sonjim schreef:Ik vind een mini net zo volwaardigals een groot paard, ik heb hem ook gekocht als gezelschap. Maar ik heb welaltijd gezorgd voor een verzorgster die er lekker mee bezig is. Inmiddels doe ik hem helemaal zelf, omdat mijn merrie met Pensioen is. Als ik heel eerlijk ben is bij mij de shet die de meeste aandacht vraagt, krijgt hij die aandacht niet dan wordt hij vervelend, wordt er lekkermet hem gewerkt dan is het goed.
Waar ik me wel aan stoor zijn van die mensen zoals er van de week langs de wei liepen, en vroegen: kunnen we een stukje wei bij jullie huren, want onze dochte van 4 is zo gek op paarden we willen haar een shet gaan kopen. Kind kan niet rijden of niks, maar ze vind het zo leuk dus we kopen een shet. Moeder is bang voor paarden en vader had er geenverstand van en wie verzorgt het dier dan. De dochter maakte wel een grappige opmerking over mijn mini: moet die nog groeien? zegt mijn moeder nee die blijft zo klein, zegt dat kindje o wat zielig, wordt die nooit zo groot als die andere (2 haffies)
Och...onwetendheid blijf je toch wel tegenkomen en niet alleen wat betreft de kleinere pony's....mensen beginnen ergens aan zonder zich te realiseren wat het allemaal inhoud....kijk maar even naar de grote dump-acties van allerlei huisdieren rond de vakantie periode.Wordt er helemaal naar van 
Bij ons komen ook vaak mensen op het erf met mooie plannen...maar als het zeikt uit de hemel,stormt of als er een dik pak sneeuw ligt dan zie je niemand.Helaas hebben ze 24/7,365 dagen per jaar verzorging nodig....en niet alleen met mooi weer