Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Hinneke schreef:Ja, dat klopt. Ik heb het zelf ook altijd gezien en mij enorm aan geïrriteerd! Daarom zei ik ook altijd dat ik het juist anders wou doen.
Ik heb nu twee shetlander ruintjes en die zijn éven verwend als een rijpaard. Ik ben van menig dat een shetlander ook een goed passend zadel/hoofdstel/tuig moet hebben, net zo als een groot paard.
Peer12 schreef:Mijn verzorgpony's zijn shetlanders en mij valt het vooral op dat er zoveel opmerkingen komen over hoe ze verzorgd worden. Ze staan op een weiland met weinig gras ivm te dik zijn en veel mensen vinden dat dus zielig. Dan krijg je dus dat mensen de db bellen of zelf bij gaan voeren (ondanks de bordjes 'niet voeren') met een hoefbevangen pony tot gevolg. Of mensen die 'om te helpen' een stuk van de manen wegknippen, omdat ze van mening zijn dat die arme pony niets ziet...
En niet te vergeten de standaard opmerking die ik krijg als ik met een shet loop; "Oh, dacht dat het een hond was"....
Peer12 schreef:Mijn verzorgpony's zijn shetlanders en mij valt het vooral op dat er zoveel opmerkingen komen over hoe ze verzorgd worden. Ze staan op een weiland met weinig gras ivm te dik zijn en veel mensen vinden dat dus zielig. Dan krijg je dus dat mensen de db bellen of zelf bij gaan voeren (ondanks de bordjes 'niet voeren') met een hoefbevangen pony tot gevolg. Of mensen die 'om te helpen' een stuk van de manen wegknippen, omdat ze van mening zijn dat die arme pony niets ziet...
En niet te vergeten de standaard opmerking die ik krijg als ik met een shet loop; "Oh, dacht dat het een hond was"....
Soof24 schreef:Shetlanders worden vaak als minder gezien omdat mensen denken dat je er niets mee kan, ook wel door mijn vader oliebol genoemd.. Maar ik vind dat je heel veel met een shetlander kan, ik geef lesjes op een shetlander met kleine kindjes, die kunnen dr op staan achterste voren zitten enzo. Ook kan je een leuk karretje achter een shetlander doen of ze functioneren als gezelschapspaardje. Hoe bedoel je nutteloos?;)

Maarja, op shettie kan ik niet rijden natuurlijk haha. Maar goed, op zich ook wel goed verdeeld. De ene voor de knuffel, de ander voor het rijden
Maar zie haar dus zeker niet als minder. En ze krijgt ook absoluut niet de mindere verzorging. Om de 8 weken bekapt, in de lente en zomer om de 6 weken (is ook echt wel nodig), goed voer, zoveel mogelijk beweging etc...