kritiek op shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

kritiek op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 20:27

Ik wordt zó ongelovelijk moe, kwaad en chagerijnig van mensen die óf flauwe grappen maken "goh wat een grote hond heb jij", of mensen die minderwaardig doen over shets/mijn pony.

Toen ik wat jonger was, reden we elke zondag met een goep pony's in het bos, later is iedereen over gegaan op paarden, behalve ik, altijd ben altijd blij met mijn shet.
Nu heb ik een NRPS hengstje gekocht, waar ik over 3tot 4 jaar op hoop te gaan rijden.
Ik was helemaal blij, in mijn msn-naam gezet, krijg ik een reactie: "Goh heb je nou eens een écht paard gekocht, of weer zo'n shetlander?"

Ik ben helemaal uit mijnslof geschoten, kwaaier kan je me niet krijgen! "weer zo'n shetlander" ????
Ik ben helemaal blij met mijn shetlander, in mijn ogen is ze de mooiste die er is, het is m'n kindje, m'n alles!

En mensen blijven maar lomp doen over die kleine pony's

ergeren jullie je hier ook zo aan?

sorry voor het lange verhaal, maar moest echt even mijn ei kwijt!

Naomii_x

Re: kritiek op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:07

Inderdaad ja, mensen denken echt dat shetlanders niets kunnen enzo.. Echt belachelijk. En dat omdat ze alleen maar wat kleiner zijn!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:09

Om eerlijk te zijn heb ik daar nog nooit last van gehad. Mensen vinden Macy altijd heel schattig en stoer.

Alleen moet dat beest altijd grappen uithalen als er mensen kijken. Zijn we aan het wandelen, lopen we langs een bankje waar mensen zitten wil ze opeens niet verder of duikt ze opeens de berm. En ik maar vrolijk blijven lachen Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:11

Ik heb er eigelijk ook nooit last van Lachen

Jantine_

Moet altijd wel lachen op de reacties van mensen. (Meestal oudere); Is weer eens wat anders dan je hond uitlaten. Zelfs vele oudere mensen vragen of ze hem mogen aaien Clown Al die kleine kinderen rennen er meteen achter aan; Paardjuh Paardjuh!

ImkeTarek

ik ken t ja! bahbah!!

"wat moet je met zo'n shet??" nou.. uhm, alles als met n gewoon paard, behalve rijden!! lijkt me duidelijk toch Tong uitsteken ?!

en ik word idd ook ERG moe van iedereen die denk grappig en orrigineel te zijn met de opmerking "goh, wat heb jij een grote hond!"
laatst was wel grappig.. klein kindje stond op een 30meter van mij vandaag, roept ie: "moet je kijken, das een grote hond!!" en toen keek ie beter "oeps Bloos! "
die dacht dus écht dat mijn shetje een hond was Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:15

Had een verzorgshetje. En dan ben je lekker aan het wandelen.
'' Wat voor een ras is die hond? ''
En ik wordt daar zo moe van..

Ik stap soms met hem lekker door het park ofso. We stapten meestal wel een uur, gewoon lekker luchten en af en toe een drafje. Het was geweldig.
Maar dan kom je altijd van die mensen tegen , jong & oud, die domme opmerkingen maen.
'' Mag ik hondje aaien?''
'' Bijzondere hond zeg! Waarom rijd je erop?''
'' Zo, die hond heeft een mooie vacht zeg!''

Oo wat wordt je er moe van. Dus ik zo ; '' Mensen, dit is een pony , een keline maar dat maak tniet uit. Geloof je me niet? Kunnen hjonden dit: *steigeren op commando* en dit? *flehmen*. Zo en dan waren ze wel stil hoor!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:52

Ow zo vaak, ik vind t meestal nog wel schattig... en gelukkig bijt shettie wel van zich af als ze vervelend gaan doen Schijnheilig

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:11

gwn niets van aantrekken joh!!

LayLaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:38

Ach, het zou vervelend zijn als mensen het zovaak zeggen, bij mij gebeurt het ook maar ik lach er meestal wel om, ze bedoelen het goed en snappen ook dat het een echte pony is hoor. Het is gewoon leuk om mensen te treiteren blijkbaar. Niks van aantrekken dus Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:28

ik erger me er niet meer aan. sta er nu gewoon boven en negeer de opmerkingen. laat ze maar denken dat mensen met shetten ook air aan de kont hebben Clown

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 12:37

mensen kijken vaak ook vol bewondering en vol verbazing dat mijn shets ook gewoon moeten " werken" dat ze gelongeerd worden (soms met bijzet), dat ze gereden worden, ect.
dat is voor sommige mensen gewoon heel raar,
omdat ze kleiner van stukis betekent het niet dat ze minder paard is (als je snapt wat ik bedoel) Want ik heb ook een klein welsh A'tje gehad, en daar heb ik nooit comentaar over gehoord

Soms moet ik ook wel lachen als mensen het aardig bedoelen, maar vaak zijn het mannen die gewoon een lompe opmerking moeten maken.
En wat ik gewoon erg vind is dat mensen zo minderwaardig doen over shetlanders,

En dat mensen doen of een shetlandr geen pony is. Las laatst iets op een forum, van iemand die mocht geen pony, maar misschien wel een shetlander
Euhm... snp jij um?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:40

haha dat topic had ik idd ook al zo gereageerd Lachen erger me daar nog wel aan Bloos

maar goed ik denk maar zo: ik heb vaak meer lol met mijn shetten dan een heleboel stijve trutten (sorry voor woordkeuze) die elke dag met een sjaggereinige kop op hun veel te dure knol in de binnebak rijden.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:56

op paardenpraat is ook al zo'n topic maargoed even furstratie kwijt kan altijd Clown :

Cloverdale schreef:
ja ik herken het.
Ik vind het eerder irritant dan grappig moet ik zeggen.

het ergst vond ik nog toen een mevrouw met een kleine fifi-keffer kwam aanlopen tegen haar hondje begon te praten:
kijk nou toch fluffiepuffie een grote hond! Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor.

waarop ik antwoorde:
kijk flame een klein ratje!

Die vrouw keek me toch nors aan Nagelbijten / Gniffelen

dit is dan van mensen die zelf geverstand van paarden hebben.
Ik heb zelf ook wel ervaring met mensen die zeggen dat ik een grotere pony ed moet kopen.

inderdaad: kwaaier kunnen ze mij niet krijgen
Ik vind het zo èrgelijk dat mensen mij gaan vertellen wat ik beter kan doen. Ik zeg toch ook niet tegen hun dat het lelijk is om op zo'n 'groot' paard te gaan zitten Verward

Ik zie genoeg combinaties waarvan ik de ruiter te klein vind voor het paard maar hier hoor je nooit iemand over Nagelbijten / Gniffelen

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:32

Als ik aan het lopen ben krijg ik wel eens reacties van: "Wat een schatje!". Ook wel eens "Lekker aan het uitlaten?" Of "Grote hond!"
Bij de eerste zeg ik meesta: "Bedankt Lachen". Bij de tweede: "Moet ook gebeuren hè?!" en op de derde reageer ik niet eens. Laat ze maar mooi kletsen Knipoog

Maar als mensen steeds blijven zeuren erger ik me ook wel hoor. Ze hebben gewoon geen respect voor zo'n mooi schepseltje!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:45

Tja, wij hebben shetlandpony's én een duitse dog. Als ik een shet aan de fiets heb is het "goh, wat een grote hond" en als ik de hond aan de fiets heb is het van: "zoooo, ben je je pony aan het uitlaten?"

Zo is er dus altijd wel wat.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:51

Ik krijg eerder leuke reacties dan van die stomme maar als ik met haar het bos in ga (aan de hand) zegt soms wel iemand van 'waarom zet ge u der ni op ?' 'Omdat ik te groot ben Nors opkijken'

Een keer waren we op een manege (dus eigenaars paarden) voor de tandarts. En toen hoorde je iemand zeggen van 'wat hebt je daar nou aan' & toen heb ik gezegd 'en wat heb jij aan jou koe?' (ze heeft echt zo een lélijke tinker)
Terwijl heel de manege zei van 'ooh wat een lieverd , mag ik haar eens aaien?' en der waren een aantal meisjes die haar kwamen borstelen, haha Haha!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:57

ik vind het juist wel grappig. de mijnes kan ook zitten, liggen en omrollen op commando en ik vind het helemaal een bak om hem dus dat soort dingen te laten doen als mensen hem een hondje noemen. vaak krijg ik daardoor hele leuke gesprekken.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:58

Haha, ik kan me er nooit zo druk om maken.
Ik maak meestal een grapje terug.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 18:00

elinax21 schreef:
haha dat topic had ik idd ook al zo gereageerd Lachen erger me daar nog wel aan Bloos

maar goed ik denk maar zo: ik heb vaak meer lol met mijn shetten dan een heleboel stijve trutten (sorry voor woordkeuze) die elke dag met een sjaggereinige kop op hun veel te dure knol in de binnebak rijden.

Daar heb je absoluut gelijk in

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 18:03

en je hebt toch niet altijd een pony om maar op te moeten rijden?
Veel mensen vergeten volgens mij dat het dieren zijn, en dat het eigenlijk helemaal niet vanzelfsprekend is om op een dier zijn zwakste plek te gaan zitten, met een stalen stang in zn waffel,
maar goed dit terzijde

Sparks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:39

jep precies hier!!!

vreselijk alsof een shet minder kan als een paard

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:23

Ik kan je inderdaad helemaal begrijpen. Al is het vaak in mijn geval meer bewonderenswaardig; Onze merrie heb ik al een aantal jaar voor de wagen staan, en sinds afgelopen jaar zijn we nu ook aan 't starten op wedstrijden.

Onwetende mensen staan vaak nog wel even te kijken als we een flinke uitgestrekte sprint-galop inzetten op ons vaste sprintpad. Dan zie je ze echt kijken van 'whuh, zo'n 'klein mormel', en dan zó hard?!'. Lachen

En ach, ik heb ook wel eens dingen gehoord als 'jeej, wat zíelig, een veulentje voor de kar!', of 'ah gush, dat kleintje kan dat helemaal niet trekken!'....

tsja...... die mensen nodig ik dan ook van harte uit om een keer mee op rit te gaan, dan zullen we ze eens even wat van de training laten zien Clown

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:29

Daar kan ik me nou dus echt niet aan irriteren Nagelbijten / Gniffelen als ze dat zeggen dan ben ik plots doof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:35

ik maak me er niet druk meer om, heb het al zo vaak en nu ik een paard van 1.60M heb zeggen ze het nog -__-" "mooie hond hoor" maar al wel een heeeel stuk minder

edit: alhoewel ik soms toch wel moet lachen hoor.
bijv om dit:

moeder en 3 kinderen lopen over straat en ik met 1 shet.
zegt moeder: kijk kinderen wat een leuke hond
het jongste kind: neee dat is een paard !
de middelste: neee een PONY !
de oudste : neee doe niet zo dom dat is een SHETLANDER !!!

ik moest er toen zo omlachen