Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LoveSchleich schreef:Hoevaak moet een Shetlander bekapt worden als ik er ook mee wandel zonder hoefijzers??
Licht aan je shetlander zelf. De een moet elke maand ander houd het een half jaar vol.
Hoevaak moet een shetlander ontwormd worden??
Ja natuurlijk! Om de 3/4 maand.
Moet een shetlander ook ingeent worden? En zoja , hoevaak??
Ook, 1x/jaar
En als laatste, hoeveel grote balen hooi eet 1 shet in de winter ong. november tot maart??
Zou het niet weten....
Enneh.. hoeveel kost een wormenspuit, en een inenting??

LoveSchleich schreef:Ik wil graag een shetlander kopen als ik alles kan regelen, ik had even een paar vraagjes:
Hoevaak moet een Shetlander bekapt worden als ik er ook mee wandel zonder hoefijzers??
In de winter groeien de hoeven vaak minder snel als in de zomer. Mijn pony's zijn half Maart voor het laatst bekapt en daarvoor 5 maanden niet. Ik vijl ze zelf bij. Nu zijn we 2 maanden verder op een andere(volle) wei en moeten ze toch wel weer gedaan worden. Gewoon zelf goed opletten.
Hoevaak moet een shetlander ontwormd worden??
Mijn shetten worden om de 3 maanden ontwormt.
Moet een shetlander ook ingeent worden? En zoja , hoevaak??
Het is niet verplicht, ik doe het zelf wel. 1x per jaar en wanneer het de eerste keer is moeten ze eerst de basisenting en na 4/6weken de 2e enting. Daarna weer na een jaar.
En als laatste, hoeveel grote balen hooi eet 1 shet in de winter ong. november tot maart??
Afgelopen winter aten mijn 6 shetlanders een grote baal kuil van minstens 600 kg per maand. Per pony omgerekend is dat 100 kilo per maand per shet.
LoveSchleich schreef:Ik wil graag een shetlander kopen als ik alles kan regelen, ik had even een paar vraagjes:
Hoevaak moet een Shetlander bekapt worden als ik er ook mee wandel zonder hoefijzers?? Voor mijn kleintje komt elke 3 maanden de hoefsmid.
Hoevaak moet een shetlander ontwormd worden?? Ik stuur iedere 3 maanden, dacht ik... krijg altijd een herinnering over de mail, mest op naar Het Woud. En naar aanleiding daarvan krijgt ze dan een wormkeur als dat nodig is.
Moet een shetlander ook ingeent worden? En zoja , hoevaak?? Ja zeker weten, mijn kleintje krijgt 2 keer per jaar Influenza inenting, 1 keer per jaar Tetanus inenting en 1 keer per jaar WestNijl inenting.
En als laatste, hoeveel grote balen hooi eet 1 shet in de winter ong. november tot maart?? Echt geen flauw idee!!!
Dennis schreef:tinkersjakie schreef:De prijs van de wormspuit ligt aan welk merk je neemt. Die van ons krijgen equest wormspuiten
Let wel op met Equest bij kleine pony's. Het kan gevaarlijk zijn voor pony's tot ong 200 kg.
LoveSchleich schreef:Ok, dat gaat dan wel lukken, en een shet kan toch gwn het hele jaar door op weiland staan? En dan 's winters bijgevoerd worden.