Stamboekopname

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur1977

Re: Stamboekopname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 20:58

Nou, gelukkig maar, kan me voorstellen dat je daar blij mee bent, maar de inspecteurs kunnen er ook wel door heen kijken als het niet helemaal super gaat hoor, die zijn wel wat gewend! In elk geval heel veel succes toegewenst!

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:47

Ik kan bij deze melden dat ook mijn pony keurig in het stamboek is opgenomen met 65/65. Had niet verwacht dat hij zo braaf zou zijn, ben trots op mijn beertje.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:47

Kon hij nu wel netjes draven? ;)

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:52

Volgens de papieren liet ie een ruime draf zien, ik vond het zelf keurig netjes, ze zeiden al dat ik er flink achteraan moest jagen, maar dat heb ik niet gedaan, hij had de zweep gezien en toen was het goed.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 20:23

Wat goed zeg, gefeliciteerd!! En nog een ruime draf laten zien ook!

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:47

gefeliciteerd!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:23

Gefeliciteerd!

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:09

Fijn zeg, het blijft toch altijd weer even spannend hoe ze het gaan doen. Van harte!

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:47

Dank jullie wel. Vond het ook lang niet gek voor een stel beginners in het voorbrengen...

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:33

Ik had jullie beloofd op de hoogte te houden van het DNA onderzoek ivm de chip van winston..
Het verhaal wordt steeds mooier! :+

Ik heb zojuist een e-mail van het stamboek ontvangen dat het chipnummer van twee pony's is verwisseld, MAAARR, de twee pony's blijken allebei een zoon van Odilio van stal westerwolde te zijn. Dus, wie is wie?

Nu heeft het stamboek gevraagd of ik wil zorgen voor haren van de moeder van winston. Ik heb zojuist de stal een mailtje gestuurd, het zit gelukkig niet erg ver hier vandaan, dus ik hoop dat ik daar binnenkort even langs kan gaan.
Dan kan het stamboek het DNA onderzoek weer voortzetten,
wordt dus nog vervolgd....

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:36

Jeetje wat een toestand allemaal!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:41

Wat een toestand zeg!

17 april neem ik Verena/Keet mee voor stamboekopname in Middenbeemster. Ben erg benieuwd :)

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:48

Evelli: zit net je foto's te bekijken van de indoor in Maren-kessel, als ik niet naar de stamboekopname was gegaan had ik ook meegedaan, als ik die foto's zie baal ik er wel van. Ziet er echt super gaaf uit!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:50

Die merrie neem ik mee naar de opname :) Mijn andere merrie is een register geval :+
Keet (volgens haar paspoort heet ze verena) heeft wel al een veulenpremie, maar dat zegt natuurlijk niets :)

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:01

Ilona, ik krijg nu wel een vermoeden waar het fout gegaan is. Allebei dezelfde vader; hebben Winston en die andere pony toevallig ook dezelfde kleur? Want dan lijkt het er op dat de veulencontroleur een vergissing heeft gemaakt met chip en registratieformulier. Succes alvast en we blijven duimen op een goede afloop. Hij zal er vast wel door zijn, anders had dhr. v. Hemert je niet al die moeite laten doen.

Jij ook succes Evelli met je pony!

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:32

Joh wat een gedoe zeg om de juiste pony "tevoorschijn" te krijgen. Hoop dat alles goed verloopt!!

Evelli, heel veel plezier en succes bij de stamboekopname.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:42

Weet iemand van jullie hier hoe ze door kale plekken heen kunnen kijken?
Weet niet wat ze gedaan heeft maar ze mist op haar schoft/rug een stuk vancht van 4 bij 4 cm :\

... buitenpony he :\

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:11

Heb het idee dat ze bij mij op de stamboekopname overal doorheen hebben gekeken. Mijn pony had 3 kale plekken van 2cm doorsnee op zijn hals en mijn 2 jarige had 1,5 maand geleden in zijn manen gehangen waardoor iemand er een stuk van 10 cm over een breedte van 30 cm heeft afgeknipt omdat die kleine niet los kon komen. Enne volgens mij hadden wij een van de schoonste pony's, de rest was ongeveer een uurtje daarvoor uit de wei gevist (zo zagen ze er wel uit)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:58

Meeste worden zo uit het land gevist heb ik ook het idee.

Mijn pony's worden altijd netjes van te voren bekapt, manen netjes uit gekamt, staart uitgekamt (en in dien nodig gewassen) en flink geborsteld. Soms ontkom je er niet aan dat ze er nog wat geplukt uit zien als ze enorm aan het verharen zijn.

Mijn ruin vorig jaar was amper 3 weken daarvoor gecastreerd, dus had nog een korstje op z'n castratie wond en een kaal stukje in z'n hals waar hij geprikt was tijdens de castratie. Dat vond ik zelf al erg slordig (maar had hem 3 weken daarvoor terug gekregen, dus had hem niet eerder kunnen laten castreren).

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:29

Persoonlijk vind ik het niet kunnen en van geen enkel respect getuigen om met een vermodderde pony met geklitte manen en staart op een stamboekopname te komen. Het is ook niet zo dat die mensen 20 pony's bij zich hadden, hooguit 2 of 3. Zou zo'n keurmeester (of hoe ze dat ook mogen noemen) zo'n pony ook mogen weigeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:27

Modder e.d vind ik ook niet kunnen maar kale plekken kun je weinig aan doen, dus daar kijken ze wel doorheen verder.
moet ook wel aangezien bijna alles nog (gedeeltelijk) in wintervacht loopt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:04

Moeten de manen ook aan twee kanten? Keet heeft ze aan 1 kant en dan moet ik ze vast gaan temmen denk ik :\

Voor de rest is ze gewoon netjes verzorgd hoor, staart eventjes gewassen, voetjes netjes gedaan en even de borstel eroverheen.
Komt vast wel goed. Als ze zich zo zou laten zien als aan mij de afgelopen dagen komt het goed :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:05

Ja, het liefst 2 kanten op. Haarlak doet ook wonderen ;). Ik heb dit jaar een makkie, Lot heeft ze uit zich zelf al 2 kanten op over bijna de hele lengte.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:08

Nou heb het naar twee kanten, zit nu in vlechten om het even in vorm te houden. Niet een keurig nette scheiding, maar denk dat het zo een stuk natuurlijker staat.
Groeien ook alweer haren op haar kale plek :+ komt wel goed :D

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:19

@evelli, tip: ik zou de vlechten er wel een paar dagen voor de opname uithalen, anders krijg je krullen en dan nog een stuk recht. je kunt het de laatste dagen beter in staartjes doen :) je hebt trouwens wel een ontzettend mooie pony zag ik in je profiel :~ klopt het dat zij van Meavey is geweest?