NMPRS hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rose68

Re: NMPRS hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:36

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:27

Maydine schreef:
xMnOn schreef:
Ik wil ook meedoen met mijn jaarling. Weet niet of dat mogelijk is?

Voor jaarlingen en tweejarige paardjes is er in Juni de NMPRS show en keuring, ik kopieer ff van de nmprs website:

• Zaterdag, 30 juni 2012, NMPRS SHOW EN KEURING ENTERS EN TWENTERS
Locatie: Manege stal Groenendaal, Zevenhuizerstraat 154, 3751 LD BUNSCHOTEN

:)

daar doen we wel aan mee :j

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:29

Ik kom normaal gewoon kijken en heel erg hard supporteren!
Al zal veel afhangen hoe het met de merries zit want Ips is 17 april uitgerekend...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:33

moos24 schreef:
Ik twijfel nog steeds of ik met mijn hengst kom. Ik heb de veterinaire papieren van zijn ouders ook nog niet binnen. Maar ik ben mij nog aan het afwegen wat voor meerwaarde het voor mij is om hem bij het NMPRS te laten goedkeuren als dekhengst.
Ik vind het toch wel moeilijk.

Maar ik kom zeker weten wel weer kijken.

Omdat mensen niet alleen naar AMHA papieren kijken ze willen er ook een paspoort bij waarmee ze wat kunnen doen in de toekomst.
Als ik van jouw hengst een hengstveulen zou kopen wil ik wel dat ik daar ook mijn NMPRS-ers mee kan dekken als dat niet gaat heb ik nieteens interesse in jouw veulens.
Met andere woorden je gaat dan een hele afzetmarkt missen, zowel in nederland als belgië moeten hengsten ergens ggk zijn.

Ja ik heb ook een merrie dan uitgerekend maar ik zorg wel voor opppas. ;)

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:43

Meavey schreef:
moos24 schreef:
Ik twijfel nog steeds of ik met mijn hengst kom. Ik heb de veterinaire papieren van zijn ouders ook nog niet binnen. Maar ik ben mij nog aan het afwegen wat voor meerwaarde het voor mij is om hem bij het NMPRS te laten goedkeuren als dekhengst.
Ik vind het toch wel moeilijk.

Maar ik kom zeker weten wel weer kijken.

Omdat mensen niet alleen naar AMHA papieren kijken ze willen er ook een paspoort bij waarmee ze wat kunnen doen in de toekomst.
Als ik van jouw hengst een hengstveulen zou kopen wil ik wel dat ik daar ook mijn NMPRS-ers mee kan dekken als dat niet gaat heb ik nieteens interesse in jouw veulens.
Met andere woorden je gaat dan een hele afzetmarkt missen, zowel in nederland als belgië moeten hengsten ergens ggk zijn.

Ja ik heb ook een merrie dan uitgerekend maar ik zorg wel voor opppas. ;)

Ik begrijp het. Daar heb je ook een punt. Het ligt er ook maar net aan wat men er voor over heeft betreft dekgeld natuurlijk. En ik heb zelf geen merrie's. Dat zijn ook puntjes waar ik een beetje over struikel. Maar dat is aan mijzelf natuurlijk.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:05

Ik denk dat niemand geld wil betalen voor een dekking van een hengst als het dan niet op het papier van het veulen komt te staan. ;)

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:16

Bassenqua schreef:
Ik denk dat niemand geld wil betalen voor een dekking van een hengst als het dan niet op het papier van het veulen komt te staan. ;)

Daar heb ik het niet over. Dat begrijp ik zelf natuurlijk ook. Dat zou ik ook niet doen. Ik heb het meer over de meerwaarde voor mijzelf. Het kost toch 250 euro en aangezien ikzelf geen merrie's heb. .

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:18

Daar weet alleen jij het antwoord op Moos ;) Ik weet niet of er in de toekomst merrie's komen?

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:51

Bassenqua schreef:
Daar weet alleen jij het antwoord op Moos ;) Ik weet niet of er in de toekomst merrie's komen?

Nou..... het antwoord weet ik nog niet, maar daar moet ik zelf wel uit komen inderdaad :)

Er komen merrie's in de toekomst is de bedoeling. Maar wanneer, dat zou ik echt niet weten. Ik ben nogal kritisch wat merrie's betreft. Ik hou meer van hengsten.

Ach ja, ik heb nog eventjes om er over na te denken.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:02

@ Monica: je moet doen waar je zelf belang bij hebt. Heb je geen belang bij dat je hengst goedgekeurd is, zou ik mij dan ook niet druk om maken. Heb je wel dekplannen met hem in de toekomst, tsja dan moet je misschien wat dingen combineren. Als het goed is kom je dit jaar met Tarek in de showring (hint hint hint :+ ) en dan sla je nu natuurlijk 2 vliegen in 1 klap qua training en voorbereiding :P

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:41

Kaisa schreef:
@ Monica: je moet doen waar je zelf belang bij hebt. Heb je geen belang bij dat je hengst goedgekeurd is, zou ik mij dan ook niet druk om maken. Heb je wel dekplannen met hem in de toekomst, tsja dan moet je misschien wat dingen combineren. Als het goed is kom je dit jaar met Tarek in de showring (hint hint hint :+ ) en dan sla je nu natuurlijk 2 vliegen in 1 klap qua training en voorbereiding :P

Ik heb wel dekplannen met Tarek voor in de toekomst. Zeker. Ik heb ook lekker de tijd om een hele mooie meid te zoeken voor Tarek die goed bij hem past :P

Enne......Ik ben al druk aan het trainen :D

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:34

Nou gewoon inschrijven dan, idd altijd een goede oefening op vreemd terein komen.
Als ie maar half zo knap is als ik denk danst ie zo naar een goede premie. ;)
En als er al DNA is gedaan bij het AMHA, waar ik vanuit ga, hoef je dat niet nogmaals te doen, dus scheelt weer 100 euro.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:30

Ik heb een vraagje en ik dacht, dat weten ze hier vast :D .
Fellow heeft vorig jaar een 3e premie gehaald en ik ben ook niet van plan hem te laten goedkeuren als dekhengst. Eigenlijk wil ik hem laten ruinen, dan kan hij gewoon normaal bij de merries in en dat is ook fijner voor hem. Ik wil wel graag nog met hem naar de merriekeuring en met de show meedoen. Wat ik me afvroeg, er is een rubriek voor ruinen. Kan ik, als ik Fellow binnenkort laat ruinen, meedoen met hem met die rubriek, want Fellow is 2 jaar dan.

De vraag even wat duidelijker haha:
Kan een ruin van 2 jaar meedoen aan de rubriek ruinen op de merriekeuring?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:41

@Lauwtjuh94: Voor ruinen van 2 jaar zijn zeker rubrieken! :j Alleen de keuring voor enter en twenters is op de dag van de show als ik me niet vergis. Die is in Juni... Zaterdag, 30 juni 2012, NMPRS SHOW EN KEURING ENTERS EN TWENTERS
Locatie: Manege stal Groenendaal, Zevenhuizerstraat 154, 3751 LD BUNSCHOTEN

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:43

Ja klopt ik wist dat de keuring voor enters en twenters gelijk is met de show. Dat vind ik alleen maar handiger want ik wou naar beide dit jaar haha.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:44

Dan ga ik hem waarschijnlijk laten ruinen en verschijnt hij als ruin op de keuring :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:27

Zouden meer mensen moeten doen :j

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:34

De show mag je zeker alleen aan meedoen als je lid bent?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:38

stef schreef:
Zouden meer mensen moeten doen :j

nu het samengaat met de show is het een optie om idd misschien mee te doen.
nu valt het te combineren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:42

Ik doelde eigenlijk vooral op het laten ruinen ;)

Lian Klopt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:43

ah zo , ik dacht het meedoen met ruinen aan de keuring.. gezien daar laatst ook iets over was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:44

nouja, als men vaker ervoor kiest om een hengst te laten ruinen, komen er wel meer ruinen, dus kán de rubriek gevulder worder. Het ene is dan weer een gevolg van het ander ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:45

Waarom moeten meer hengsten geruind worden Stef? Niet elke hengst wordt voor de fokkerij ingezet dus zou niet weten waarom standaard de ballen eraf moeten :?

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:46

Meavey schreef:
Nou gewoon inschrijven dan, idd altijd een goede oefening op vreemd terein komen.
Als ie maar half zo knap is als ik denk danst ie zo naar een goede premie. ;)
En als er al DNA is gedaan bij het AMHA, waar ik vanuit ga, hoef je dat niet nogmaals te doen, dus scheelt weer 100 euro.

Er is al DNA gedaan bij hem gelukkig.

We zullen wel zien hoe hij het gaat doen. Ik ga uit voor het minste, en dan valt het altijd mee ;) En het inderdaad een hele goede oefening voor hem op vreemd terrein. Ik ga ook meedoen aan de Spring Fling. Is ook gelijk een goede oefening.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:47

Ik doel met name dus op hengsten die eigenlijk niet voor de fokkerij ingezet zouden moeten worden.

Ballen eraf is in veel gevallen overigens wel veel makkelijker en paard vriendelijker. Niet iedereen is in de gelegenheid om een hengst ook lekker weidegang te geven, en áls ze het dan al hebben is het alleen.
Maar goed, dat is dan weer een andere discussie ;)