Ik hou echt heel erg van shetjes
... ik vind ze zo schatig!!maar hoe verzorg jij jou shetje nou?? want heel veel mensen verzorgen ze op een verschillende manieren..!!
Xxx-Lijntjee
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik hou echt heel erg van shetjes
... ik vind ze zo schatig!!
? ik denk dat iedereen zn shetlander heel goed verzorgd .. 

.BlazingBoots schreef:Oke qua verzorging:
Zoiezo niet iedere dag, dat heeft een shet niet nodig.
De manen van mijn monsters doe ik ca. 1 x in de week, dan spuit ik er eerst veel equishine in en dan borstel ik ze uit.
verder borstel ik ze alleen als het nodig is...of als ik het nodig VIND.
(dit topic is beter lijntjeee)
Shanna schreef:ik vind dit geen onnodig topic hoor... is wel grappig! ervaringen over het verzorgen uitwisselen!! ik zie in je onderschrift dat jij ook een shettie hebt? hoe verzorg jij die?
,,
Shanna schreef:BlazingBoots schreef:Oke qua verzorging:
Zoiezo niet iedere dag, dat heeft een shet niet nodig.
De manen van mijn monsters doe ik ca. 1 x in de week, dan spuit ik er eerst veel equishine in en dan borstel ik ze uit.
verder borstel ik ze alleen als het nodig is...of als ik het nodig VIND.
(dit topic is beter lijntjeee)
en waraom heeft een shet dat niet nodig? wat is een shet minder dan een ander paard?

)..BlazingBoots schreef:tja...natuurlijk controleer je elke dag je pony...dat lijkt me niet meer dan logisch..
Maar als je leest wat er staat...dan heb ik het over uitgebreide borstelsessies e.d...
Maar ik zou een pony die 24/7 buiten staat zeker niet elke dag borstelen....tenzij dat absoluut nodig is voor bijvoorbeeld het tuig.

bambii schreef:
in de vorige toch wel![]()
Shanna schreef:die van mij staat 24/7 buiten en wordt toch echt elke dag verzorgt hoor!! elke dag even kijken hoe het water er bijligt, of hij geen wondjes heeft, even modder uit de vacht halen, hoefjes uitkrabben, controleren op mok..
Maaik schreef:maar als je de modderplekken laat zitten haal je op den duur ook de vacht weg en nog meer van de huidvetlaag.. zand veeg je eraf, maar modder is een ander verhaal..bambii schreef:
in de vorige toch wel![]()
Is niet dit topic.Shanna schreef:die van mij staat 24/7 buiten en wordt toch echt elke dag verzorgt hoor!! elke dag even kijken hoe het water er bijligt, of hij geen wondjes heeft, even modder uit de vacht halen, hoefjes uitkrabben, controleren op mok..
Natuurlijk moet je hem iedere dag nakijken! Alleen NIET poetsen. Dan haal je die waterproofheid weg.
wij snappen elkaar in elk geval weer even