Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mindypony schreef:nee ze kunnen niet zelf naar buiten toe nu,ze kregen buiten geen hooi en geen water,sloot is bevroren.

Keet schreef:Mindypony schreef:nee ze kunnen niet zelf naar buiten toe nu,ze kregen buiten geen hooi en geen water,sloot is bevroren.
Ze halen voldoende water uit de sneeuw die er ligt.
Zet er hooguit een specikuip met water en een paar plakken hooi bij in het weiland. Maar ga NOOIT!!! ongevraagd pony's, buitenponys met een dikke vacht, binnenzetten
Pony's kunnen doodziek worden om nu ineens binnen te moeten staan met hun speciaal voor vrieskou ontworpen vachtjes.
Keet schreef:Mindypony schreef:nee ze kunnen niet zelf naar buiten toe nu,ze kregen buiten geen hooi en geen water,sloot is bevroren.
Zet er hooguit een specikuip met water en een paar plakken hooi bij in het weiland. Maar ga NOOIT!!! ongevraagd pony's, buitenponys met een dikke vacht, binnenzetten
Pony's kunnen doodziek worden om nu ineens binnen te moeten staan met hun speciaal voor vrieskou ontworpen vachtjes.
geerke schreef:paarden halen niet voldoende water uit de sneeuw die er ligt....dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
geerke schreef:Keet schreef:
Sorry hoor....ze krijgen voldoen water uit de sneeuw die er ligt?![]()
Smelt eens een emmer sneeuw.....ik mag toch hopen dat jij geen paarden hebt
superwoman schreef:geerke schreef:paarden halen niet voldoende water uit de sneeuw die er ligt....dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
ze zullen niet direct dood gaan, omdat ze wel vocht binnen krijgen.
Zal ook mijn keuze niet zijn, echter ging het mij voornamelijk om het zonder toestemming (relatief wilde) pony's binnenzetten wat imo nog meer en grotere problemen kan veroorzaken.
geerke schreef:degene die dit roepen raad ik aan om even een emmer sneeuw in huis neer te zetten en dan te kijken hoeveel water je hebt als het gesmolten is....misschien een soepkom?
Dus een pony moet zo ongeveer de hele dag sneeuw eten om aan zijn waterbehoefte te komen.
En dan te hopen dat hij geen koliek krijgt van die koude zooi.
daar zit, omdat het gewoon bevoren water is, voldoende vocht in.
Hoe kan dat dan? Ze hadden toch geen stal?Mindypony schreef:zonder schuilschuurtje,*knip*
de jongen heeft ze binnen gezet in hun stalletje
Citaat:Sommige mensen beweren dat landbouwhuisdieren in de winter hun dagelijkse hoeveelheid water uit sneeuw kunnen halen. Niets is minder waar. Een paard, bijvoorbeeld, drinkt op een zeer koude dag gemiddeld 25 liter water. Uit 5 liter sneeuw kan een paard 1 liter water smelten. Een paard zou dus al gauw 125 liter sneeuw moeten eten om aan zijn vochtbehoefte te voldoen! Los van het feit dat dit 'smelten' enorm veel energie vraagt, is het ondenkbaar. Dus ook in de winter dienen paarden en pony’s geregeld of permanent gedrenkt te worden.
Ik wordt er alleen nogal kriebelig van dat mensen maar blijven beweren dat paarden hun drinkbehoefte prima kunnen stillen met sneeuw.