[EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:26

Ik dacht ook dat dat tegenwoordig de hype was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:29

quadripes schreef:
ik had van de fokker ook al gehoord dat zwartbonte shetlanders nu wel nog steeds beter te verkopen zijn dan andere kleuren

Zwartbonte stamboek shets (GOEDE!) kunnen voor grofgeld (verhoudingsgewijs) over de toonbank gaan ja... Maar een papierloze hengst tja....

jesito

Re: [EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:32

papierloze shets ook in het zwartbont zijn opzicht volgens mij niet zo duur.
Zeker een hengst jaarling, toen ik mijn shet ging kopen kon ik kiezen uit nigito (vos blonde manen) of een zwart bont shetje.
Beide hengstjes en beide 4/5 maanden.
Voor nigito heb ik 50 euro betaald voor het bontje moest ik 75 euro betalen.
Ook bij een handelaar/ hobbyfokker.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:34

ik weet niet of ik er alsnog een papier erbij kan krijgen, ik ken de fokker namelijk nu en er is nooit een papier bijgeleverd omdat de oorspronkelijke kopers dat te duur vonden. kan zoiets niet later alsnog geregeld worden?

het is een bijna 3 jarige hengst blijkt nu overigens. en omdat het een mini is en van die leeftijd zou ie nog zoveel moeten opbrengen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:39

als de ouders stamboek pony's zijn kan je dmv DNA de afstamming erbij krijgen.
Dan kom je nog wel op het punt dat het NSPS niet zomaar elke hengst goed keurt, dus of dat hengst zijn nu extra waarde heeft betwijfel ik

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:41

ik zou hem sowieso laten castreren, overigens. het gaat mij er dan ook om of die 200 euro wel of niet te veel zou zijn. bovendien blijkt er met dat dier al zoveel gesleept te zijn in zijn jonge leven, het zou meer daarom gaan dan om een 'goede koop'. maar goed, ik vind 200 euro voor een grasmaaier gewoon nog best wel wat geld.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:42

Dan is het ook zonde om papieren erbij te krijgen. Kost alleen maar extra geld dan zonder dat je er wat aan hebt.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:44

ja daarom en daarom zit ik ook over die 200 na te denken... is het dier dat nou werkelijk waard of is het een makkelijke manier van een handelaar om er meer geld uit te slepen door de situatie?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:49

qua marktwaarde is het op het moment echt hopeloos en zeg ik: 30 cnt de bruikbare kilo ( = slachtprijs).
Maar de emotionele waarde kan ik niet over oordelen. Hoe gek ben je op t beestje?
Mijn eigen pony heb ik qua markt waarde veel en veel te veel voor betaald, maar qua emotionele waarde was (en is) ze het waard :j

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:52

ja daar gaat het natuurlijk ook weer om. ik kan het bijna niet over mijn hart verkrijgen om dat dier de handel in te sturen, maar ik hou er ook niet van om teveel te betalen... tis een beetje dubbel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:55

hoeveel zou je uit willen geven? Dan zou ik gewoon dat bod eens bij de handelaar neerleggen en zien hoever je komt?

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 12:11

ja zoiets zat ik ook aan te denken, even bellen of langsgaan... tis nogal wat he

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:16

Pff, lastig hoor! Succes met je keuze.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:23

Kun je de dagen dat je hem verzorgd hebt in rekening bij de handelaar brengen. :)* Kan hij dat verrekenen met het aankoopbedrag van de shet. :D

Maar....bezint eer ge begint met een shet. :j

Orlandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:34

Ik heb je topic gevolgd en moet eerlijk zeggen... zwartbonte mini's brengen op de Hengstenkeuring van het NSPS (dus eentje met papier van 3 jaar of ouder), max 75 euro op... Mini's!!! Midden en grote maat tussen 175-200 euro, voor een zwarte.. grote bonten wat meer..
Dus nee, die zwartbonte minihengstjes zijn niet zo maar veel geld waard... veulens worden opgekocht voor 15 euro..

Aan de andere kant als je echt iets hebben wil, wordt er wel goed voor betaald.. er gaan ook veulens voor 700 - 1000 euro weg..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:36

vind zelf 225 voor een jonge shetlander waar je nog zoveel mee kan doen niet duur. Ja, je hebt goedkoper, maar dat zijn zoals eerder is gezegt vaak jaarlingen en dergelijk.

Ik zou het doen als ik jou was TS, als je de ruimte ervoor heb. Met een shetlander kan je sowieso best nogal wat behalve als graasmaaier gebruiken.

En je kan altijd afdingen natuurlijk :D denk dat dat beestje wel een fijn plekje verdiend, na wat ie allemaal heb meegemaakt. 200 voor een shet vind ik zelf gewoon niet zo heel duur... Ik heb ook shet'tjes gezien van rond de 600 euro, nou DAT is duur, maar ook echt te veel.

Zou zeggen, ga niet boven de 250, dat vind ik een respectabele prijs voor een shetlander.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 14:30

nou, zojuist heb ik hem gekocht. een leven weegt bij mij zwaarder dan geld. hij komt hem binnen het uur brengen met de vrachtwagen (tis 500 meter... ha ha).

ik heb hem gezegd dat ik het nog steeds teveel geld vind, maar goed ik kan het gewoonweg niet over mijn hart verkrijgen. Geld is maar geld he.

ik ben Raby ook kwijtgeraakt aan een handelaar en daar heb ik nog steeds nachtmerries en onrustige gevoelens over. dat ga ik niet nog een keer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:32

en je hebt de 225 betaald?

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje! :D nu willen we natuurlijk ook een foto van de andere kant. hihi

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:33

haha! Ja we willen de eend ook aan de andere kant zien! :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:35

Gefeliciteerd

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:35

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 14:35

ik mocht hem voor 200 hebben :D

het eerste wat ie dit weekend krijgt is een betadine shampoo bad, want dat is wel nodig. En een flinke borstelbeurt.

ik zal hem vanmiddag als nieuwe bewoner van mijn Stal Caetershof op de website zetten :D en dan meteen een foto hier plaatsen. Leuk dat jullie zo meeleven!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 14:41

Mijn man gaat hem 'salami' noemen (was er niet eerder sprake in een topic over 'mini-salami's'?) ... volgens zijn paspoort heet ie Jan... ik noem hem maar gewoon de Kleine, denk ik.

Hier dan 'de Eend' van de andere zijde (lijkt meer op een struisvogel...):

Afbeelding

ohja op een eerdere vraag: en de man heeft me de kosten vergoed. Ik had er toevallig net een wormenkuur in gestopt. Dus dat vond ik wel netjes van hem.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:43

*proest*

Aan de andere kant de kop, en aan deze kant het staartje van de eend.

Ik zou hem Kwak noemen, of Donald _O-

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 14:44

ha ha ha Kwak! Of Dagobert... aangezien hij me toch wel wat geld gekost heeft... hi hi hi