Hoe ziet jou mini ('s) zijn/hun stal eruit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Googel

Hoe ziet jou mini ('s) zijn/hun stal eruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 21:00

Hallo,

Ik ben we wat meer aan het verdiepen in het houden van mini's. Om eventueel achter enkele jaren mijn eigen mini's te mogen verwelkomen. Nou was ik eens op zoek naar foto's van stallen van mini's. Ik kwam in het topic '' Show de huisvestiging van je paard'' maar daar kon ik zo goed als niets vinden. Dus nu vraag ik aan jullie: Show de huisvestiging van jullie mini ('s).

Alvast bedankt!

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:04

Goedemiddag,

De huisvesting van mijn mini:
We begonnen ooit op onze vorige stal in een halve silo.
Momenteel zijn wij verhuist en staat ze in een houten stal. Te vergelijken met een veranda maar echt ideaal voor een mini!

Afbeelding

Afbeelding

Het huisje is hier op de achtergrond te zien. Lotte staat 24/7 buiten dus het deurtje is nooit dicht.

Googel

Re: Hoe ziet jou mini ('s) zijn/hun stal eruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 16:51

Dankje voor je reactie. Hoe groot is jullie weide?

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:45

Quinteee schreef:
Dankje voor je reactie. Hoe groot is jullie weide?

Uh, dat is een goeie vraag. Wij hebben behoorlijk wat hectare land. Het is namelijk een oude boomgaard die wij sinds kort huren.
Lotte zelf heeft drie weitjes tot haar beschikking van zo'n 40 bij 50 gok ik. Verder heeft ze beschikking tot een stenen paddock ( 10 bij 20) waarop ze wordt bijgevoerd.
Het land zelf is vele male groter.

Ik heb zelf meer dan genoeg aan deze drie weitjes. (Ze staan nooit allemaal tegelijkertijd open) Maar dat is voor twee mini's die schraal worden gehouden en bijgevoerd worden met hooi ivm hoefbevangenheid. Voor mij werkt het uitstekend, maar er zijn natuurlijke meerdere manieren om je mini te houden. :D

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 10:28

Is er nog iemand die zijn/haar huisvestiging van je mini/shetlander kan laten zien?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:33

Mijn zus, merrieveulen op bokt heeft zelf een stal gebouwd. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:35

Die van mij zitten in een gewone paardenstal, lekker de ruimte.
Zal straks een foto showen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:01

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:45

De stal van de ponies van mijn zus:

Afbeelding

De bruine heeft (die zie je nog net boven het deurtje) een stang zodat de grijze pony er niet in kan. Die gaat namelijk lopen stieren als zij binnen is en hij komt ook in haar stal.
In het midden, achter de wand, zit een balk waardoor ze ieder hun eigen stalletje hebben. die balk kan er evt ook uit als je er een grotere ruimte van wil maken. Een groot paard past er echter niet in, het afdak is 1,70 hoog.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:18

Die van mij staan het hele jaar door op een kaal weiland. Ze krijgen vrijwel onbeperkt graszaadhooi bij om hun spijsvertering wel op gang te houden (als ze te lang zonder ruwvoer staan hebben ze meer kans op maagzweren enz).

http://img826.imageshack.us/img826/6914 ... 142645.jpg

In de winter is dit wel modderig, maar gelukkig heb ik een stal met verharding ervoor. Als het mogelijk is wil ik een kleine zandpaddock erbij maken zodat ze meer ruimte hebben.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-G8E8GNF3.jpg

En daarachter nog het volledige weiland. Vroeger mochten 24/7 ze op het hele stuk lopen, maar daar ben ik meegestopt toen ik er 2 bevangen had in de winter. Nu kan ik ze ook beter op gewicht houden, alleen mijn welsh staat momenteel op het gras. De shetten zijn alweer aan de bolle kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:22

Afbeelding

Die van mij heeft het ook super de luxe. Want haar box is dus net zo groot als die van mijn grote, die je ernaast ziet staan, ruime 3.50 x 4.15 (dacht ik) mtr. Maar omdat ze niet over de voorwand heen kon kijken, hebben de stal eigenaresse en ikzelf er losse planken van gemaakt en daar geniet ze nog elke dag van, staat er meer met de kop uit als in eigenlijk...

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 16:09

Wouw! Het zijn allemaal prachtige stallen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:21

Afbeelding

Normaal ligt er wel stro in :Y)

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:24

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:42

Is op een pensionstal, hebben ze zelf geknutseld volgens mij :)

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 09:26

Het is echt prachtig!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:47

Ik ga het even volgen!

Bij ons huidige huis hadden wij een paddock met inloop stal
Dit was prima te doen. En in de zomer stonden ze op een gehuurd stuk land.

Momenteel ben ik aan het kijken voor een nieuwe stal voor bij ons nieuwe huis. Dit zal een stal worden voor 2 mini's.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:57

Adawi schreef:
Ik ga het even volgen!

Bij ons huidige huis hadden wij een paddock met inloop stal
Dit was prima te doen. En in de zomer stonden ze op een gehuurd stuk land.

Momenteel ben ik aan het kijken voor een nieuwe stal voor bij ons nieuwe huis. Dit zal een stal worden voor 2 mini's.

Waauww dit zou mijn uitzicht later ook wel mogen worden! Wat een schattig stalletje met paddock zeg!

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:07

Mijn mini's staan elk in een ruime stal, waar vroeger friezen in stonden. We hebben de deur laag gemaakt zodat ze kunnen kijken.
Afbeelding

Dit is de gang, het naambordje van arthur staat arthur en daarnaast staat Adriano. Die deur moet nog laag gemaakt worden. In de achterste staan mijn geiten.
Afbeelding
Om een beeld te krijgen van de grootte ongeveer.

Afbeelding

En de paddock. Daar komt dit jaar zand in ;) Dit allemaal is schuin tegenover mijn huis. Ideaal, een privéstal dicht bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:43

Wow elselianta, jij hebt het ook helemaal goud hoor daar.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:52

Pennyalarm *\o/*

Mijn shetlander staat ook op een pensionstalling en staat 's nachts binnen.

Aangezien hij (eerst als enige kleine pony) natuurlijk niet over de rand heen kon kijken, is de staleigenaar zo lief geweest om een heel gaaf gat in de deur te maken :Y)

Afbeelding

Toen werd de leasepony van mijn stalvriendin verkocht en kreeg zij ook een shetlander, daar moest natuurlijk een gat bij en toen kwam het er zo uit te zien:

Afbeelding

Inmiddels heeft de rechter pony ook haar eigen naambordje, hebben ze allebei een elektrische drinkbak en zijn hun stallen uitgerust met knalroze halsterhaken. Heel erg penny dus :') :+ <3

Ook staan zij samen in een gezellig weitje tussen alle grote paarden, samen beleven ze de grootste lol en het is altijd dikke pret :7

Afbeelding

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:05

mijn shet staat 24/7 buiten en in de winter gaan wij een schuilstalletje zelf bouwen.
sorry heb geen foto

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:24

Hahaha fantastisch die gaten middenin de staldeur. :')
Er komen echt pony paradijsjes voorbij zeg.
Vooral met Adawi en v33ri3 zou ik zo willen ruilen, lekker veel ruimte, zelf kunnen kiezen of ze binnen/buiten staan, harde/zachte ondergrond of schaduw/zon. Perfect, echt heel goed geregeld!

Die van mij staat in een groep van zo'n 10-15 mini's 's winters in een grote paddock, half tegels/half zand met één open buitenstalletje/afdakje en één binnenstal eraan vast. Nu in de zomer staat de hele kudde groot/klein bij elkaar op het land.

iloveSansho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:14

eilleen333 schreef:
De stal van de ponies van mijn zus:

[ Afbeelding ]

De bruine heeft (die zie je nog net boven het deurtje) een stang zodat de grijze pony er niet in kan. Die gaat namelijk lopen stieren als zij binnen is en hij komt ook in haar stal.
In het midden, achter de wand, zit een balk waardoor ze ieder hun eigen stalletje hebben. die balk kan er evt ook uit als je er een grotere ruimte van wil maken. Een groot paard past er echter niet in, het afdak is 1,70 hoog.

Wauw, dat ziet er echt gaaf uit zeg! Zoiets ga ik zeker in m'n achterhoofd houden, maar dan als 1 grote schuilstal!!

Die van mij stond overigens in een tuinhuis, haha! We gaan verhuizen, dus het is nog afwachten in wat voor iets hij terecht komt, haha.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:29

Wat een supermooie stalletjes komer er voorbij zeg! :)
Die van ons heeft echt zijn eigen huisje :Y) Hier is inmiddels een deurtje ingemaakt zodat hij echt dicht kan.

Afbeelding
Afbeelding