Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bambietje schreef:ik zou als je er dan perse op wil rijden, gewoon zonder zadel gaan stappen buiten.
dan loop je de terugweg mee..
ik zou een meisje zoeken die voor jou wil rijden dat je er bij kan zijn en toch je shet word bereden..
Arabesk schreef:Het gewicht is erger dan je lengte. Ik ben 1.65m en woog ooit 52 kg, dat kan makkelijk voor een ouderwetse flinke shet (niet zo'n speelgoed minishet). Ze kunnen zonder problemen 70 kg dragen, alleen kun je met zo'n gewicht vaak gewoon meelopen met je benen.
Springen kon zelfs ook met de shet, alleen tikte ík dan de balk eraf met m'n tenen
Echt lekker rijden op zo'n ding lukt niet, draf is meer zoiets als 'ribbelderibbelderibbelribbel'
Fellpony schreef:Arabesk schreef:Het gewicht is erger dan je lengte. Ik ben 1.65m en woog ooit 52 kg, dat kan makkelijk voor een ouderwetse flinke shet (niet zo'n speelgoed minishet). Ze kunnen zonder problemen 70 kg dragen, alleen kun je met zo'n gewicht vaak gewoon meelopen met je benen.
Springen kon zelfs ook met de shet, alleen tikte ík dan de balk eraf met m'n tenen
Echt lekker rijden op zo'n ding lukt niet, draf is meer zoiets als 'ribbelderibbelderibbelribbel'
Pardon? Zelfs een goed getrainde/gespierde grote Shetlander kan maximaal 55 kilo dragen en dan ben ik al ruim. Eigenlijk is 50 kilogram meer dan genoeg voor een grote Shetlander. Maar 70 kilogram, dan overschat je een Shetlander wel heel erg...
capopjekop schreef:Persoonlijk onderschat ik liever dan overschatten. Met onderschatten is nog nooit een dier geblesseerd geraakt bij mij. Uiteindelijk maakt iedere eigenaar zelf de keus om er wel of niet op te stappen en of hij er te grote en te zware mensen op laat rijden. Op die van mij komen alleen lichte en kleine kids. Mss onderschat ik ze, maar ik heb liever dat ze het makkelijk af kunnen dan dat ze het kielekiele redden. Mijn pony's zijn toch wel bikkels, ik denk dat als ik erop ga zitten ze ook nog wel braaf hun ding zouden doen, maar dat doe ik ze niet aan.