Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ymor schreef:Ik zou al niet voor een 1 jarige hengst gaan. Als ik jou was zou ik voor een merrie of ruin gaan die minstens 3 jaar of ouder is. Een veulen is leuk maar als het je enige pony is kan het heel snel gaan vervelen. Je kunt er immers de eerste jaren niks mee. Een wat oudere pony kan je longeren, vd, mennen, fietsen, lange stukken wandelen en nog veel meer. Ik denk dat je daar meer plezier aan zal gaan beleven.
Verder zou ik een dierenarts vragen de pony even te controleren. Ik zou niet per se gaan voor rontgen enz maar gewoon even knieen voelen en dat soort dingen.

Dennis schreef:Ik zou ook voor een 3 jarige gaan. Als je een stamboek opgenomen pony uit kies is die ook al eens door een dierenarts na gekeken, is ook wel een goed idee.
Wat is je doel met een pony, wat zijn je eisen?
Iemand met meer verstand er van mee nemen is altijd handig. 2 mensen zien meer dan 1.

KoudbloedKim schreef:Als ik jou was, zou ik dan voor een merrie of ruin gaan, zodat het paardje zonder problemen bij anderen kan staan.
Memere schreef:KoudbloedKim schreef:Als ik jou was, zou ik dan voor een merrie of ruin gaan, zodat het paardje zonder problemen bij anderen kan staan.
Een hengst hebben betekend niet dat die afgezonderd moet worden hé,
hier staan 3 hengsten samen met 1 drachtige merrie (niet drachtig van hun) zonder enige problemen.
Verder opletten op beenstanden,knieën en gebit..zeker in deze maat. Niet gelijk de eerste en beste kopen, maar goed nadenken en meerdere bekijken. Het beste is om een 2,5 jarige tot 3 jarige te kopen als je toch een groen paardje hebt, heb je zekerheid dat die effectief de 95cm tot 1m haalt. Net zoals afstamming hebben, heb je meer zicht op qua ziektes enzo.
Memere schreef:Dat jij meerdere hengsten bij elkaar hebt, betekent niet dat dat met alle hengsten kan.[naam] schreef:Als ik jou was, zou ik dan voor een merrie of ruin gaan, zodat het paardje zonder problemen bij anderen kan staan.
Een hengst hebben betekend niet dat die afgezonderd moet worden hé,
hier staan 3 hengsten samen met 1 drachtige merrie (niet drachtig van hun) zonder enige problemen.
Verder opletten op beenstanden,knieën en gebit..zeker in deze maat. Niet gelijk de eerste en beste kopen, maar goed nadenken en meerdere bekijken. Het beste is om een 2,5 jarige tot 3 jarige te kopen als je toch een groen paardje hebt, heb je zekerheid dat die effectief de 95cm tot 1m haalt. Net zoals afstamming hebben, heb je meer zicht op qua ziektes enzo.

.
.