Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maydine schreef:xMnOn schreef:Ik wil ook meedoen met mijn jaarling. Weet niet of dat mogelijk is?
Voor jaarlingen en tweejarige paardjes is er in Juni de NMPRS show en keuring, ik kopieer ff van de nmprs website:
• Zaterdag, 30 juni 2012, NMPRS SHOW EN KEURING ENTERS EN TWENTERS
Locatie: Manege stal Groenendaal, Zevenhuizerstraat 154, 3751 LD BUNSCHOTEN
moos24 schreef:Ik twijfel nog steeds of ik met mijn hengst kom. Ik heb de veterinaire papieren van zijn ouders ook nog niet binnen. Maar ik ben mij nog aan het afwegen wat voor meerwaarde het voor mij is om hem bij het NMPRS te laten goedkeuren als dekhengst.
Ik vind het toch wel moeilijk.
Maar ik kom zeker weten wel weer kijken.
Meavey schreef:moos24 schreef:Ik twijfel nog steeds of ik met mijn hengst kom. Ik heb de veterinaire papieren van zijn ouders ook nog niet binnen. Maar ik ben mij nog aan het afwegen wat voor meerwaarde het voor mij is om hem bij het NMPRS te laten goedkeuren als dekhengst.
Ik vind het toch wel moeilijk.
Maar ik kom zeker weten wel weer kijken.
Omdat mensen niet alleen naar AMHA papieren kijken ze willen er ook een paspoort bij waarmee ze wat kunnen doen in de toekomst.
Als ik van jouw hengst een hengstveulen zou kopen wil ik wel dat ik daar ook mijn NMPRS-ers mee kan dekken als dat niet gaat heb ik nieteens interesse in jouw veulens.
Met andere woorden je gaat dan een hele afzetmarkt missen, zowel in nederland als belgië moeten hengsten ergens ggk zijn.
Ja ik heb ook een merrie dan uitgerekend maar ik zorg wel voor opppas.
Bassenqua schreef:Ik denk dat niemand geld wil betalen voor een dekking van een hengst als het dan niet op het papier van het veulen komt te staan.
Bassenqua schreef:Daar weet alleen jij het antwoord op MoosIk weet niet of er in de toekomst merrie's komen?
Kaisa schreef:@ Monica: je moet doen waar je zelf belang bij hebt. Heb je geen belang bij dat je hengst goedgekeurd is, zou ik mij dan ook niet druk om maken. Heb je wel dekplannen met hem in de toekomst, tsja dan moet je misschien wat dingen combineren. Als het goed is kom je dit jaar met Tarek in de showring (hint hint hint) en dan sla je nu natuurlijk 2 vliegen in 1 klap qua training en voorbereiding
Meavey schreef:Nou gewoon inschrijven dan, idd altijd een goede oefening op vreemd terein komen.
Als ie maar half zo knap is als ik denk danst ie zo naar een goede premie.
En als er al DNA is gedaan bij het AMHA, waar ik vanuit ga, hoef je dat niet nogmaals te doen, dus scheelt weer 100 euro.