Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

gezellie zo met zn 2tjes
horses1990 schreef:@eardenhout1 Stokmaat van de shet is 1.15m, hij is opgenomen in het veulenstamboek maar wordt natuurlijk niet meer opgenomen in het shetlanderstamboek daar is hij te groot voor. Wellicht dat er ergens wat welsh bloed tussen zit, maar zijn ouders zijn in ieder geval volle shetlanders.
Moeder: Hester van de Zandkampstraat
Vader: Wladimir van de Vossenpels
Beide ouders zijn opgenomen in het shetlandstamboek en zijn vader is een goedgekeurde dekhengst.
Ook zijn overgrootouders waren volle shetlanders, dus heb echt geen idee waar het vandaan komt, maar goed ik vind het heerlijk zo'n grote doerak, zeker met mennen
doe je helaas niks aan, ik ken er ook een paar waarvan de ouders (met vol papier) gewoon rond de 1 meter waren en het veulen uiteindelijk ook ruim 1.13 m werd!
Is nog een heel gedoe geweest om een juist menhoofdstel te vinden, maat pony was te groot en maat shet te klein, dus heb ik de keelriem moeten laten verlengen, ook de bakstukken op zijn normale hoofdstel heb ik overgenomen van een meisje met een haflinger haha!
Echt een leuk stel
Maarja soms groeit er ook een heel lang persoon uit twee mensen. Kijk naar mijn vriend bijvoorbeeld, zijn ouders zijn misschien max 1.75 en hij is ruim 1.92! Ik vind het alleen jammer dat ze bij het shetlanderstamboek een max stellen van 1.07 terwijl er ook echte shets zijn van bijvoorbeeld 1.10 m, maarja!
Maar daar gaat aan gewerkt worden dit jaar, want ik heb wss een ruitertje voor dr gevonden, dus helemaal leuk, en goed voor dr dikke skippybuik!