persoonlijk denk ik dat dit soort (aanvallende) opmerking mensen juist afschrikt en het beter via pb kan. dan kan ik de beginpost aanlaten passen en is het probleem opgelost zonder dat iemand er last van heeft. de beginpost is misschien ook wat beknopt. was me er niet van bewust dat het zo'n storm zou lopen
dus nu gaan we weer gewoon verder met beoordelen
Bassenqua
Geplaatst: 05-01-11 14:19
Ik vind dit een erg interessant topic en ik denk dat iedereen die een foto plaatst voor een beoordeling zelf ook begrijpt dat het niet te vergelijken is met een beoordeling op een show of keuring, vooral de bewegingsfoto is inderdaad erg moeilijk te beoordelen maar toch blijft het topic voor mij boeiend. Iedereen kan eruit pikken wat hij/zij wil en daar mee doen wat hij/zij wil. Jammer Melanie-h dat je je beoordeling niet meer wil plaatsen, een mis geschoten kans voor degene die wel graag willen dat hun paardje beoordeelt wordt!
Sorry dat ik het vraag, maar zou iemand misschien Punette van blz. 2 nog willen beoordelen? Vooral de beoordeling van haar bouw wil ik graag meenemen in de hengstenkeuze van dit jaar.
Ik wil zelf wel beoordelen, maar ik kan dat helaas niet...
probabeest
Geplaatst: 05-01-11 22:58
zal zo punette ff beoordelen, moet ik ff terug zoeken!
hier Rozenhaghe's Applepie, op de foto dik 1 1/2 jr./ hengst / NMPRS standfoto is niet helemaal ideaal maar kon ff geen andere vinden
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-01-11 00:06, in het totaal 2 keer bewerkt Reden:Max 2 foto's zichtbaar, rest in link
probabeest
Geplaatst: 05-01-11 23:03
punette: hoofd en hals zijn niet te beoordelen door de mega manen! hoofd lijkt op de tweede foto wat adel te missen, het is een beetje gewoontjes. mooi behang bovenlijn ziet er goed uit, misschien een iets afhellend kruis. mooie stand van het achterbeen, denk dat ze deze ook netjes kan gebruiken. voor het nsps heeft ze denk ik een mooie beenlengte, voor het nmprs zou ik graag wat langere benen willen zien. nsps heb ik verder geen verstand van, voor het nmprs zou ik zeker voor een hengstje gaan die mooi verfijnd zodat het geheel luxer en fijner word, en 1 met veel uitstraling.
Dank je wel voor de uitgebreide beoordeling! Die manen zijn idd mega, nu nog veel erger... Over de hele lengte tot op haar knieën, behalve bij haar schoft. Koppie mag idd wel iets fijner, ook zie ik nog liever een iets meer staande hals.
Wat vinden jullie van mijn bijrijdpaard (volgend jaar ws lease) Babs? Zij is van Dream of glory. Haar moeder is springgefokt. Ze is 9 jaar, heeft op deze foto's een poosje niet veel gedaan ivm mok wat op de pezen was geslagen. Ben benieuwd!
askazita aan de hand van deze foto's is het paardje niet te beoordelen.
GOED DE BEGINPOST LEZEN AUB!!
randalinpony
Geplaatst: 07-01-11 19:17
Hm, dit topic dreigt een beetje aan zijn eigen succes ten onder te gaan....
Ik beoordeel dit weekeinde nog een aantal ponys maar helaas worden er erg veel fotos neergezet waar niemand iets mee kan.
JudithO
Geplaatst: 07-01-11 23:17
Goed, ik zal ook een poging wagen...
Blz. 1 Bronco: Korte, stevige hals. Is erg compact gebouwd. Kan leuk lopen. Marty: Leuk koppie, neusje had voor mij iets korter gemogen. Stevige hals. Heeft vrij platte voeten, of lijkt dat zo op de foto? Superdraf! Ips: Leuk koppie, niet heel goed zichtbaar door haar halster. Rest niet goed zichtbaar op de foto. Wemeltje: Ik vind het hoofd iets aan de grote kant. Heeft een vrij korte rug.
Blz. 2 Boris: Lekker shettenkoppie, had iets sprekender gemogen. Niet een hele expressieve draf. Staat goed in verhouding. Johnny: Sterk hellende achterhand, mag meer bespiering op. Ook iets te weinig bespiering op de hals. Mooie draf! Keet: Korte hals, korte achterhand. Voorbeen lijkt niet helemaal recht, staat onder de knie iets naar achteren ten opzichte van het bovenbeen.
Blz. 3 Whitney: Luxe koppie, iets te korte hals. Zo op de foto geen superdraf, treed wel goed onder. Viga: Heeft onderhals. Lijkt iets koehakkig te staan. Goede draf! Abbey: Heel compact gebouwd. Korte, stevige nek. Korte rug. Joanna: Oren iets te groot en te spits. Sterk overbouwd, maar gezien de leeftijd zou dat nog bij kunnen trekken. Dennis: Leuke pony, treed goed onder in de draf. Flora: Ik vind haar over het algemeen iets te schraal. Mooie draf!
Blz. 4 Harry: Erg lastig te beoordelen als ze gedeeltelijk geschoren zijn, ook al zijn alleen de benen nog behaard. Heeft wel een leuke draf. Wapi: Erg jong nog, dus erg lastig. Verzenen aan voor- en achterhoeven zijn laag, geeft platte voeten. Korte rug, korte hals. Heeft wel een leuk drafje. Vlekje: Korte rug. Hals is niet goed zichtbaar. Groot, lang hoofd. Scott: Zware hals. Achterbenen hadden iets langer gemogen. Niet zo'n goede foto om beenstand te kunnen zien...
Ik ga een andere keer weer verder!
stal_HD
Geplaatst: 09-01-11 11:40
cartouche: je foto's zijn slecht te beoordelen, maar wat me op beide foto's opvalt, is dat hij achter zeer koehakkig is, of fransstandig.
Jona: leuk type paardje mooi edel hoofdje, op de onderste foto is ze wat schraal waardoor haar hals iel lijkt en haar hoofd groot. Maar he'ze is nog jong. Ben benieuwd hoe ze er uitziet als ze volwassen is.
Natasha: Als ik het goed zie mag je paardje een iets langer hals hebben. Verder vind ik hem erg geslaagd. Had je geen mooie stand foto van hem?
Jolanda je weet wat ik van joanna vind.
helaa kon ik verder niet kijken, typen en terug lezen is nog niet zo makkelijk.
paardje2013
Geplaatst: 27-01-11 23:13
hallo
ik zet willy hier ook even neer hoop dat de foto's goed zijn
Een foto vd zijkant is het beste vanaf ongeveer buikhoogte, van bovenaf en te dicht erop valt er weinig van te maken.
Meavey
Geplaatst: 28-01-11 00:34
Om maar weer even leven in te blazen ben ik wel benieuwd wat jullie van Fire vinden. Even door de gekantelde pic heen kijken, ze is hier jaarling. Zal zelf later ook neerzetten wat ik bij haar zie.
Ik vind haar een mooi type hebben, echt heel fijntjes en luxe, hoog op de benen. Schouder mag iets schuiner maar het is absoluut een goede beweger maar dat kan ook niet anders met zo'n moeder. Hoofd vind ik mooi, miss een tikkie lang maar zeker niet storend. Benen durf ik niets over te zeggen. Zie zelf niet graag een dier wat lang in de rug is dus eh vind haar best wel heel mooi