waarom die bizarre prijzen voor shetlanders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:24

Tja shetjessweet, mensen willen wel een pony die wat kan in die maat vaak, dus braaf onder het zadel of voor de kar.

200-250 voor een onbeleerde ruin is netjes hoor.

En in de winter is de handel in ponys altijd erg slapjes...

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:46

randalinpony schreef:
Tja shetjessweet, mensen willen wel een pony die wat kan in die maat vaak, dus braaf onder het zadel of voor de kar.

200-250 voor een onbeleerde ruin is netjes hoor.

En in de winter is de handel in ponys altijd erg slapjes...

Ja, wij hadden ook al iets van: Als we een goede plek vinden, dan zijn we ook wel tevreden met minder.
We hadden ook al expres geen prijs in de advertentie gezet...
Maar goed, m'n 2 stoere maatjes staan nog gezellig bij ons! :+: (En ze blijven ook.)

Ik blijf er trouwens wel bij dat de prijzen die hier in het topic af en toe genoemd worden wel erg hoog zijn, volgens mij kun je voor minder ook wel wat leuks vinden. Zoals al eerder gezegd werd in het topic. Vraagprijzen zijn geen koopprijzen.
(Niet dat ik die hoge prijzen erg vind. Je ziet hier in de buurt steeds meer mensen die een shetje in de achtertuin zetten, terwijl ze daar eigenlijk helemaal geen geld/tijd/ruimte/ervaring voor hebben. )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:34

shetjessweet schreef:
(Niet dat ik die hoge prijzen erg vind. Je ziet hier in de buurt steeds meer mensen die een shetje in de achtertuin zetten, terwijl ze daar eigenlijk helemaal geen geld/tijd/ruimte/ervaring voor hebben. )

Idd dat is ook mijn idee!
Tuurlijk zijn er genoeg mensen die wel op tijd naar de D.a gaan etc, maar helaas zijn er ook genoeg die al gauw denken dat een bezoek duurder is dan de pony en dat dus teveel vinden of laat bellen...
Wanneer de investering duurder is, zijn sommige mensen er vaak zuiniger op.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:16

Ja, maar ze kopen ze ook vaak omdat het leuk is voor de (klein)kinderen, het is immers goedkoop. Die kinderen kijken er na een maand niet meer naar. En dan denken dat het beestje geen aandacht nodig heeft, daar helemaal alleen in z'n kleine weitje... En de hoefsmid wordt ook maar al te vaak vergeten.
Zo kom ik ook aan die van mij. Eigenaar had ze gekocht zodat dochterlief er later op kon rijden. Bleken die dieren toch wat meer tijd te kosten dan hij dacht, het weiland bleek wat te klein en een veulen overleed (waarschijnlijk koliek). Toen hij ging verhuizen heeft hij ze dus toch maar weer verkocht.
Dus die hoge prijzen zijn zo erg nog niet!

napoleon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:30

Ik vind de prijzen ook absurt, maar als je gaat kijken bij de minipaarden daar liggen de prijzen op het moment erg laag

alissaaa

Re: waarom die bizarre prijzen voor shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:38

ik ook! ik zag laatst op kapaza.be een shetlander VEULEN zonder papieren, zonder niks, 1000 euro!!!!!!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:46

ik vind de prijzen voor shetlanders ook steeds hoger worden ,

ik heb zelf een shetlander gekocht zonder paspoort niet geent ect voor 200 euro , maar zelfs nu krijg ik hem niet weg met paspoort,geent ect voor hetzelfde bedrag ,

alles gaat eenmaal langzamer met de crisis en de prijzen zullen vanzelf wel weer zakken als ze ze niet verkocht krijgen.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:59

shetjessweet schreef:
Ja, maar ze kopen ze ook vaak omdat het leuk is voor de (klein)kinderen, het is immers goedkoop. Die kinderen kijken er na een maand niet meer naar. En dan denken dat het beestje geen aandacht nodig heeft, daar helemaal alleen in z'n kleine weitje... En de hoefsmid wordt ook maar al te vaak vergeten.
Zo kom ik ook aan die van mij. Eigenaar had ze gekocht zodat dochterlief er later op kon rijden. Bleken die dieren toch wat meer tijd te kosten dan hij dacht, het weiland bleek wat te klein en een veulen overleed (waarschijnlijk koliek). Toen hij ging verhuizen heeft hij ze dus toch maar weer verkocht.

Hier ben ik het helemaal mee eens, laat de prijzen maar iets hoger zijn maar zolang de papierloze shethengstjes nog bijna gratis worden aangeboden, blijf je denk ik dit soort perikelen houden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:16

shetjessweet schreef:

Tja, zo'n gevalletje was onze Paul dus ook (diegene de TS nu van ons gaat leasen).
Als veulentje gekocht op een paardenmarkt omdat hij zo zielig alleen over bleef. Mensen woonden midden in de stad en Paultje kwam dus achter in de tuin te staan op het grasveldje en had als stal een (grote) hondenkennel die hij deelde met 2 honden.
Hij werd 1 keer per jaar ingeënt en ontwormd door de DA en tegelijk sneed de DA dan ook zijn hoefjes even bij.
De mensen waren hartstikke gek met hem maar zagen na 2 jaar ook wel in dat het alleen leven zonder soortgenootjes niet paardwaardig was. Hij was dan ook moddervet toen hij bij ons kwam want hij kreeg wel weer dagelijks muesli bijgevoerd.
Uiteindelijk zijn ze via gemeenschappelijke kennissen in contact met ons gekomen en hebben wij Paul opgevangen en hem bij ons in de kudde opgenomen.
Wij hebben echter altijd wel gezegd dat als wij een (nog) beter tehuis voor hem zouden vinden dat hij dan weg mocht en dat hebben we nu bij TS gevonden :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:19

Tja, je ziet ook vaak dat mensen die een shetlander of minipony zoeken voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...

Ik krijg zelfs wel eens ooit mensen die vragen of we geen 'kneusjes' hebben, ponys met gebreken, 'want het is toch maar voor gezelschap'.
Of ze bellen achter goedgekeurde hengsten of stermerries aan, maar ze willen niets betalen, 'want het is toch maar voor op het grasveldje'.
Ik ga toch ook niet bij de ferraridealer staan zeuren dat ik maar 6000 euro wil betalen, 'want het is toch alleen maar voor de boodschappen.' :roll:

Maar ze willen er wel een stamboekpapier bij, en het moeten wel altijd merries zijn, vooral ook geen ruinen.... :+

Ja, ik ben daar gekke henkie. :roll: :O

(Trouwens, als hier iets met defectjes loopt (zoals nu Peanuts) dan gaat dat of eigenhandig naar de slager, of we zoeken een goed tehuis - dus waar ze vooral niet vermeerderen :D )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:48

nou.. de nieuwe pony is vanochtend opgehaald en staat lekker bij de kudde op de weide :j
voor het symbolische bedrag van 1 euro per jaar ( :j rib uit mijn lijf hoor!!) mag Paultje hier blijven staan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:06

Helemaal top! Veel plezier met hem!

Mijn shetje, die ik nu bijna 3 weekjes heb, ben ik ook harstikke blij mee. Een heel heet ding, nog niet echt leuk voor de kinderen :=, die onwijs snel leert. Inmiddels kunnen we al over de weg lopen (was neit verkeersmak), longeren, singeltje, voor ons uitsturen, springen etc etc. En mijn grote paard is zooooo relaxed met haar nieuwe vriendinnetje erbij :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 22:51

ondertussen pony voor het eerst aan het werk gezet vandaag :j

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:12

Ahh, wat leuk!! Ookleuk dat je een passend ruitertje heb. Ik zoek ook een lief verzorgstertje, maar blijkbaar zijn die schaars :/

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 14:39

das het handige als je lesgeeft. heb een hele horde kinderen van onder de 7 jaar hier rondlopen :D