Ik weet niet of het hier goed staat

Ik heb in mei 2011 men 2 pony's aan mensen gegeven die een camping hadden, omdat ze bij mij altijd ontsnapten, en om financiële redenen, ik heb men paard toen de tijd gehouden, en men 2 shetlanders met heel veel pijn in men hart weg gedaan, en aan mensen gegeven, en gevraagd of ze mijn mannetjes een goed plek wouden geven en er goed voor zouden zorgen...
Heb ze gemeld dat Richard de blonde pony erg vatbaar was voor hoef bevangenheid.. dat ze daar wel rekening mee moesten houden..
Nou werd ik vanmiddag gebeld door de vrouw die ze toen heeft gekregen van mij, dat 1 van men 2 pony's toch wel hele erge hoef bevangenheid had gekregen, en dat ze zeiden er is niks meer aan te doen, we gaan hem geven aan mensen die goed voor hem zullen zorgen...
Dus het eerste wat ik zei, was ik wil hem terug... Ja weet je het zeker was haar antwoord.. Waarop mijn antwoord was ja zeker, ik haal hem dan vanmiddag nog op, dus heb hem vanmiddag nog opgehaald

Ik kwam daar en zag mijn andere shetlander Oscar wel staan, die samen stond met 2 andere shetjes in een box, niks aan de hand, zagen er goed uit, toen riep ik mijn andere shet Richard.... ik hoorde niks, dus liep een andere kan van de stal i, en zag 2 boxen met 2 Haflingers, die gaf ik een aai over hun snuitjes, en riep toen nog es, en toen hoorde ik een schelle hinnik !
En hoorde meteen aan de hinnik dat het kleine Richard was, dus ging op et geluid af, en ja hoor daar zag ik men kleine man staan

Maar ik heb hem vanmiddag in de stal gezet, en hem een halve kilo bix gegeven, omdat ik hem toch iets wou geven!
Ik ga er morgen vroeg weer heen, en ga hem dan even poetsen, en zen staart wassen, en een lekkere schone stal geven, maar heb wel gelezen dat ik hem nu het beste ruwvoer kan geve...
En hem op goed stro moet zetten, maar dat wist ik al, wat kan ik het beste nog meer doen, om zijn pijn wat te verlichten, de hoefsmid komt dinsdag...
Ik zal morgen even foto's maken van hem..
Alvast bedankt voor de reacties !