Horseware dekens voor shetlandpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Horseware dekens voor shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:26

De herfst en winter komen er weer aan de herfst is eigenlijk al hier :Y) en het wordt weer tijd om de dekens uit de kast te halen. Mijn ruin heeft ongevoerde regendekens van Amigo, hij trekt de nattigheid namelijk niet zo goed.

Maar sinds een paar weken heb ik ook een shetlandpony. Tot nu toe heeft ze geen dek nodig, ze is gewend om veel op stal te staan en staat veel in de schuilstal, ook bij regen. Maar aangezien het een oudere pony is, en ik graag wil dat ze ervoor kiest om meer buiten te staan en omdat ik het wel zo handig vind om een deken voor haar te hebben mócht het nodig zijn ben ik nu op zoek naar een GOEDE ongevoerde regendeken voor haar. Mijn ruin heeft Amigo's, die passen prima en ik ben er supertevreden over. Maar andere Horsewaredekens mogen ook. Geen Nika, geen Bucas en liever ook geen andere merken. Probleem is dat ik ze nergens kan vinden. Bestaan ze wel? Pony is ongeveer een meter hoog, smal maar wel met een beetje een buikje.

LovingTweety

Re: Horseware dekens voor shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:28

Pau, waarom geen Nika, Bucas etc? Ik heb prima ervaringen met andere merken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:30

Wat is de ondermaat van de shet?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:31

Bucas vind ik echt té onhandig, hoewel de pasvorm voor zo'n smal ponietje nog wel oké zou kunnen zijn. Nika vind ik veel te snel lekken.

Mizora geen idee. Hoe kan ik dat meten?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:33

BR4ever heeft super fijne en kwalitatief goede dekentjes voor de kleintjes die echt een super mooie pasvorm hebben (sluiten mooier aan dan de rhino die ik ook heb)
Mijn smalle merrie past die echt super :j

Ondermaat is van middenvoor op de borst meten tot net voorbij de billen :) zeg maar de onderlijn van de deken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:34

Aha, dank je wel. Gewoon in centimeters?

Heb je heel toevallig een foto van jouw pony met deken Keet?
Edit: ik zie het al. Is maar 600D en met van die irritante beenkoorden. Hoewel dat voor een merrie natuurlijk praktischer is dan 1 koord achterlangs.
Laatst bijgewerkt door Koper op 19-08-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:35

Laatst bijgewerkt door maartje_h op 19-08-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:36

Ik heb ook een kleintje, wel een paar cm's groter uitgevallen als de jouwe. Daar heb ik momenteel nog geen deken voor, maar mocht die er in de toekomst komen, die van mij dragen ook alleen Horseware. Ik heb ook Bucas gehad, maar ondanks dat ze qua kwaliteit heus wel overeen komen zweer ik echt bij de pasvorm van Horseware. Vooral het nekgedeelte en de borst hebben nooit schuurplekken met Horseware. Bij mijn paarden wil de Bucas dat nog wel eens doen, vooral bij die met een breder front. Dus ik snap je keuze zeker wel. Horseware heeft daarnaast ook wel degelijk een pony range. Je moet alleen een winkel vinden die goede contacten heeft met bestellen bij Horseware. Horseware schijnt namelijk niet de gemakkelijkste te zijn met leveringen. Mijn ervaring is dat een Divoza oid niet alles kan bestellen. Waarom, geen idee. De Paardendrogist daarentegen (http://www.paardendrogist.nl) kon in principe alles wat op de site van Horseware zelf stond bestellen. Wellicht dan de pony range ook. Wel werken ze met de UK maten, dus dan zou je zelf even moeten omrekenen op de site van Horseware zelf welke maat je pony nodig heeft.
Werkt dat niet omdat ze niet kunnen bestellen, ik heb zelf ooit bij een Ierse webshop eentje besteld voor mijn C pony omdat die maatjes hier ook nooit verkrijgbaar waren, ging prima en viel me op dat de dekens een stuk goedkoper waren als hier in Nederland :D Scheelde me 70 euro destijds.
Zal de site eens googlen, als ik m nog weer kan vinden :+

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:38

Keet schreef:
BR4ever heeft super fijne en kwalitatief goede dekentjes voor de kleintjes die echt een super mooie pasvorm hebben (sluiten mooier aan dan de rhino die ik ook heb)
Mijn smalle merrie past die echt super :j

Ondermaat is van middenvoor op de borst meten tot net voorbij de billen :) zeg maar de onderlijn van de deken.

Maaar... Doet BR niet alleen aan 600 Denier? Dan heeft de pony van TS wel kans op doorlekken als deze ervoor kiest om in de regen te blijven staan. Die 600 Denier dekens trekken meerdere buien niet, dan lekt het door. Horseware heeft weer keuze uit 600, 1000 en 1200 Denier.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:40

Dat zou super zijn sylva, dank je wel voor de tip! Ik kon nergens in webshops wat vinden inderdaad, maar ik ga eerst maar eens pony meten, dan omrekenen en dan verder speuren :)

Pony heeft een minder zware hals en schouders dan mijn ruin maar in verhouding tot de rest van het dier is 't nog best wel wat. En juist over de schouder/halspasvorm ben ik zo tevreden met de Amigo's.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:40

Mijn pony's van rond de meter hebben 130 cm onderlengte, een maat die Bucas ook bijna niet heeft. Horseware wel :j.

De paardendrogist heeft ze onder andere. Of bestel ze via Josie op bokt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:42

sylva schreef:
Maaar... Doet BR niet alleen aan 600 Denier? Dan heeft de pony van TS wel kans op doorlekken als deze ervoor kiest om in de regen te blijven staan. Die 600 Denier dekens trekken meerdere buien niet, dan lekt het door. Horseware heeft weer keuze uit 600, 1000 en 1200 Denier.

Dit vind ik inderdaad een bezwaar. Paardjes staan altijd buiten, de shettie kiest er wel voor om veel op stal te staan en de weide ligt ook beschut (bomen/bos) maar als ze hooi wil moet ze naar buiten. Dat is ze niet gewend, en ik wil dat ze in elk geval als het langdurig hoost daar geen last van krijgt.

Daarnaast is mijn ruin ook niet de subtielste met z'n vreetgereedschap. 600D gaat het in zijn aanwezigheid niet lang volhouden vrees ik.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:43

Dennis schreef:
Mijn pony's van rond de meter hebben 130 cm onderlengte, een maat die Bucas ook bijna niet heeft. Horseware wel :j.

De paardendrogist heeft ze onder andere. Of bestel ze via Josie op bokt.

Op welke maat kom jij dan uit?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:49

Ik had voor mijn shet volgens mij ook horseware.. zal vanavond even voor je kijken wat het precies was, het was een kleine maat en een super kwaliteit, en gewoon in Nederland gekocht.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:52

Graag zorro, fijn :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:52

130 cm onderlengte, 4'3".
Een paar grovere langer gelijnde passen net een maatje groter ook, maar passen ook deze.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:54

Dennis schreef:
130 cm onderlengte, 4'3".
Een paar grovere langer gelijnde passen net een maatje groter ook, maar passen ook deze.

Dank!

Heb deze inmiddels gevonden: http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6231/54225

maar ik blijf nog even zoeken naar 1200D. En anders moet ik ze maar 2x per dag verwisselen en drogen ofzo.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:56

De Rhino's zijn net ff fijner vind ik. Mijn eerste rhino's, toen nog uit engeland gehaald ruim 10 jaar terug, zijn nog steeds aardig waterdicht!

Josie kan in principe alles wat horseware heeft bestellen.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=51475

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:59

Mijn shetlander van 108 heeft maat 155, ik heb de rhino wug, die zit super.
De amigo lekt heel snel door, de rhino of rambo is veel beter!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 12:05

Dank je wel voor de tip Dennis!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:27

Mijn merrie staat er 24/7 mee buiten en heb nog nooit gemerkt dat de deken doorlekte hoor :n
Maar goed, succes met je verdere zoektocht :)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:37

Ik heb voor mijn shet ook Horseware dekens, vind ze erg fijn. Altijd ook besteld via Josie. Er zit een hoop prijsverschil in de Horseware dekens en loont dus zeker de moeite om goed bij alle winkels de prijs te vergelijken.

Ik heb maatje 135 onderlengte, ofwel 4'6 engelse maat. De Amigo past prima, alleen misschien net wat ruimer op de hals, maar de Rhino ligt super in die maat. Mijn voorkeur ligt dan ook bij de Rhino's met V-sluiting aan de voorkant. Die past mijn shet beter.
Ik heb nog wel een Amigo 1200D Lite in 135cm/ 4'6 in de aanbieding. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 18:39

Dat klinkt interessant shetlandfan. Heb je misschien een foto? En welk model is dat dan?

Inmiddels heb ik ook deze gevonden: http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6226/53867

Zoiets is wat jij bedoelt toch? Deze lijkt me erg fijn voor d'r. Wel beetje truttig met die ruitjes maar 't is ook wel een beetje een truttiepony :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:41

Al eens op minihorse gekeken?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:13