Shetlander streken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellenoord1

Shetlander streken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:09

Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd wat voor streken jullie shetlander heeft(verzorgpony)
Aan gezien mijn shetlander een eigenwijse deugniet is.
Streken van mijn pony:
1. Hij is echt dol op eten dus ben je lekker een wandeling aan het maken.
Denkt de pony laat ik es gaan eten en dat doet hij dan percies waneer je het niet verwacht.
Das echt soms heel grappig een keer ben ik daar door in de sloot gevallen. Omdat hij me weg duwde.
2. Ontsnappen komt vast ook bekend voor? Nou bij mij wel hoor die kleine knul is weer es ontsnapt laatst,
drie keer raden waar hij heen is gegaan. JAAHH heel goed geraden. Hooi bult! Maar het gekke is als hij ontsnapt
kan hij ook de straat op maar hij blijft altijd bij huis. Gelukkig wel.

En hebben jullie nog leuke streken van jullie pony?
Groetjes Ellen!

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:13

Mijn shet:
soms rollen bij het rijden, weglopen als je het hoofdstel aan probeert te doen, de hele tijd voetjes geven om een snoepje ( is een vd trucje) maar dan krijgt hij niks hoor :P, heel snel rennen, scherpe bochten maken. Wegrennen

Nog van mn vzshetjes:
meerennen en bokken als ik een ander paard aan het longeren ben, niet laten pakken, flemen

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:46

Ik had net met binnenhalen een echte shetlanderstreek te pakken!
M'n nieuwe pony (Marques) neem ik altijd aan een touwtje mee naar binnen en m'n "oude" pony (Nora, van een jaar ouder :P ) komt dan los achteraan. Meestal duurt dat even, ziet ze overal nog lekkere grasjes, maar uiteindelijk trippelt ze netjes vanuit de wei, door de tuin haar eigen stal in!
Maar daarnet kwam ze direct achteraan, dus ik dacht al: zo, die heeft een goede bui. Maar halverwege de wei gaf Nora Marques opeens een knauw in haar hals en daarna draafde ze triomfantelijk weg.
Dat gezicht dat ze daarbij trok :=

Vorige week hadden we ook een leuke. Marques kan sinds kort ja en nee knikken, op commando, alleen dat weet ze zelf nog niet, dat dat op commando is :P
We stonden naast haar en ik vertelde tegen m'n moeder dat Marques een beetje onhandig is. Dus m'n moeder vraagt aan haar: "Goh, Marques, ben jij onhandig?" en zo knikt ze heel fanatiek van ja _O-

En daarom ben ik verliefd op Shetlanders :o

ellenoord1

Re: Shetlander streken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 20:20

HAhaha jah weg lopen als je het hoofdstel pakt komt bekend voor! :D
Maar jah zijn sommige streken ni zo heel leuk :$

Moniquemj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:03

die streken maakt ze wel bijzonder, bij die van ons merk ik dr niet zoveel van, behalve dat ze je wel aan de kant wil drukken als ik met een bekertje bix aan kom haha

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:24

Ik heb naast de stal een smalle gang met mijn zadelkasten. Hier past een paard tussendoor een shetje dus ook.
Als ik het eten aan het klaarzetten ben hoor ik hem al door het gangetje gaan. 1x Zijn naam noemen op een strenge toon en hij gaat weer heel netjes terug naar stal.
Hij is ondeugend maar heel erg lief, glipt ook heel vaak de tuin in maar laat zich zonder problemen weer vangen (misschien is hij ook wel een beetje dom).

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:29

Mijn shetlander eet ook altijd bij het rijden, als jij wilt gaan draven na een galop denkt ze dat ze moet stilstaaan dus trekt ze antieglijk hard om een grassprietje te pakken!! en express schrikken kan ze ook wel wat van!! als je er dan af ligt rent ze direct naar huis.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:16

Een klant van me heeft een shetlander die lange tijd ziek is geweest, en nu aan het opknappen is. Nu is hij natuurlijk lekker vertroetelt en gaat nu weer streken krijgen. Als we met de andere pony bezig zijn, huppelt hij op je af en duwt tegen je aan!! Gewoon om je omver te duwen. Als we hem dan weer weg sturen, door terug te duwen of te 'jagen' met je handen / stick dan gaat hij vervolgens rollen.

Iemand dit herkent?? Vind het wel typisch! stiekem lachen we er om, maar het is natuurlijk wel een beetje 'stout' gedrag. Maar dat rollen na het stoute gedrag vinden we zo typisch en heb er nog geen echte verklaring voor, behalve 'stoer stoute' uiting?

ellenoord1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 13:02

Ja om sommige dingen kan je heel hard lachen,
Ja ik herken het dat je omver geduwd word das soms grappig maar eigenlijk niet acpteerdbaar!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:29

precies daar schreef ik ook stiekem lachen we er om ;)
(al is het in deze situatie wel geweldig om te zien en te merken, dat hij echt weer beter aan het worden is!!)
maar dat rollen is zo typisch, iemand daar iets logisch verklarend over te zeggen?

ellenoord1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:59

Hahha neej ik heb geen idee wrm hij/zij dat doet,, maar wel grapig :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:12

Ik was met shettie aan het wandelen, hij mocht niet eten van mij want dat had hij de hele weg al gedaan. Doet hij net of hij wil rollen, hij zakt door z'n voorbenen en gaat gauw staan eten :')

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:08

Ontsnappen...

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:15

Heerlijk alles doen maar dan wel op haar eigen manier :+ Tsja, over het ontsnappen nog maar niet te spreken :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:17

antje_vip schreef:
Ik was met shettie aan het wandelen, hij mocht niet eten van mij want dat had hij de hele weg al gedaan. Doet hij net of hij wil rollen, hij zakt door z'n voorbenen en gaat gauw staan eten :')

:') Dan zou ik echt niet meer bijkomen!

ellenoord1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 20:28

Ik was met shettie aan het wandelen, hij mocht niet eten van mij want dat had hij de hele weg al gedaan. Doet hij net of hij wil rollen, hij zakt door z'n voorbenen en gaat gauw staan eten

Ik zou ook egt niet meer bij komen net als je pony op zn knieen voor het hek gaat liggen en gaat zitte grazen aan de andere kant van het hek :P

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:07

Dat ontsnappen ken ik ook indd, maar die van mij gaat wel de wei uit ;)
Als er geen stroom op de draad staat, loopt hij helemaal achter de wei en gaat gewoon onder de draad door, dan staat hij bij de rivier, en als je maar genoeg naar > blijft lopen kom je bij een weg die gevaarlijk is maar dat heeft hij gelukkig nog nooit geprobeerd ;)
Bokken doet hij ook altijd, ben er 12x afgevallen toen ik nog reed xd.
ehh.. eten dus, hij doet alles voor eten.
oohja en gister vond hij het leuk om een sprintje te nemen, ik was met de fiets en had hem vast, hij begon te rennen en ik remde maar hij trok mij en fiets een heeel stuk mee, ging steeds harder, echt te hard voor woorden, begon te bokken maar ik wou niet loslaten, wantt we waren dichtbij een weg ;)
toen ben ik met een scherpe bocht het maisveld in gereden, er stond geen mais, ik viel door het losse zand en Karel stopte EINDELIJK.
tijdens het rijden is hij ook gewoon EIGENWIJS. hij kan niet alleen rijden met kleine kinderen, ook niet als ik in het midden sta. hij gaat dan eerst gewoon rijden en staat om de seconde even stil om een bok te geven.
voor de rest tjaa..
ooh dat rollen en eten heeft hij ook een keer gedaan ja :')
En niet laten vangen, deed hij vorig jaar ook altijd. ik en mijn vriendin rende er elke dag een half uur achteraan :')

yazz142

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:11

mijn verzorg pony hurby ( ook een shet) is echt heel lief met poetsen en alles tot je wil wandelen want het is een hengstje en dat laat hij wel merken als er merry's langs lopen dan gaat hij rennen en met longeeren dan wil hij alleen gras eten en met wandelen heeft hij zzijn bok momenten

yazz142

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:13

Sammy_xxs schreef:
antje_vip schreef:

:') Dan zou ik echt niet meer bijkomen!

dat doet mijn shet niet maar hij heeft ook zijn raare manieren om te eten en vooral als er een mooi gras veld is !

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:33

Mij shetje (Arie) wist een keer te ontsnappen en rende meteen naar de dijk (onze paarden staan aan een dijk ;)). Toen hij boven op de dijk stond, met zijn manen wild wapperend in de wind als of hij de hoofdrol in een film had, bleef hij opeens als een standbeeld staan. Hij zag de droommerrie van zijn leven aan komen, het shetje van de buren :+ Gelukkig dat shet ruintjes merries zo leuk vinden anders kon ik hem vast niet meer vangen, nou waarschijnlijk met een beetje muesli wel maar ja :) . Lang leven de aantrekkingkracht van shet merries *\o/* _/-\o_ !!!!

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:12

Mijn verzorgpony is met het rijden een beetje lui.. :o
Als ik aan het rijden ben rent ze ineens naar het hek toe, dan eronderdoor (handig, klein zijn :') )
en dan mooi in een volle galop naar huis toe sjezen. :')

padylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:00

op de manege waar ik vroeger en nu nog steeds rijd. stond vroeger ook een shet. hij was een van mijn lievelings, met nog een fjord.
wat hij altijd deed was de deur van zijn stal open maken. de stal deur was niet zo hoog dus kon hij makkelijk bij de hendel om de deur open te maken. de hendel zat daarom vast met een halstertouw. vaak wisten jongere en ouders die allen met hun kindje mee gingen niet dat je dat halstertouw ook moest vastmaken. en zo ontsnapte hij vaak, hij was dat terug te vinden bij het voer.
ook als we op buitenrit gingen reden we over het gras naast het fietspad. maar in de stap ging hij altijd van dat gras eeten. daarom moest je als je op die shet reed, in de stap op het fietspad stappen. om zo te voorkomendat hij van het gras ging eten.
het was wel grappig. vooral omdat ik toen nog bestwel jong was. 1 ding heb ik ervan geleerd: altijd goed de deuren dicht doen. (komt wel van pas.) :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:17

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:29

En nog niet zo heel lang geleden dacht ik dat het een leuk idee zou zijn om trudy aan de hand mee te nemen naar de rijbak bij ons in de buurt. >;)
Dochter op de fjord aant rijden en ik stond met Trudy midden in de bak toe te kijken....................tot opeens :oo ..........................ik boven op Trudy zat :wow: ,vervolgens met een mega duw voorover het zand werd ingeduwd! %)

Wat had dat kleine monster gedaan?Ze was ineens achter mijn benen gaan rollen,ze rolde dus zo mijn knieholtes in waardoor ik dus door mn benen zakte en bovenop dr dikke buik landde!
Daardoor schoot ze weer omhoog en ik voorover met mn smoelie de zand in! #)

Echt!!!!!Zoooooo voor schut he!!!!!!!!!!!!! :o :o :o
Dochter hing naast de pony van het lachen,die kon niet meer rechtop zitten. _O-
En ik kon weer als een varken richting huis gaan pfff >;)

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:32

er zit een schet in de weide bij mijn verzorgpony en als ik dan aan het rijden ben volgt hij me constant en probeert hij ook aandacht te trekken door gek te doen :D