Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
randalinpony schreef:Tja shetjessweet, mensen willen wel een pony die wat kan in die maat vaak, dus braaf onder het zadel of voor de kar.
200-250 voor een onbeleerde ruin is netjes hoor.
En in de winter is de handel in ponys altijd erg slapjes...
shetjessweet schreef:(Niet dat ik die hoge prijzen erg vind. Je ziet hier in de buurt steeds meer mensen die een shetje in de achtertuin zetten, terwijl ze daar eigenlijk helemaal geen geld/tijd/ruimte/ervaring voor hebben. )
shetjessweet schreef:Ja, maar ze kopen ze ook vaak omdat het leuk is voor de (klein)kinderen, het is immers goedkoop. Die kinderen kijken er na een maand niet meer naar. En dan denken dat het beestje geen aandacht nodig heeft, daar helemaal alleen in z'n kleine weitje... En de hoefsmid wordt ook maar al te vaak vergeten.
Zo kom ik ook aan die van mij. Eigenaar had ze gekocht zodat dochterlief er later op kon rijden. Bleken die dieren toch wat meer tijd te kosten dan hij dacht, het weiland bleek wat te klein en een veulen overleed (waarschijnlijk koliek). Toen hij ging verhuizen heeft hij ze dus toch maar weer verkocht.
Dus die hoge prijzen zijn zo erg nog niet!
shetjessweet schreef:Ja, maar ze kopen ze ook vaak omdat het leuk is voor de (klein)kinderen, het is immers goedkoop. Die kinderen kijken er na een maand niet meer naar. En dan denken dat het beestje geen aandacht nodig heeft, daar helemaal alleen in z'n kleine weitje... En de hoefsmid wordt ook maar al te vaak vergeten.
Zo kom ik ook aan die van mij. Eigenaar had ze gekocht zodat dochterlief er later op kon rijden. Bleken die dieren toch wat meer tijd te kosten dan hij dacht, het weiland bleek wat te klein en een veulen overleed (waarschijnlijk koliek). Toen hij ging verhuizen heeft hij ze dus toch maar weer verkocht.
Dus die hoge prijzen zijn zo erg nog niet!