Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NoaSky schreef:Veel te groot...
ff offtopic: ik ben 24 en 1.60m dus wil niets zeggen hoor.
edit: aaaaaiii zie nu ook pas hoe ze hem in de mond bellemert... Jakkes zeg, naar beeld om naar te kijken...
barriChelloO schreef:ok naja ieder zo zijn ding ik denk dat deze pony er geen probleem van zal maken als ze lang is ik neem aan dat dit meisje niet hele buitenritten zal maken of met hem gaat springen.. zolang ze niet te zwaar is zou ik zeggen lekker blijven rijden!!
barriChelloO schreef:jeetje wat een toestand maken jullie er toch van.
en dan zeggen dat ik onwetend ben..
Eliine schreef:Ik vind 56 kilo al behoorlijk veel voor een Shetlander hoor, ook als het een grote maats is.[ De gemiddelde grotemaats shetlander (heb er zelf 4 die ik geregeld 'weeg') weegt 200 kg en dan moeten ze niet veel zwaarder worden voor ze te dik zijn. Ga je na dat een Shetlander 20% mag dragen van zijn eigen gewicht en dat is echt het maximale, dan kom je uit op 0,2*200= 40 kg. En dit is maximaal want 20% van het eigen gewicht is véél. Een rijpaard kan dat vaak al niet aan.
Even logisch nadenken brengt dan dat je als meisje van 14/15 van een lengte van 1.65 OF dun moet zijn, of een stuk kleiner, om onder die 40 kg te blijven. Tel de lengte daar nog eens bij op en dan kun je wel nagaan dat het gewoon niet kan. Heeft niets te maken met niet kloppende plaatjes, is gewoon slecht voor de gezondheid van de pony. Of het nu een Shetlander of een Fjord is. Te zwaar is te zwaar. En te lang is te lang.
)
barriChelloO schreef:jeetje wat een toestand maken jullie er toch van.

merrien1 schreef:als mijn shet vind dat degene die erop zit eraf moet of te zwaar is dan laat hij dat zeker weten merken!!!
en dat heeft hij nog nooit gedaan
AnnemiekvM schreef:barriChelloO schreef:jeetje wat een toestand maken jullie er toch van.
Ik vind je behoorlijk onwetend. Schrik van je reactie.
Misschien kun je eerst het hele topic goed doorlezen en dan pas reageren.
Misschien dat je dan een nuttige reactie kunt geven?
Het is niet erg dat je nog niet zoveel weet over paarden, maar inlezen kan een hele discusie voorkomen.
Aan de TS:
Heb je al met de eigenaar gesproken?
barriChelloO schreef:ik lees dit topic al vanaf het begin dus ga me niet vertellen of ik het topic moet lezen
ik vind mijn reactie zoals ik het vind zo is het mijn mening ieder geeft toch hier zijn EIGEN mening hier op bokt dat is het zelfde als jij nu doet..
dan kan je wel zeggen dat ik geen verstand van paarden heb maar ik denk dat ieder ze eigen manier van paardrijden heeft ik rijd al 12 jaar paard en heb zelf al 4 jaar een eigen paard. dus ga me ook niet vertellen dat ik geen verstand van paarden heb bokt is een programma waar je je mening mag geven en niet een site waar je iedereen uit hoeft te kafferen zoals jij nu doet
_Claire schreef:als ze 15/16 zijn zijn ze echt geen 1.60Ik ben 14 en 1.74
Ze zijn dan denk ik wel rond de 1.70

mistery schreef:barriChelloO schreef:ik lees dit topic al vanaf het begin dus ga me niet vertellen of ik het topic moet lezen
ik vind mijn reactie zoals ik het vind zo is het mijn mening ieder geeft toch hier zijn EIGEN mening hier op bokt dat is het zelfde als jij nu doet..
dan kan je wel zeggen dat ik geen verstand van paarden heb maar ik denk dat ieder ze eigen manier van paardrijden heeft ik rijd al 12 jaar paard en heb zelf al 4 jaar een eigen paard. dus ga me ook niet vertellen dat ik geen verstand van paarden heb bokt is een programma waar je je mening mag geven en niet een site waar je iedereen uit hoeft te kafferen zoals jij nu doet
Je begrijpt het verkeerd barriChelloO. Het gaat hier niet meer om meningen. Dat jij vindt dat het nog wel kan wil niet zeggen dat het ook waar is. Je hebt namelijk echt ongelijk. Speur internet maar eens af misschien (en hopelijk) dat je zelf ook zult inzien dat shetlanders lang niet zoveel kunnen dragen als een aantal nog beweren.
En je wordt terechtgewezen, niet uitgekaffert. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat mensen jouw berichten met open mond lezen.