Ponny's laten verzorgen....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amedoro

Ponny's laten verzorgen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 22:15

Misschien een rare vraag.....
ik heb een meisje gevonden, die twee maal in de week mijn ponny's borstelt en met ze gaat lopen....is het nou de bedoeling dat zij er geld voor vraagt, of moet ze blij zijn dat ze verzorg ponny's heeft gevonden...
met andere woorden, ze doen het graag....????

hellup hoe gaat het bij jullie......

nathalie2302

Re: Ponny's laten verzorgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:00

Wij hebben zelf geen verzorgstertjes (wij mennen met onze heren plus we hebben drie kinderen die er, als ze groter zijn, mee bezig kunnen) maar het lijkt mij niet dat je haar zou moeten betalen voor het borstelen en lopen. Hooguit dat een vergoeding op z'n plaats zou zijn als ze alles wat erbij komt kijken overneemt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:09

nee hoor, tenzij je afspreekt dat je betaald voor uitmesten en derg....
ik heb ook een verzorgster voor mijn kleine man en gaat zonder kosten gepaard, zij mag er alles mee en ik ben geholpen Knipoog

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:11

Nee wij betalen echt niet.
Ze kiezen er zelf voor en als ik er ook nog eens zou voor moeten betalen Clown
Eerder hun, hun maken tenslotte gebruik van jouw beesten en spullen, dat doe ik weer niet maar dat zou wel kunnen.
en voor wandelen en borstellen zou ik het gewoon gratis laten en ik zou helemaal niet gaan betalen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:19

nee hoor echt nie! als er wat kapot gaat (halster ofzo) zijn de kosten meestal voor jou. toen ik 12 was fietse ik elke dag een uur door weer en wind om mn pony te borstelen

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:24

zo was ik ook ja. Ik was al zoooo blij dat ik een verzorgpony had.
jullie bewijzen elkaar een dienst neem ik aan, dus dan is het met gesloten beurs.

Amedoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 10:40

hartstikke bedankt allemaal, tuurlijk zijn de kosten voor de ponny's voor mij maar ben blij dat ik nou wat meer weet....

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:41

ja, maar als het verzorgertje natuurlijk express iets sloopt, moet zij het wel betalen (wat ze natuurlijk niet zou doen Clown)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:45

sterker nog, je ziet het vaak andersom! Veel mensen vragen geld aan de verzorgers... Ik vind dat het gewoon gratis moet zijn, voor beide partijen. Zij hebben een verzorgpony en jij hebt er hulp bij, een win-win situatie in mijn ogen!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:49

Ik heb ook een verzorgster voor 2 vaste dagen. Ze mag die dagen alles met hem doen. Ik ben ermee geholpen en zij is er tot nu toe nog erg blij mee dat ze hem mag doen... Waarom dan geld vragen, als we allebei blij zijn...

Amedoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 11:42

ik weet dat ze hier op de manege als de meiden graag ponny's willen verzorgen dat ze ook de stal moeten uitmesten...maar dat vind ik niet nodig..!

doe het liever zelf

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:59

Het is trouwens Pony's Lachen (En Penny's)
Maar als jullie beiden tevreden zijn zo zou ik het laten!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:03

Zwerte schreef:
sterker nog, je ziet het vaak andersom! Veel mensen vragen geld aan de verzorgers... Ik vind dat het gewoon gratis moet zijn, voor beide partijen. Zij hebben een verzorgpony en jij hebt er hulp bij, een win-win situatie in mijn ogen!

Idd, ook hier bekijken we het zo.
Ik heb een bijrijder, ze werkt met mijn jongste merrie en is niet vies om eens te helpen (ze helpt trouwens meer dan dat ze rijdt)
Beide partijen worden er beter van, dus financieel vind ik dat er niets hoeft te gebeuren

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:18

Geld vragen vidn ik onzin zowel in dit geval als geld vragen aan een bijrijder.

Als iemand jou nou ene dienst bewijst zoals les of speciale training van je paard vind ik het wat anders.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:26

Ik heb ook 2 verzorgsters voor mijn shetten. De ene kan alles met ze de andere is er nog iets te jong voor om alles met ze te kunnen maar borsteld en longeerd de 2 oudere shetten wel. Ook hier gaat het zonder geld wel neem ik ze af en toe mee naar de ruitershop en dan mogen zij bijvoorbeeld een halster of een nieuw dekje uitzoeken. Als er iets op is melden ze het en dan zorg ik dat het aangevuld wordt.
Af en toe wordt ik door hun verrast met een nieuw halster of dekje. Bloos

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:26

Mabon schreef:
Ik heb ook 2 verzorgsters voor mijn shetten. De ene kan alles met ze de andere is er nog iets te jong voor om alles met ze te kunnen maar borsteld en longeerd de 2 oudere shetten wel. Ook hier gaat het zonder geld wel neem ik ze af en toe mee naar de ruitershop en dan mogen zij bijvoorbeeld een halster of een nieuw dekje uitzoeken. Als er iets op is melden ze het en dan zorg ik dat het aangevuld wordt.
Af en toe wordt ik door hun verrast met een nieuw halster of dekje. Bloos

Zo hoort het ook vind ik.
Als iemand je pony's verzorgd, hoeft er geen geld voor te staan, tis natuurlijk wel eens leuk als ze kunnen rijden, of iets met de pony's kunnen doen.
Hun hebben plezier van jou pony, en het scheelt jou misschien wat werk.
Iedereen blij. Lachen

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:21

ik ben een verzorger van redelijk wat paardjes, en ik hoef nog niet eens geld. de eigenaar geholpen en wij blij! ik koop alles zelf dekens, hoofdstellen eigenlijk alle benodigheden. dus nee niet betalen, een bedankje alleen al is genoeg.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:27

als zij het graag doet, zou ik geen geld geven en aangezien jij er blij mee bent, zou ik ook geen geld vragen.

Het is toch niet zo moeilijk om te bepalen wanneer en wie er betaald? Als ik een paard heb, die iemand graag wil rijden, mogen ze mij betalen,(paard kost geld) maar als ik wíl dat hij gereden wordt door iemand dan betaal ik diegene - hij 'werkt' voor mij.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:14

Ik verzorg mijn shetlander, maar betaal er niks voor. Ja, ik koop ontzettend veel spulletjes voor hem die zijn baas eigenlijk niet nodig vind, maar die ik wel nodig vind, omdat ik anders niet echt goed kan werken met hem.

Verder verzorg ik de KWPN van vrienden, maar omdat het vrienden zijn en ik ze een enorme dienst bewijs door hem te verzorgen en les ermee te nemen [die ik wel gewoon zelf betaal] hoef ik er verder niets voor te betalen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:23

Zoals iedereen al schrijft hierboven, het is een win-win situatie.

Toen ik nog geen pony had vroeg mijn buurvrouw of ik haar paard wilde rijden 2x in de week, dan had zij meer tijd voor haar gezin. Ik vond het leuk, want de manegepaarden zag ik niet zitten. Na een maand kwam ze vragen of ik wilde mee betalen met de stalling, want de manege was wel erg duur. Ik deed alles, mesten, paard verzorgen, soms ook vaker in de week, terwijl ik eigenlijk ook geen tijd had en dan moet ik er ook nog voor betalen?! Echt niet! Dat heb ik haar ook gezegd, ik zou haar helpen, zodat zij dat tijd had voor haar gezin en ik kon 2 dagen in de week lekker met haar paard bezig zijn, en dan reed ik er niet eens altijd op. Ik heb het paard nog een maand gedaan, ze bleef over geld zeuren, ik ben er mee gestopt. Ik ben echt niet beroerd om wat te betalen, maar als het allemaal zo duur is, ga dan niet op een manege staan. Rolleyes

Zo heb ik het ook wel eens gehad met een meisje die voor mijn pony kwam zorgen. We hebben het nooit over geld gehad, maar die kwam een keer met haar moeder langs, haar moeder vroeg wanneer ik haar nou eens iets zou geven Rolleyes Ze vond het belachelijk dat ik nog nooit betaald had. Ik stond helemaal perplexed, en zei gelijk dat het niet de bedoeling is in de paardenwereld. En dat er zelfs andersom geld wordt gevraagd. Terwijl ik haar een rijbroek heb gegeven, handschoentjes en de volledige vrijheid met mijn pony. Leek mij de ultieme Penny-droom, een knuffelpony waar je heel de dag mee mag doen wat je wilt, uiteraard met grenzen natuurlijk.

Amedoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:40

ben het helemaal met jouw eens, welk kind heeft nou zelf een ponny zijn er erg weinig..dus meisjes die gek zijn op paarden en ponny's doen er een moord voor om ze te verzorgen en te vertroetelen.

en ik gaf haar wat met Sinterklaas en haar verjaardag...omdat ik toch wel erg blij met haar ben, en wat onze ponny's nodig hebben koop ik zelf.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:44

Ik betaal mijn verzorgster. Deze maand voor het eerst. Ik ben echt te groot voor mijn pony's maar wil wel graag dat ze, als ik er niet ben, goed verzorgd worden en met een klein bedragje (25 euro) p.m. hoop ik dat een beetje te kunnen beinvloeden Lachen Bovendien ben ik gewoon heel blij met haar. Al 3 jaar door weer en wind naar de wei Haha!

no0t

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:34

Ik heb ook een verzorg pony,
die ik borstel
rijd, en het weiland uitmest.
Ik doe het voor niets,
en hun vragen er ook niets voor.
Maar ik koop wel mijn eigen spulletjes ;
poets spullen
zadel dekjes enzo.

x

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:03

hey

Ik heb vroeger ook shetten verzorgt maar heb er nog nooit geld van gekregen of nooit geld moeten geven ik dee het met alle plezier , borstelen en dergelijke.

Heb nu me eigen shetlander , waar ik het meest zelf dingen mee doe .. want dat doe ik liever zelf als ik de mogelijkheden voor heb.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:06

Ik verzorg ook een shetlander. In 1e instantie was het alleen die shet, maar later mocht ik ook met haar 2 KWPNers aan het werk. Dus heb ik dus 3 verzorgpaarden! Ik krijg er niets voor, vind het leuk om te doen en doe het graag. Help haar er goed door, iedereen blij dus Haha!.