ImkeTarek schreef:@horsewisper: waarom moet je shet gelijk een deken op als het ziek is? naar mijn idee kan je beter zorgen dat je hem in een stalletje zet, met frisse lucht en een flinke laag stro/zaagsel/vlas or what ever (is ie iig uit de wind/kou/regen), dan dat je hem onder een deken zet! een zieke pony gaat snel zweten, dan is een deken écht niet prettig en krijgen ze het alleen maar koud doordat de deken nat word!
tenzij je met ziek bedoeld dat ze luizen krijgen ofzo en je ze moet scheren... dan is het idd handig een deken te hebben!
en sowieso die longeersingel is ook niet van de grootste belang (ik heb dr iig geen voor Tarek..) dan eerder gewoon een longeerlijn+longeerzweep!
Had net een heel verhaal getypt, maar bokt viel weereens uit 
opnieuw maar kort
Mijn appaloossa werd heel erg ziek september vorig jaar. een fixe longontsteking.
hij was hartstikke benauwd en veroerde zich niet van zijn vaste plekje.
de dierenarts rade mij een deken aan, maar wel dat hij kon blijven drogen, hij kon zichzelf niet meer warm houden, daar was hij te ziek voor.
Toen had ik trouwens geen echte binnenstal ofzo, heb toen wel gevraagt of dat moest, anders was ik verhuist, maar dat juist niet.
hij is later trouwens wel overleden
-------------------
nog een verhaal.
ik kocht mijn nieuwe pony nouja ik ? mijn oma. 
hij begon te schuren en schuren en schuren, chagerijnig, gewoon ongelukkig. Hij bleek luizen te hebben, en niet zon klein beetje ook, had overal wondjes. Hij is later geschoren, en tig keer gewassen.
als je dan nog opzoek naar dekens moet in zulke kleine maatjes als je pony ziek is, is dat echt ene gedoe hoor 
toen met Teun kon ik natuurlijk niets vinden. Hij heeft zijn dekentje maar 1 dag om kunnen hebben. Godzijdank kon ik nog bij Crackerhorse van bokt toen terecht, echt super.