Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

veel plezier met hem
komt vast goed. Zetta schreef:anneliesdj, hoefjes worden niet wit omdat ze schimmel zijn, hoefjes zijn enkel wit als het paardje bont is en de vlek naar de been en hoef doorloopt of als het een appaloosa is, dan is hij hoofdzakelijk gestreept. Ik heb hier zelf ook twee mini's die schimmeltjes zijn, de ene is bont en heeft witte hoefjes maar dan ook witte benen en de ander is effen en heeft na 7 jaar nog altijd zwarte hoefjes.
anneliesdj schreef:Zetta schreef:anneliesdj, hoefjes worden niet wit omdat ze schimmel zijn, hoefjes zijn enkel wit als het paardje bont is en de vlek naar de been en hoef doorloopt of als het een appaloosa is, dan is hij hoofdzakelijk gestreept. Ik heb hier zelf ook twee mini's die schimmeltjes zijn, de ene is bont en heeft witte hoefjes maar dan ook witte benen en de ander is effen en heeft na 7 jaar nog altijd zwarte hoefjes.
Ook bont of appaloosa zorgt er niet voor dat de hoeven blijven verkleuren, alleen als veulen is het wel vaker onduidelijk en wanneer er wit onderaan de benen zit kan het nog bijkleuren het eerste jaar.
Maar wat wordt bedoeld met schimmel? Dat kan ook roan zijn of een verkeerd geinterpreteerde appaloosa, daarom zouden foto's wel handig zijn.
Edit; bont en appaloosa kunnen wel hoeven met zwarte en witte strepen geven.
heb een verdeling in die richting nog nooit gezien. Maar zo te zien zal hij dus wel witte hoefjes krijgen. Maar zie ik het goed dat hij aan zijn achter hoefje een zwarte streep van boven naar beneden heeft? Dan zou hij wel een appie kunnen zijn maar heel miniem. Door de belichting kan ik niet zien of hij rond zijn oogjes nu stippen heeft maar aan zijn neusje zo te zien al niet maar het is best mogelijk dat het zo verborgen zit bij hem. Met wat geluk komen er volgend jaar misschien hier en daar wel stippen in zn zomervachtje naar boven. 
ik had ook al zo'n vermoeden maar ben niet thuis in ''kleurtjes'' maar wie weet waar hij ons nog mee gaat verrassen !
. Om een schimmel te zijn moet hij al lang grijs/wit gekomen zijn rond zijn ogen en dat is hij niet, hij heeft enkel witte haren door zijn lichaam heen wat volgens mij komt door zijn appie gen. Zoals al gezegd zou ik er niet van verschieten als er volgend jaar iets met stippen tevoorschijn zal komen van onder die dikke haren.