Omdat ik zelf niet echt veel plezier beleef aan het werken met onze shetlander thuis (ze is er eigenlijk gewoon als stalmaatje, maar niks er mee doen vind ik ook weer zo.. tja..), en mijn tijd beter aan mijn jonge paard kan besteden, wil ik eens kijken wat de mogelijkheden zijn omtrent een verzorger.
Hierbij loop ik alleen tegen een puntje aan, namelijk: moet ik een bijdrage vragen, of niet?
Hoe denk ik over een bijdrage:
- de bijdrage is een soort stok achter de deur, ze moeten dan wel komen. Ik ben best bang dat als ik zonder een bijdrage te vragen iemand laat verzorgen, er meiden komen die een maandje oid heel enthousiast komen, en dan ineens niet meer.
- stel dat de pony door de verzorgster bijvoorbeeld kreupel raakt, hebben we dat bijdragegeld om het van te betalen.
- aan de andere kant vind ik het ook weer heel raar om een bijdrage te vragen, omdat iemand de pony aandacht geeft en blij maakt, en dus eigenlijk een dienst voor mij doet.
En dan nog even waar het verzorgen om zou gaan:
- minimaal één keer per week, en maximaal 6 keer per week komen (en dan heb je al die dagen de pony helemaal voor jezelf)
- op deze dagen mag dan alles met de pony worden gedaan (wandelen, evt. rijden, longeren, losspringen etc. etc.)
- pony kan dus bereden worden (natuurlijk enkel door kleine meisjes)
- wij staan in principe open voor nieuwe ideeën/methodes, dus als er graag iets (serieus) met de pony gedaan zou willen worden, mag dat als wij het er mee eens zijn.
(- evt. één keer per week de stal uitmesten)
Hoe denken jullie hierover? En als jullie een bijdrage (zouden) vragen, hoeveel of wat zou dat dan zijn?