nmprs zomershow 12juli 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetclub87

nmprs zomershow 12juli 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 09:22

Ik vroeg me af wie er naar toe gaat en wie er wel eens zijn geweest. Met of zonder paardje?
waar heb je aan meegedaan? en hoe was het?

Ymor

Re: nmprs zomershow 12juli 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:43

Ik ga! En waarschijnlijk neem ik mijn pony mee.

Ik ben er eerder geweest maar dit jaar is het anders dan anders. Ze hebben een aantal dingen veranderd geloof ik.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:45

Ik ga ook! Neem twee ponys mee en doe sowieso mee aan een menrubriek, kleurenklasse en theaterklasse :-)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:46

Ik denk ik :D

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:49

Ik ben er ook. En neem 1 paardje mee. Word voor mij de eerste keer

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 22:27

als ik vervoer en oppas geregeld krijg ga ik denk ik met Cezar, denk dat ik sowieso zonderhem kom, bekijk tzt even. ik ben het wel aan het trainen voor die vrijheidsklasse want dat lijkt me echt super vet!! alleen het wil nog niet van harte, hij heeft zóó géén concentratie :( hij kan zijn aandacht er maar niet bij houden.

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:32

Kom ook. Waarschijnlijk met twee paardjes.
Voor de allereerste keer voor mij
Spannend!

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:01

Ik hoop ook te komen :D met mijn verzorgmini Moonshine <3 ze loopt sinds oktober voor de kar en lijk me super om mee te doen met de menklasses . En anders met de andere klasses! Ik vind het wel leuk van de nmprs dat de show op een andere dag doen in plaats van op de enter en twenter keuring!

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 19:34

ik wil ook heeeeeel graag zo'n sulky kopen maar ik mag het van mezelf niet voordat ik mijn huidige koets verkocht heb!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:24

ik doe ook mee met mijn merrie milkyway..
in de klassen 1,2,4,11
nog niet aan de bereden afdeling dat komt nog te vroeg op ons pad dan staat milk er net hooguit 3 maanden voor.

dit zijn trouwens de klassen waar je aan mee kan doen

NMPRS klassenlijst 2014
1. Hindernissen parcours aan het halster

- Bij dit 60 seconde parcours mag je zelf kiezen welke hindernissen je neemt - Let wel op, je mag nooit 2 keer dezelfde hindernis achter elkaar nemen - Je moet tijdens dit parcours zelf de tijd bijhouden en zorgen dat je over de eind streep bent voor dat de 60sec voorbij is. Op 20 sec voor het verlopen van de tijd, klinkt een fluitsignaal. Als je na 60sec nog in de ring staat krijg je 10 minpunten. - Voor elke hindernis krijg je punten van de jury, puntenaantal is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de hindernis. - Wie de meeste punten heeft behaald, wint deze klasse. - Punten per hindernis worden de ochtend van de show pas bekend gemaakt
Welke hindernissen kun je verwachten: - Hoepel: beide voorbenen in de hoepel en je maakt een draai van 90, 180 of 360 graden. - Balkjes: ll achteruit er in lopen. - Zeil: er overheen lopen/draven - Pionnen: slalom, voorbrenger mag niet mee tussen de pionnen door lopen. - Hindernis: sprong - Brug: in stap er overheen lopen - Balkjes: lllllll overheen lopen - Zijwaards: zijwaards over balk lopen

2. Kwaliteits- & bewegingsklasse

a) Jeugd 1 jarige merries b) Jeugd 2 jarige merries c) 3 jaar en oudere merries
- Paard komt binnen in stap, lange + korte zijde (= blauwe lijn) - Vanaf kegel, 1 volledige ronde draf (= groene lijn)
- Na ronde draf, blijven paarden in de ring staan, langs de lange zijde. (Heb respect voor de andere deelnemers, en probeer anderen zo min mogelijk te hinderen) - Presenteren van de paarden gebeurt allemaal samen, plaats wordt aangegeven door de ringmeester
De jury let op:
Beweging (/10) Type (/10) Correctheid (/10) Conformatie (/10)

3. Hindernissen parcours aangespannen

Welke hindernissen kun je verwachten? - Grote hoepel: met een wiel in de hoepel gaan staan en dan een draai maken van 90, 180 of 360 graden. - Balkjes: U achteruit in rijden - Zeil: overheen rijden in stap of draf - Pionnen: slalom - Balkjes: ll met een wiel er tussendoor rijden. - Stil staan: 5 seconden stil staan.
De combinatie die de minste fouten maakt wint deze klasse. Sommige hindernissen worden in stap gereden, sommigen in draf. Dit wordt later bekeken bij het vastzetten van het parcours en de hindernissen. Dit parcours wordt bekend gemaakt op de dag zelf en de deelnemers kunnen dan parcours lopen vooraf met uitleg over de gangen.

4. Kleurenklasse

a) Eenkleurig b) Bont c) Appaloosa
- Alle paarden komen tegelijk de ring in en stappen rond in een cirkel - De ringmeester zal zeggen wanneer je je paard om moet draaien, zodat de jury ook de andere kant van het paard kan zien - Op aangeven van de jury, zal de ringmeester vragen om een plaats te zoeken en de paardjes te presenteren
De jury let op:
Kleur van het paard (/10) Verzorging van het paard (/10) Uitstraling van het paard (/10)

5. Theaterklasse

De voorbrenger (s) verkleed in combinatie met hun paard (en) stappen rond. Ook aanspanning mag!
De jury let op:
Mooiste geheel en originaliteit (/10)

6. Bestgaande aanspanning

Wat wordt er van je gevraagd en wat wil de jury van je zien? Gangen: stap, arbeidsdraf, middendraf en stil staan. - De aanspanningen worden individueel in de ring gevraagd en worden om de beurt beoordeeld. - Je komt stappend de ring in zodat de jury alvast wat dingen kan beoordelen zoals je tuigage, wagen, kleding en combinatie in het geheel. Dan zal de jury de combinatie vragen halt te houden in het midden van de ring, om een ronde om de aanspanning te kunnen lopen. - De jury zal op beide handen het volgende van de combinatie vragen: 1 ronde stap, halthouden in het midden, 1 ronde draf, 1 ronde uitgestrekte draf en kan daarbij om wat overgangen stap-draf-halt vragen. - Als alle combinaties individueel de ring in zijn geweest, worden alle combinaties gezamenlijk stappend in de ring verwacht voor de plaatsing. De jury mag om nog een rondje draf en midden draf vragen met alle aanspanningen in de ring. Hierbij zullen de aanspanningen het beste van hun aanspanning moeten laten zien en “strijden” om de plaatsing. - Jury geeft (opbouwende & motiverende) feedback aan elke combinatie individueel.
De jury let op:
Gangen van het paard (en) (/10) Souplesse van het paard (en) (/10) Beweging van het paard (en) (/10) De samenwerking tussen menner en paard (/10) Luistert het paard goed naar de hulpen van de menner (/10)
De nadruk ligt niet op de menner maar op het paard en de aanspanning in het geheel. Kledingvoorschriften zijn beschreven in het regelment en daar dient iedereen zich echter wel aan te houden

7. Kwaliteits- & bewegingsklasse

a) Jeugd 1 jarige hengsten b) Jeugd 2 jarige hengsten c) 3 jaar en oudere hengsten d) Ruinen

- Paard komt binnen in stap, lange + korte zijde (= blauwe lijn) - Vanaf kegel, 1 volledige ronde draf (= groene lijn) - Na ronde draf, blijven paarden in de ring staan, langs de lange zijde. (Heb respect voor de andere deelnemers, en probeer anderen zo min mogelijk te hinderen) - Presenteren van de paarden gebeurt allemaal samen, plaats wordt aangegeven door de ringmeester
De jury let op:

8. Het beste van de hengst

3 nakomelingen van 1 hengst De nakomelingen worden samen beoordeeld. Hengst is niet aanwezig.
Individueel presenteren van de paarden gebeurt op dezelfde manier als in de kwaliteits- en bewegingsklasse.
De jury let op:

9. Het beste van de merrie

2 nakomelingen van 1 merrie De nakomelingen worden samen beoordeeld. Merrie is niet aanwezig.
Individueel presenteren van de paarden gebeurt op dezelfde manier als in de kwaliteits- en bewegingsklasse.
De jury let op:

10. Mooiste aangespannen geheel

Alle paarden met verschillende hoogtes mogen hier gezamenlijk aan meedoen. - Alle aanspanningen komen stappend de ring in met gepaste afstand van elkaar. - De jury zal vragen om een arbeidsdraf, van hand veranderen en vervolgens op de andere hand ook stap en draf. - Plaatsing zal al stappend gebeuren net als op de keuring aan de hand. Zo schuiven de aanspanningen wat plaatsen naar voren of achteren. - Daarna stellen de aanspanningen op in het midden en zal de jury feedback geven en de prijzen uitdelen. - Ereronde.
Jury let in deze klasse minder tot niet op het paard qua beweging en houding dan in de andere rubriek. In deze rubriek wordt de aanspanning beoordeeld op hun voorkomen zoals tuig, wagen, algemene indruk, kleding etc. Denk hierbij bv aan mooie antieke wagentjes, een sjieke sjees of iets anders aparts. Je komt dus op je mooist/sjiekst de ring in.
De jury let op:
Wagen (/10) Tuigage (/10) Kleding (/10) Algemene indruk passend geheel (/10) Uniekheid (/10)

11. Vrijheidsklasse

- Bij deze klasse loopt je paard los in de ring, zonder halster, op muziek - Het is de bedoeling dat je paard alle gangen laat zien, stap, draf en galop - Je paard moet zichzelf showen op de muziek.
- Je mag met maximaal 2 voorbrengers in de ring - Als de muziek loopt mag niemand het paard aanraken, ook niet met de zweep of halster - De voorbrenger die het paard los laat, is ook diegene die het paard na 60sec weer moet vangen - Voor het vangen van het paard krijg je 60sec de tijd, na 60sec word je gediskwalificeerd - Tijdens het vangen mag er geen voer of dergelijke gebruikt worden
De jury let op:
De gangen van het paard (/10) Uitstraling van het paard (/10) Vangen van het paard (/10)

Kampioenschappen

Kampioen merries = alle 1 e plaatsen van de kwaliteits- en bewegingsklassen - Jeugd 1 jarige merries - Jeugd 2 jarige merries - Drie jaar en oudere merries
Kampioen hengsten = alle 1 e plaatsen van de kwaliteits- en bewegingsklassen - Jeugd 1 jarige hengsten - Jeugd 2 jarige hengsten - Drie jaar en oudere hengsten
Kampioen ruinen = alle 1 e plaatsen van de kwaliteits- en bewegingsklassen - Ruinen

Best impression

Bij begin van de show krijgt elk jurylid 5 wildcards om doorheen de ganse dag uit te delen. Deze wildcards zijn bedoeld voor paarden of combinaties die bij het jurylid op de één of andere manier in het oog springen. De wildcards kunnen uitgedeeld worden in alle klassen!
Op het einde van de show komen alle paarden of combinaties met een wildcard samen in de ring. Elk jurylid zal hieruit zijn “best impression” kiezen.. Er wordt een mooie prijs voorzien.

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:25

Natalietjeb fijn dat je het hier plaatst.
Weet ik dat ik nog effe werk heb haha :P

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:35

Wat moet ik me voorstellen bij de voorbenen in de hoepel en dan een draai van 90, 180 of 360 graden? Moeten de voorbenen dan in de hoepel blijven en de achterbenen dus lopen/draaien? :o :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:06

Odette ik denk t wel... word zeker een onderdeel om te oefenen..al zijn er wel meer dingen die ik echt moet gaan oefenen

Oedsje ik vind t zo wat duidelijker voor iedereen op bokt toch... hoef je niet telkens de site te bezoeken voor info

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:41

Ik kon de uitleg van de klassen al niet vinden, dus heel erg bedankt!!
Weet ik ook waar ik mee kan gaan oefenen, ik ga waarschijnlijk met mijn kleintje meedoen :)

Iemand enig idee hoe hoog de hindernis zal zijn? En mag je er zelf ook mee overheen springen of moet je erlangs?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:43

Jij mag eroverheen. Daar heb ik trouwens nog een leuk filmpje van :P

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:50

Misschien ga ik ook wel, dan neem ik mijn hengstje Chief mee voor de kleurenklasse.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:59

ja leuk leuk!
wil ook graag mee doen, alleen ff kijken want wil eigenlijk wel met flap meedoen maar ook met crus.
word even verdelen wie in welke klasse dus gaat :D

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 20:10

leuk he! ik ga me misschien ook opgeven voor dezelfde klassen als jij Nathalie, alleen 11 weet ik niet of dat haalbaar is. ik krijg Cez zo lastig dingen geleerd. de hele basis wil zelfs niet eens, nou ja, stappen draven aan het halster wel, maar stilstaan en blijf en op commando naar mij toe komen lukt echt niet. terwijl ik dat al zo lang en vaak heb geoefend! heeft iemand dat tips voor

Als ik nou snel mijn huidige koets verkoop kan ik een sulky kopen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:43

Shetclub87 schreef:
leuk he! ik ga me misschien ook opgeven voor dezelfde klassen als jij Nathalie, alleen 11 weet ik niet of dat haalbaar is. ik krijg Cez zo lastig dingen geleerd. de hele basis wil zelfs niet eens, nou ja, stappen draven aan het halster wel, maar stilstaan en blijf en op commando naar mij toe komen lukt echt niet. terwijl ik dat al zo lang en vaak heb geoefend! heeft iemand dat tips voor

Als ik nou snel mijn huidige koets verkoop kan ik een sulky kopen!

aaah joh als t er niet uit gaat zien zoals milk vorig jaar die de bak uit bonjourde tijdens de liberty dan is alles toch al prima :') _O- _O-

ik hoop in ieder geval dat de liberty dit jaar goed is afgezet en dus niet enkel met lint :o want anders meld ik me voor dat onderdeel alsnog af..

ik zit te twijfelen of ik me nog voor de theather ronde ga opgeven met milk heb al een geweldig roze thema in me hoofd anders.

ik denk trouwens dat ze met het onderdeel balk dit dus willen zien het wijken voor druk aan de hand

en dit voor het onderdeel met de hoepel
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 12-04-14 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:48

Via volgende link kan je alle info vinden: http://minispirit.be/nmprs-zomershow/
Binnenkort zal er ook nog een online inschrijfformulier ter beschikking komen!

De show is dit jaar inderdaad iets anders dan voorgaande jaren... Grootste verschil is dat het nu echt een show op zich is, en dus niet meer gecombineerd met de enter-twenterkeuring. Verder is de klassenlijst meer uitgebreid.
We hopen er een groot succes van te maken en veel deelnemers te mogen verwelkomen! Er staan alvast een hoop prachtige prijzen te wachten *D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:54

Hmm die aangespannen proef had ik nou niet bepaald verwacht 8-), ben benieuwd hoe ze dat willen doen als je verschillende soorten wagens krijgt, kan moeilijk met een concourswagen in een hoepeltje gaan staan namelijk haha
De hindernissen moeten wel aangepast kunnen worden aan de grote van de aanspanning, of is het alleen voor kleine sulkys?
Ik heb die dingen werkelijk nog nooit gedaan, nooit geoefend ook (zou er niet eens op komen haha), maar lijkt me opzich wel erg leuk!

Verder zie ik voor ons theaterklasse, mooiste aangespannen geheel en kleurenklasse :-)
Laatst bijgewerkt door Manda op 12-04-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:54

sophie t inschrijf formulier is er toch ook al?? ik heb me in ieder geval al ingeschreven...:D kijk er naar uit en moet nog een hele hoop oefenen

manda kleuren klasse is nummer 4 :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:58

Ik moet het nog even bekijken. Als ik kom is het met Benjamin denk ik.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:02

NathalietjeB schreef:
sophie t inschrijf formulier is er toch ook al?? ik heb me in ieder geval al ingeschreven...:D kijk er naar uit en moet nog een hele hoop oefenen

manda kleuren klasse is nummer 4 :D

Ja ik zag het ineens haha

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:40

Het formulier is inderdaad al beschikbaar, maar er komt ook nog iets waarmee je onmiddelijk online kan registreren.
Breedte van de koets moet ook opgegeven worden bij de inschrijving.