Verzorger laten wandelen met je shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Verzorger laten wandelen met je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:15

omdat ik de laatste tijd veel werk en veel op school zit heb ik voor 2 dagen in de week een verzorger voor mijn 2 shets.
een meisje van *ik dacht* 15 jaar.
ik heb nogal wat slechte ervaringen met verzorger, vooral rond die leeftijd die alleen maar willen crossen end en niet altijd normaal en verantwoord met de ponys omgaan.
nu mag mn verzorger alleen maar poetsen, de paddock is blubber en het land ook dus meer kan er gewoon even niet gebeuren, behalve wandelen.
ik sta langs een mega drukke weg met veel vrachtverkeer en snel rijdende auto's, mijn ponys zijn 100% verkeersmak, maar je moet altijd blijven opletten langs zo'n grote weg (of sowiezo altijd natuurlijk).
nu wilde ze ook graag gaan wandelen met ze.. kan ik me voorstellen, alleen maar poetsen is misschien ook wat saai, maar ik ben zo bang Scheve mond
Bento doet op zich niks, is de rustigste pony die ik me maar kan bedenken, maar als ik met hem een ander paard tegenkom, kan hij mega sterk worden! zelf ik hou hem dan amper, terwijl ik inmiddels toch behoorlijk wat over hem te zeggen heb.
Moony, heeft vooral in de winter al helemaal vaak van die buien dat alles eng is en ze voor alles wegrent en ook sterk wordt.
nu heb ik dr gezegd dat ze vanaf volgende week wel met Bento mag wandelen.. maar ik zit er echt mee, dat ik heb niet aandurf Scheve mond
hij doet echt nooit iets, maar stel dat bijvoorbeeld ineens de buurman met paard en kar langskomt, op een smal fietspad naast drukke weg, tja ik moet er al niet aan denken dat dat een keer gebeurd als ik met hem loop, laat staan als een ander ermee loopt! ik ben zo bang dat er iets gebeurd.. of dat ze rare dingen gaat doen, lopen of plekken waar ikh et niet wil bijvoorbeeld..

hoe hebben jullie dit gedaan? als je een verzorger hebt..? toch alleen laten wandelen? stel ik me nou zo aan? het zit me helemaal niet lekker Bloos

Joscaa

Re: Verzorger laten wandelen met je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:17

Kan ze niet op het erf wandelen ofzo? Lachen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:17

nee het erf is heel klein, dat heb je na 2 keer heen en weer lopen wel gezien Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:18

ik zou de eerste (paar) keer(en) meegaan denk ik, al doe je dit vanaf een afstandje en probeer zoveel moeglijk tips aan de verzorgster te geven, ga je niet zelf bemoeien met je pony want hij moet uiteindelijk naar haar luisteren als ze alleen weg gaan..

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:18

Ik zou een keer met haar afspreken en kijken hoe het gaat.. Misschien wat tips geven..

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:21

ik heb zelf geen eigen paard maar ben een verzorger XD .. maar khoop tog dat je hier iets aan hebt Haha!
ga anders zelf een keer mee om te kijken of ze je paardje aan kan als die een ander paard ziet

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:21

ik heb al een keer met dr samen gelopen en dat ging heel goed, met Bento gaat het ook altijd goed, alleen ik ben gewoon bang dat ALS ze eens een paard of iets heel engs nieuws tegen komt dat zeh em dan niet houdt.. zelfs met hoofdstel in wordt hij dan sterk, zometeen houdt ze hem niet, rent hij die weg op en ben ik mn pony kwijt Scheve mond of nog erger.. verongelukt er iemand anders

*we komen amper paarden tegen met lopen, ben zelf nog nooit iemand tegen gekomen maar de buurman rijdt regelmatig met zn paard en kar langs, en de kans is er best dat ze die eens tegekomt, en dan op een smal fietspad langs elkaar te moeten naast drukke weg.. ik zie dat zelf nieteens zitten Scheve mond *
Laatst bijgewerkt door anne_bento op 08-12-06 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:22

*wat is er mis met 15 jarigen? hebben die geen verantwoordielijkheids gevoel?*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:22

zoek dan JUIST die situatie's op, ken je geen vriendin met een paardje die toevallig langs kan rijden? of kan je niet zelf met je andere shet bento passeren en weg van hem lopen terwijl zij een andere kant op moet lopen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:23

haha het ligt niet aan dr leeftijd hoor.. Knipoog als ze wat ouder was was ik misschien ook wel bang maar dan heb je toch het gevoel dat die wat meer te zeggen heeft over de pony.. maar er zijn geen "oudere" mensen die shets willen verzorgen helaas

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:24

annuh schreef:
ik heb al een keer met dr samen gelopen en dat ging heel goed, met Bento gaat het ook altijd goed, alleen ik ben gewoon bang dat ALS ze eens een paard of iets heel engs nieuws tegen komt dat zeh em dan niet houdt.. zelfs met hoofdstel in wordt hij dan sterk, zometeen houdt ze hem niet, rent hij die weg op en ben ik mn pony kwijt Scheve mond of nog erger.. verongelukt er iemand anders

*we komen amper paarden tegen met lopen, ben zelf nog nooit iemand tegen gekomen maar de buurman rijdt regelmatig met zn paard en kar langs, en de kans is er best dat ze die eens tegekomt, en dan op een smal fietspad langs elkaar te moeten naast drukke weg.. ik zie dat zelf nieteens zitten Scheve mond *

het kan eigenlijk met elk paard gebeuren dat die een keer kuren krijgt .. en dat gaat doen wat jij denkt dat je pony gaat doen Tong uitsteken .. maar misschien moet je haar wat meer vertrouwen (A)

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:25

mijn paardje schrok bijna overal voor en als hij bijna thuis was hoefde maar een (bv. vogel) langs tekomen en dan ging hij al rennen.... k ben toen de eerste keer mee gegaan want het maakt toch niet zo veel uit ik ben 14 en mijn verzorger 16 hij was natuurlijk sterker maar ik had meestal meer over hem te zeggen... na een paar keer had hij meer vertrouwen in zen verzorger en heb ik ze aleen laten gaan met de afspraak een bepaald rondje te lopen voor als er iets zou zijn dat we teminsten wisten waar ze uithingen maar gelukig had ik me zorgen om niks gemaakt.....okeej die van 15 kunnen wel vaak aleen willen crossen maar meestal als het erop afkomt doen ze het toch minder(zelf veel ervaring).......wrm zouw zij niet met hem naar buiten kunnen gaan anders leert ze het nooit.... kunt het altijd een tijdje aanzien en dan gewoon hopen dat ze geen ander paard of waar jouw paard bang voor is tegen komt....het zal wel goed gaan

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:26

het blijft altijd moeilijk als je je pony door een ander laat verzorgen. je moet ook zeker zorgen voor een goede verzekering.

eejlienu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:29

misschien kan ze een keer in het weiland gaan wandelen? of vind die verzorgster dat saai.. nouja, het is een idee;)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:32

het weiland is glad en blubberig.. wandelen erop gaat dus niet lukken Tong uitsteken kijk als het weer mooier weer wordt kan ze veel meer hoor, opjagen, longeren enz.. maar dat zit er het komende half jaar nog niet in

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:33

rond de stallen lopen kan dat dan niet??

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:34

Idd zoek de situatie op .
En je mag wel wat meer vertrouwen in je verzorg hebben , je doet net alsof je pony een monster is .
Je kan d'r ook zeggen , dat ze mag gaan wandelen . Maar altijd heel goed opletten of er geen andere paarden komen . Zodat als er komen ze zich goed kan voorbereiden !

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:43

Ik heb zelf ook een vzshetje. (ook een paard van mij zelf) maar ik rijd de shet er nog bij. Wandelen etc. En sinds kort vroeg ik of ik ook eens ergen anders mocht gaan rijden en wandelen. De eigenaares is een vriendin van mij, en ze gaf me de sleutel van het weidetje waar de shet in stond, en ging de eerste drie keer mee met rijden/wandelen lekker babbelen. En terwijl eens zeggen waar ik overal beter moet op letten. Dit deed ik pas NA dat ik een halfjaar de pony verzorgde en de pony ondertussen wel al twee jaar af en toe bereed. (dan ook wel soms eens buiten maar dan met haar als lesgeefster, dus dat is iets anders.)

Ik snap idd dus wat je bedoeld, gewoon mss afspreken welk plekje ze altijd kan lopen, op wat ze moet letten, mee gaan, en eens "toevallig" langs fietsen. Niet in overdreven mate natuurlijk! En mss een idéé om eerst wat te babbelen hier over? 15 lijkt me toch een leeftijd. Van mensen die verstandig (kunnen) zijn. Clown laat weten hoe het afloopt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:01

Gewoon eventjes eerst meelopen enzo Lachen

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:05

Ik ben zelf 15 en ik mag alles doet met mijn super eigenwijze verzorg pony die ik zelf mee heb uitgezocht toen hij hem koos. Vraag ik mag ik er mee naar de duinen zegt die man ow je ziet maar.. Dus ik denk dat je, je wel iets te veel zorgen maakt.

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:11

Heb je geen bospaden of weilanden in de buurd waar ze kan wandelen Haha! dan hebben jullie allebei je zin.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:12

anders ga je eerst een keer kijke hoe ze met de ponys wandelt. Of mee gaan de 1e keer en kijken hoe het gaat.. als je je dan beter voelt Lachen

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:20

Heej,,
ik wil ook wel meelopen, misschien is bento minder bang als sylvia of moppie meeloopt(shets die bij het op stal staan) die schrikken na deze 2 keer loppen nergens van.. alleen beetje kijken naar een plastic zak als die wappert...(vandaag reed er met volle vaart een vrachtwagen langs toen het al donker was/werd en sylvia keek niet op of om..)
en dan zijn we met zn 3en(ik, jou verzorgster en mijn vriendin) en als bento dan druk wordt ofzo kunnen we ene extra halstertouw mee nemen en met 2 mensen hem vasthouden....

ik wil je natuurlijk graag helpen Lachen en ik hoop dat je een oplossing vindt...!! Ach gut

Zie je donderdag!!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 20:33

haha nou als er 1 pony nergens bang voor is, is het bento Haha!
het gaat er meer om als er een ander pony aankomt.. dan kunnen jullie wel iedere keer mee gaan wandelen, maar de kans dat je niks tegekomt is natuurlijk ook mega groot Knipoog

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:36

jaah,die kans is heel groot!!
bento was vanmiddag echt schattig....Roepen om zn eten! Haha!
tjaa en anders is met zn 2en vasthouden een idee...
ik loop nu altijd tot het einde van dat bospad en weer terug.