Indoor Marathon Haarle, wie doet er mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceciel92

Indoor Marathon Haarle, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 17:15

Heey bokkers!

3 februari is er een indoor Menwedstrijd in Haarle.
Ik doe ook mee, en was benieuwd welke mensen er nog meer mee deden met hun shet!
Het is een menconcour voor shetlanders, en iedereen mag meedoen!

Dennis

Re: Indoor Marathon Haarle, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:41

Helaas, ik dit jaar niet. Vorig jaar wel voor het eerst. En hopelijk volgend jaar met een Tandem!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 19:35

Was het mooi daar? en was alles een beetje goed geregeld? ik rij nu 2jr recreatief met mijn shet en ga voor het eerst naar een menconcour. Kun je mischien een beetje uitleggen hoe alles werkt? Bloos

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:54

Indoor Haarle is een mooie indoor. Ik doe daar eigenlijk vanaf de eerste indoor al mee.
Wat wil je er verder over weten? Misschien kan ik je er antwoord op geven...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:28

Wat voor een indoor is het? Indoor marathon, dressuur of vaardigheid? Waar is meer informatie te krijgen?

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:09

Het stond vorig jaar bekend als nk indoor voor shetlanders. Het is een indoor die bestaat uit 2 omlopen.
Je kunt je inschijven in 2 klasses. 'Beginners' en wedstrijdrijders. [vorig jaar hadden ze een snelheids-
parcour en een speel-u-spel]

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:28

Hee.. das bij mij in de buurt Clown
Mischien ga ik nog wel kijken Lachen
Succes met je wedstijd!! Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:03

Ik had de titel niet goed gelezen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:54

ik doe ook mee:D Haha! Haha!
2-span met femke en floortje
en mn groom rijd 4-span met 2 van mijn pony's: Femke & Mythos (3jaar)

afgelopen weekend heb ik ook mee gedaan in haarle. met het 2-span zat ik niet in de prijzen, maar toch was ik heel tevreden over het resultaat.
bij het 4-span liepen alle pony's voor het eerst een wedstrijd in het 4-span (daarvoor 2x geoefend)en voor mythos was het zn aller eerste wedstrijd. we deden HC mee en reden niet op tijd, gewoon in een flinke draf voor de ervaring en toch hebben we een 4de tijd neergezet! Cool het ging echt boven verwachting!

http://i143.photobucket.com/albums/r125 ... C01870.jpg
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 30-01-07 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:03

Ik heb je zien rijden. Zag er goed uit!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:18

een vriendin van me doet mee met haar 4jarige vosbonte hengst!
Ben benieuwd naar fotos, tis voor hun de eerste keer dat ze aan een wedstrijd mee doen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:28

Ik rijdt ook mee, 1e keer in de oefenklasse enkelspan, met onze shetmerrie Otje (Odine v/d Plak). Voor deelnemers;

Voorlopige startlijst is nu beschikbaar op www.startlijsten.nl

Lachen

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:24

Morgen is het zo ver, ik kom een vriendin aanmoedigen.
Iedereen heel veel succes.

Op startlijsten staat inmiddels de definitieve startlijst.

KindnessM, ik ga je even PB sturen. Want volgens mij ga ik morgen ook jou vriendin aanmoedigen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:09

Zo, inderdaad; morgen is dé dag Lachen haha, spannend Haha! Otje heeft gister haar laatste trainingsrondje gelopen, kwam moe, bezweet maar voldaan weer terug en deed het fantastisch, liep lekker aan het bit.

Eergister is de schuilstal helemaal uitgemest en schoongemaakt, vandaag gaat er een dik pak schoon stro in. gisteravond heb ik het hele tuig nog maar eens ingevet, alles schoongemaakt,

En vandaag gaat Otje 'in de was' Lachen wassen van top tot teen; manen, voorpluk, beentjes, voetjes, sokjes en niet te vergeten haar vieze staart. Knipoog dan gaat ze helemaal in gepakt worden (ze mag natuurlijk niet weer vies worden) en gaat ze voor één nachtje eventjes op stal.

Zo kan ik morgen met een goed in de lak zittende koets, een goed verzorgd tuig, en een schoon gewassen pony aan de start verschijnen Lachen

Mensen, succes allemaal en vooral; heel veel plezier gewenst Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:17

pfff. ik moet alles nog doen. tuig poetsen, kar ophalen (moet even wat aan veranderd worden voor het 4-span) en poetsen, spullen klaar leggen. en t belangrijkste: de 4 pony's uit de modder trekken. ik denk dat wassen niet zo'n succes wordt met dit weer en met hun wintervachtjes. ik kan ze namelijk niet op stal zetten, dus ik ga straks een poging doen ze te fatsoeneren en dan mogen ze de wei weer in. haha. ze hebben denk ik morgen wat meer vlekken dan dat ze al hadden Tong uitsteken .
trainen heb ik al helemaal niet gedaan. afgelopen 2 weken 12 tentamens gehad. net terug van de laatste.
dus ik ben benieuwd morgen! verwacht er niet veel van....
het wordt vast een gezellige dag Lachen

maar in ieder geval: HEEL VEEL SUCCES IEDEREEN!!!!!!!!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:34

Iedereen die morgen mee doet: SUCCES!!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:04

Hoe is t gegaan? Wie heeft er fotos

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:36

Ik heb geen foto's. De bak is erg donker voor foto's. Mijn vriendin heeft het erg goed gedaan.
Jammer dat de jury een paar keer domme fouten maakte

verder xElienx en JoyCiej007 zien rijden.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:14

het ging redelijk. ik had meer van mn pony's verwacht. floortje presteerde helaas onder haar niveau. vooral het eerst parcours viel me tegen. ze accelereerden tussen de hindernissen niet snel genoeg en floor bleef achter tov fem dus was ik t stuur bij haar af en toe een beetje kwijt. dit koste me een balletje. en het leverde slechts een 7de plaats op.

het 2de parcour was Speel Uw Spel (zo veel mogelijk punten binnen een bepaalde tijd rijden). hier ging het al een stuk beter! maar voor mijn gevoel presteerde ze nog steeds niet op hun niveau. toch ben ik op een 2de plaats geëindigd zowel bij de 2-spannen als bij alle deelnemers! dus eigenlijk ben ik een beetje reservekampioen Speel Uw Spel bij het shetlandmennen!!!! hahahah Tong uitsteken

in totaal ben ik op een 5de plek geëindigd. ik had het geluk niet echt mee, want eerst was ik gelijk geëindigd met de 4de plaats(finale plaats) maar toen keken ze naar het resultaat van het eerste parcours en daar had ik lager gescoord.

Afbeelding

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:45

oja, mn hand is zo uit de richting omdat ik scherp draaide om dat poortje nog een keer te nemen. vandaar ga ik ook niet zo hard.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:47

Eline, heb jou ook zien rijden; wat een super mooi span heb jij toch! echt, ik vond het érg leuk om jou span eens in 't echt te zien Lachen

@ mriekie: ja, mij herkennen was niet zo moeilijk, als enige die met een recreatiewagentje mee deed Knipoog maarja, daar schaam ik mij niet voor hoor Lachen misschien volgend jaar wel met marathon, maar dan mag ik als studente eerst eens hard gaan sparen Lachen

En over die jury-fouten: ik heb ook bij Speel Uw Spel 2x moeten starten; ik deed de joker achterin fout, nam hem in verkeerde volgorde perongeluk, en toen belde de jury mij uit, dus ik vertrok verbaasd de ring uit. Bleek dus inderdaad later dat ik niet uitgebeld had mogen worden, ik had gewoon door mogen rijden, en dan hadden de punten van de joker gewoon niet meegeteld. Bleek dat er nog een span was die precies dezelfde fout als mij maakte, en ook dáár maakte de jury de fout om ze uit te bellen.

Gelukkig mocht ik daarna nog een keer overnieuw starten, en hebben we zowel 'sochtens als 'smiddags foutloos gereden; al was het ons 1e wedstrijdje en durfde ik nog niet 'vol gas' te rijden Lachen

Maar echt, het was super gaaf, echt mooi om te doen, ik ben zeker overstag en wil ook een marathonwagentje:D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:52

xElienx schreef:
oja, mn hand is zo uit de richting omdat ik scherp draaide om dat poortje nog een keer te nemen. vandaar ga ik ook niet zo hard.

Ja, ik zag dat bij wel meer spannen; ik had daar persoonlijk niet aangedacht, maar hij is inderdaad heel makkelijk in een rondje nog eens te rijden. Waar ik wel trots op was, was dat dit echt voor zowel mij, mijn groom, als de pony het onze eerste keer was. ik heb bij speel uw spel samen met mijn groom onze eigen lijn helemaal zelf bepaalt, zonder te kijken hoe anderen het zouden doen. Blijkt dat het grotendeels overeenkomt met de andere menners, nou dat vondt ik wel leuk om te zien; had ik blijkbaar toch goeie keuze gemaakt Knipoog Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:05

hoeveel punten had jij dan??

bij eline ten voorde hadden ze ook een fout gemaakt. ze hadden de poortjes 5cm te krap gezet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:23

bij speel uw spel in totaal 1200; niet zo veel dus; maargoed, ik maakte bij mijn 2e kans die ik gekregen had v/d jury ook een fout bij de 1e joker, die deed ik op het laatst nog eens, toen door naar de finish.

Oh, dat ze bij eline ook een fout hadden gemaakt heb ik niet meegekregen. Maar gelukkig kwam de jury wel terug op de fout die ze ook bij mij hadden gemaakt en kon ik dus nogmaals het parcours rijden Lachen

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 17:59

ik kon helaas niet mee doen omdat onze shet dus niet geënt is.. Hij is nu geënt en over 6 weken moet die dus weer..
Maar in Augustus is er ook zo'n shetlandmenwedstrijd en dan doe ik zekerwel mee Haha! !!