veulens voor de worst en TS niet één veulen voor zichzelf?

ik wil er wél bij zeggen dat ze dan beter iets meer dekgeld uit kan geven voor een dek met een goedgekeurde hengst, tenslotte wil TS géén veulen met losse knieen, onder of overbeet en zomerexceem toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:31

Die garantie heb je met een ggk hengst ook niet. Zeker niet met ZE.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:32

garantie heb je nóóit

fokken is gokken ;)

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:20

Wat zijn we weer lekker hypocriet met elkaar.
Dat overschot is toch overal mee?
Dus geen van jullie hier kiest voor een jonge hond of een jong poesje?
Want tja de asiels zitten ook overvol met oudere honden en katten.
Een kind krijgen moet dan ook maar niet meer, want er is al over bevolking en er zijn kinderen genoeg die kansloos zijn.
Kom op mensen, ik neem aan dat de ts haar ouders heus achter haar wel overwogen keuze staan, en een veulentje meer of minder maakt ook niet uit.

De Ts vraagt hier om tips voor een goede dekhengst en verder niet, om het wel of niet krijgen van een veulentje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:06

Gooiske, een kat of hond zou ik dus ook niet zelf fokken. Het gaat hier om vermeerderen, niet om goed doorgedacht fokken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:19

jullie kunnen haar toch helpen met het goed door dacht fokken.als ts een foto van haar shet plaatst,met de afstamming als ze die nu al heeft.dan kunnen de shetlander fokker hier op bokt toch helpen,om een goed door dacht veulen te fokken,samen met haar.hier leert ze veel van.ook is het voor haar zelf(je kunt wel niet kijken wat later gebeurt,maar kom op).ook zullen er best ggk dekhengsen zijn voor 100/150,- dek geld die bij deze merrie zullen passen.ik vind ook dat ts best een veulen kan fokken,maar ze moet wel er aan denken dat er dingen mis kunnen gaan,en dat een kopen goedkoper zal zijn dan zelf fokken.dus ts kijk wat de voor en nadelen zijn van het foken/of kopen van een leuk veulen.succes

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:23

ik heb al een link doorgegeven van dekstation dibbits, die hebben echt hele leuke dekhengstjes, en als ze dan een mooi kleurtje wil , zou ze voor de palomino shakira kunnen gaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:26

mits deze aansluit bij haar merrie
jolandje schreef:
ik heb al een link doorgegeven van dekstation dibbits, die hebben echt hele leuke dekhengstjes, en als ze dan een mooi kleurtje wil , zou ze voor de palomino shakira kunnen gaan.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:28

ja natuurlijk, het is ook maar een suggestie he