NMPRS Show Tubbergen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:30

Sabin_e schreef:
Manda schreef:
Alleen snap ik ook niet dat je zoiets naast een kerk doet op een zondag nog wel...
Hoezo niet?

Omdat het bijrijdterrein smorgens niet gebruikt mocht worden vanwege de rust die de kerkgangers sochtends wilden. Ze (het secretariaat van het NMPRS) zeiden dat het daarom verzet was naar de hoofdpiste, want eigenlijk zou het op het bijrijdterrein zijn (kwaliteit en beweging), maar dat kon niet doordat het te lawaaierig zou zijn voor de kerkgangers omdat het vlak voor de uitgang van de kerk was. Vandaar dat we zeiden dat je dat had kunnen verwachten op een zondag.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:30

jolandje schreef:
de kerkklokken gingen om 10 uur een minuut of 5 achter elkaar, toen weer van 20 voor 1 tot kwart voor 1 en tien minuten later weer 5 minutenlang, ik weet het nog omdat de baby van mathilda er telkens van schrok en begon te huilen :(:)
Hihi ja, en ik ben er aan gewend denk ik :o , haha! :D Heb me er maar één keer aan gestoord. Dat was toen ik Hein Willem Veldhuis van de westernruiters niet meer kon verstaan.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:31

ik heb weer een hoop gemist geloof ik ;)

Volgend jaar zijn we hopelijk wel van de partij en ik hoop dan weer in Bunschoten,dit vond ik te ver,...

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:31

Manda schreef:
Omdat het bijrijdterrein smorgens niet gebruikt mocht worden vanwege de rust die de kerkgangers sochtends wilden. Ze (het secretariaat van het NMPRS) zeiden dat het daarom verzet was naar de hoofdpiste, want eigenlijk zou het op het bijrijdterrein zijn (kwaliteit en beweging), maar dat kon niet doordat het te lawaaierig zou zijn voor de kerkgangers omdat het vlak voor de uitgang van de kerk was. Vandaar dat we zeiden dat je dat had kunnen verwachten op een zondag.
Ah oke, I didn't know. Had ik ook niet verwacht.. Stomme kerkgangers :P

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:35

Nou ja, het was niet erg hoor, beetje respect voor de kerkgangers he :P.

Er was volgens mij ook ruimte (qua planning) zat om het in de hoofdpiste te doen, en was er wel blij mee, want was bang dat het wat te glad zou zijn om te rennen op gras. Dan had ik het ook niet zelf gedaan omdat ik zwanger ben en dat teveel risico had gevonden. Dus voor ons kwam het heel goed uit dat het op het zand was :D.

Het was overigens alleen het eerste uurtje dat ze dat eigenlijk wilden hoor, teminste, zo hadden we het begrepen.

melissaschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:35

jolandje schreef:
melissa, gonzales deed het goed he? hij zag er prachtig uit <3

Jaa, Hij had iets meer kunnen afvallen, maar ik ben zeer tevreden, 1e en 2e plaats.

En nu opweg naar de Merriekeuring, Janneke gaat voor stamboek opname dus wordt het de komende weken alleen maar trainen trainen en trainen haha. (En nog een weekje op vakantie naar Spanje!)

LadyMadonna

Re: NMPRS Show Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:50

over de hoofdpiste:
Dat er een achterberg bodem in ligt, tja, oliebol happens en banketstaaf voor de westernruiters, maar zelfs "onze" wagen ging aan het glijden met de demo.
Daarbij was de bak ontzettend onhandig neergelegd, qua vorm.

Verder ben ik eerder met Linda een keer in belgie naar Tornhout (meen ik) geweest, waar ook paardendagen waren, en tja, zoiets had ik in mijn hoofd.

Heb me prima vermaakt hoor, maar vond het het niet waard om er 4 uur voor in de auto te zitten.
Nog zoiets: Op "paardendagen" verwacht je toch op zn minst gezellig een standje met spulletjes? Niks van dat

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:59

stef, daar heb je een goed punt, het zou leuker zijn om langs de kant wat leuke kraampjes te hebben met mooie minispullen te koop

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:10

Ik vraag me eigenlijk af wat er te doen was geweest als het NMPRS er niet was geweest.....
Ik dacht ook dat er neer te doen was, groot concours of zo met verschillende rubrieken, meer zo iets als de achterhoekse oaardendagen in zelhem, organisatie van het NMPRS was trouwens echt super!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:17

stef schreef:
over de hoofdpiste:
Dat er een achterberg bodem in ligt, tja, oliebol happens en banketstaaf voor de westernruiters, maar zelfs "onze" wagen ging aan het glijden met de demo.
Daarbij was de bak ontzettend onhandig neergelegd, qua vorm.

Verder ben ik eerder met Linda een keer in belgie naar Tornhout (meen ik) geweest, waar ook paardendagen waren, en tja, zoiets had ik in mijn hoofd.

Heb me prima vermaakt hoor, maar vond het het niet waard om er 4 uur voor in de auto te zitten.
Nog zoiets: Op "paardendagen" verwacht je toch op zn minst gezellig een standje met spulletjes? Niks van dat
De paardendagen duren ook meerdere dagen hier.
Dinsdag zijn er allerlei standjes met spulletjes.

Maar vind dat je wel gelijk hebt en zelf vind ik het ook hoor, dat er wel meer poespas omheen mag! ;)
Maargoed, zolang worden die paardendagen hier volgens mij nog niet gehouden (eerder was het alleen de rit van de koetsenkearls en de Schröder Masterclass - nu wordt er steeds meer omheen georganiseerd). Dus ik denk dat de organisatie maar eens gauw moet gaan denken over uitbreiding :j

De vorm van de bak kan niet anders (i.v.m. bomen/perkjes/gebouwen) dit is de grootst mogelijke vorm wat er kan op het marktplein voor de kerk. (Daarom zeg ik ook: verhuizen met die paardendagen naar een andere locatie binnen het dorp :Y) )
Kun je nagaan dat daar straks tientallen topruiters met hun grote springpaarden gewoon om de Schröder Masterclass gaan 'strijden'. Eerste prijs is volgens mij weer een auto (net als vorig jaar). Dat is echt een krappe bende waarbij veel vermogen van het paard gevraagd wordt.

Klik: Misschien is dit wel een handige site voor de mensen die willen weten wat er allemaal te doen is tijdens de Tubbergse Paardendagen ;) Vandaag stond meer in het teken van show. Met de westernruiters (die vorig jaar een grotere show neer hadden gezet) en de NMPRS en de Voltige (beide dit jaar voor het eerst).

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:27

Hoe ga je daar in hemelsnaam een springparcours rijden :=

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:46

is er geen sportpark ofzo waar het kan?

melissaschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:11

Waarom staat er eigenlijk niet op de prijs zelf dat het 1e prijs is of op de medailles 2e en 3e? En geel met zwart is zeker de kleur van het NMPRS toch? Maar waarom niet rood,wit,blauw aangezien het het NEDERLANDS minipaarden registratie stamboek is. Moest eigenlijk een beetje aan duitsland denken met dat zwart geel :O Weet iemand dat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:59

zwart/geel zijn de kleuren van het stamboek, dus nogal logisch ;)

Sabin_e: Dan moeten ze idd de bak ergens anders neerleggen waar ze wel ruimte hebben.
Op de site staat voor de zondag toch echt: braderie met thema: paarden.. Niks van gezien.
Toen in Tornhout waren er diverse stamboek shows, daarnaast een grote braderie, grote paardenmarkt, en nog diverse showringen.
Maar goed, het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik, doordat ik iets anders verwachtte, gewoon verkeerd ingesteld stond ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:26

ja een paardenmarkt erbij, dat is helemaal leuk *\o/* gaan ze met lekker overvolle trailers weer naar huis :+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:07

Sappos schreef:
Hoe ga je daar in hemelsnaam een springparcours rijden :=
Haha ja dat zou wel je denken he, bij zo'n kleine ring.
Maar het lukt elk jaar. En succesvol ook. Zeker het kijken waard! :j
Wordt weer een spectaculaire en gezellige avond morgen :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:01

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:05

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:16

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:26

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:43

ik vind dat marieke mooi kan fotograveren hoor (niks ten nadele van Sap, want die heeft OOK super foto's)

en mijn foto's tellen volgens mij steeds minder mee :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:53

xElienx schreef:
ik vind dat marieke mooi kan fotograFeren hoor (niks ten nadele van Sap, want die heeft OOK super foto's)

en mijn foto's tellen volgens mij steeds minder mee :o

nee die van jou zijn ook mooier :+

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:46

jolandje schreef:
xElienx schreef:

ik vind haar foto's niet bijzonder :n heb van sap betere gezien :j

Persoonlijk denk ik dat de foto's kwalitatief gelijk zijn. Volgens mij heeft zijn een Canon 50D (of een 5D) en die is redelijk vergelijkbaar met een D300S alleen goedkoper. Nu ben ik enkel Nikon gewend dus kan ik niks zeggen over kwaliteit of verschillen. Echter ontdek ik nog steeds dingen met de camera en ik denk dat zij al veel bekender is met de instellingen ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:38

het gaat mij ook niet zozeer om de kwaliteit alleen, maar ook om de manier van fotgraferen en het ingenomen standpunt ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:16

Zij heeft alleen ringfotos gemaakt ;) ik ook portret. Alleen haar fotos zijn iets lichter maar dat is of geshopt of ingesteld op de camera :=