Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amyz schreef:Sowieso een gevolg van te ver doorfokken op klein. Net als problemen met ademhalen bij, als ik me niet vergis hoor, perzische katten(dat zijn toch inderdaad die met platte snuit?) door te ver doorfokken op die platte snuit. Zo zijn er legio voorbeelden.. Blijven selecteren op een bepaald kenmerk geeft uiteindelijk extremen als je niet goed oplet.
stef schreef:zoiets idd wel nies, maar goed, het was een vergelijkK bedoel, mijn zwager is ook niet extreem klein gefokt (hij is 1.94 oid
)
stef schreef:je ziet het niet vaker bij de kleine rassen, dat maak jij er van. Alleen dwerg friezen verdwijnen linea recta naar de slagerEn dwerg shetjes zijn om een of andere reden schattig.
Een genetische fout wordt veroorzaakt door een fout of deffect gen, das niet zo moeilijk, maar pas vanaf te komen als er niet meer met dit gen (dus ook niet met dragers) gefokt wordt
cobelens schreef:Misschien ben ik de enige die het me afvraag en misschien zullen veel mensen het niet met me eens zijn.
Waarom gaan shetlanders voor z'n belachelijk lage prijzen over de toonbank.
Ze worden vaak aangeboden in prijzen waar je nog geen fatsoenlijk paar schoenen voor koopt. Daarnaast worden ze vaak gezocht in een nog lager prijsklasse. Een goede grasmaaier is vele male duurder dan een shet. Worden ze daarom als grasmaaiers weggezet.
Naar mijn eenziens leid dit tot vele impuls aankopen, waar shetlanders de dupe van kunnen worden. Dit hoeft echter niet altijd zo te zijn, maar ik vind het gewoon raar dat een levend beest zo weinig geld mag kosten. Terwijl het dagelijkse onderhoud uiteindelijk toch ook betaald moet worden.
Hoe denken jullie hierover? ben ik de enige die vind dat de prijzen best omhoog mogen ivm het voorkomen van impuls aankopen en vaak wisselen van eigenaar.