Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
..
noukie_pony schreef:hooiii....
ik denk dat het helemaal aan de gorte licht van je pony!
als je pony 70 tot 80 cm is niet zwaader dan 40kg
als je pony 90 tot 100cm is niet zwaarder dan 50kg
als je pony tussen de 100m en 115cm zit of iets groter niet zwaarden dan 60 kg....
maar het ligt natuurlijk ook aan je lengte!
ik zelf verzorg 2 shetlanders samen met mij bete vriendin.
ikzelf ben 13 jaar ik weeg 45 kg en ben ongeveer 1.67m lang.
mijn vriendin is ook 13 jaar ze weegt 37 tot 40 kg en ze is ongeveer 1.64m lang.
wij rijden op een shetlander van 100m en een van 110m hoog.
maar ondat ik iets zwaarder en groter ben zit ik meestal op die van 110 en mijn vriendin op die van 100m.
maar ik denk dat de pony's allebei sterk genoeg zijn om mij en mijn vriendin te dragen.
groetjes noukie
Oke even ontopic. Het ligt idd aan de lengte van de pony. Maar ik zou er niet meer op gaan rijden als je zwaarder bent dan 50 kilo. Neem dan gewoon een grotere pony, daar heb je (met rijden) dan langer plezier van als met een shet. Maaik schreef:Maximale is zelfs op 115 maar 55 kilo hoor.
60 is veel! Zoveel weegt me moeder niet eens
Voor op een shetlander is het een ander verhaal. 
IJpHercGab schreef:Hoho ik heb gezegd nou niet zeggen wat zielig.Jullie hebben blijkbaar niet goed gelezen wat ik schreef, ik zit er een enkele keer op geen zware arbeid maar gewoon zitten!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zie jullie allemaal reageren met denk aan de hoogte etc. Ik leg mijn pony ff uit: Hij is 1.05m volgens de ontwormmeetlint weegt hij 275 kilo en je kan net zijn ribben niet meer voelen. Mijn pony is goed bespierd rijdt 3 keer per week in de winter en in de zomer ca 5 keer per week. We maken ook buitenritten door het duin heen,mul zand gaat hij uit de weg door in de berm te gaan lopen hij mag zelf beslissen waar hij loopt! Hij rent op harde ondergrond mijn paard van 1.70m en bijna 700 kilo eruit!!!!! Hij is in het verleden meerdere malen een sprint wezen trekken op het strand naast grote paarden vond hij erg gaaf. Verder loopt hij nog voor de sulky sowieso 6 keer per jaar een koersje op Alkmaar en trainingen. Mijn pony is qua bespiering en conditie prima in orde dus die 10 minuten zitten kan hij echt wel hebben. En hij bokt,werd er beweerd,omdat ik te zwaar was en mij eraf wilde hebben echt onzin!!!!! Er rijden kleine meisjes van onder de 30 kilo op die hij er ook af wil bokken ook te zwaar soms???????? dat bokken was joligheid en niets anders, leer mij mijn pony kennen. Na 20 jaar in de paarden te zitten waarvan 18 jaar alweer iedere dag weet ik gerust wel waar ik het over heb