Zaterdag 4 februari organiseert de ICAMH een performance clinic/oefendag voor jeugd en beginners.
De performance rubrieken zijn in Europa nog niet zo populair, in tegenstelling tot in Amerika. Wij hopen nieuwe mensen en vooral ook jeugd enthousiast te maken voor deelname aan deze rubrieken. Deze dag zal ook een leuke voorbereiding zijn voor deelname aan de Spring Fling show.
We gaan uitleg geven wat er verwacht wordt tijdens een show bij showmanship, halter obstacle, hunter en jumping en we zullen deze rubrieken oefenen. Maar ook willen we mensen tips geven hoe ze hun paardje thuis kunnen trainen.
Omdat we iedereen de kans willen geven kennis te maken met de performance rubrieken, is het niet noodzakelijk om lid te zijn van de ICAMH. Er zullen een paar ervaren showpaardjes aanwezig zijn, maar het zou leuk zijn als de deelnemers zelf ook een paardje meebrengen, dit hoeft geen AMHA te zijn maar het paardje moet wel minimaal 3 jaar zijn (geb. jaar 2009). Bij voldoende deelname willen met 2 groepen gaan werken, de jeugd en de volwassenen. Bij de jeugd is het van belang dat het kind sterk genoeg is om het paardje aan te kunnen, ook met springen. Hengsten mogen alleen door personen van 13 jaar (dat is voor komend showseizoen vanaf geb. jaar 1998) en ouder worden geshowd dus bij deze dag houden we die regel ook aan.
Deelname kost 10 euro incl. koffie, thee en limonade, voor de lunch kunt u bij de manege terecht om wat te kopen of u kunt natuurlijk zelf iets meenemen. Eventuele stallen voor meegebrachten paardjes moet men regelen bij de manege.
leuk! moet alleen wel kijken of ik vrij kan krijgen 4 februari....
melanie_h
Geplaatst: 02-12-11 22:48
Ooh dat is wel leuk, ik denk dat ik ook wel kom, moet alleen even denken wie ik meeneem dan
Mariska80
Geplaatst: 03-12-11 11:12
Lijkt me inderdaad leuk ga even na denken of ik kan komen. Door wie wordt de clinic gegeven of terwijl wordt hij in het nederlands gegeven. Misschien dat mijn stiefdochter het nog wel leuk vindt om mee te doen, maar engels wordt lastig haha.
Performance is alles behalve de halter rubrieken, dus showmanship, halter obstacle, hunter, jumping en de driving rubrieken. Voor de clinic willen we ons op de eerste 4 richten maar enige uitleg over de driving rubrieken kan ook als daar belangstelling voor is.
Even nog een vraagje vanaf hoe laat tot hoe laat zal het ongeveer duren? Ben even kijken of we wat mensen kunnen regelen maar die hebben ook wat vraagjes Vandaar dat ik even vraag hoe laat het begint en eindigt.
Voor de Spring Fling show is de maximale maat 38" op de laatste maanhaar (96,5 cm) dus niet op de schoft. Maar voor deze clinic maakt het niet uit als het paardje iets groter is.
helaas kan ik niet vrij krijgen op het werk deze dag......volgende keer beter
Mariska80
Geplaatst: 11-01-12 10:03
Wil me graag opgeven om deze dag te komen kan alleen het formulier niet printen. Mijn printer is kapot en er moet nog een nieuwe komen En heb ik geprobeerd hem op te slaan en te versturen via email maar krijg ik allemaal vage tekens.
Kan kijken of het bij mijn ouders lukt om hem daar rechtstreeks te printen Ga dat proberen of dat me vanmiddag lukt
Kaisa
Geplaatst: 11-01-12 11:09
Eindelijk eventjes tijd om hier nog wat te posten
Het idee is vorig jaar gegroeit door dat we merkten dat weinig mensen nu precies wisten hoe zo'n performance rubriek in zijn werk gaat. Tijdens deze dag zullen wij, Bianca en ik, ons uiterste best doen om mensen de fijnere kneepjes van deze rubrieken te leren! We zullen ons voornamelijk richten op de halter performance rubrieken: halter obstacle, hunter, jumper en de showmanship. Hierbij pakken wij ook een groot stuk lichaamstaal mee en hoe dit helpt bij deze rubrieken. De tips en trucs zijn ook heel handig in de dagelijkse omgang met je paard!
(De driving rubrieken nemen wij niet mee deze dag maar mochten mensen hier interesse in hebben, er is in maart een driving clinic georganiseerd door de ICAMH! Voor meer informatie hierover: http://www.icamh.com )
toevallig had ik deze week Claudia al geinformeerd voor deze clinic,maar nu ik weet dat jullie hem geven,komen Rene en ik samen vast wel Ik ga ons morgen opgeven......... Is deze clinic ook geschikt voor een kind van 9 jaar?Heb nog niet alles gelezen ?In zover dat ik wel snap dat ze paard moeten kunnen houden,maar qua begrip bedoel ik
Laatst bijgewerkt door sandra3235 op 11-01-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt