Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
booster schreef:2 span lijkt me heel erg gaaf alleen totaal geen ervaring mee.
boven een meter wordt dus een eis.
we willen ook bosritten enzo maken dus wil wel dat het allemaal goed te doen is voor de pony zelf.
[***] schreef:Hangt er een beetje vanaf wat voor ondergrond het bos heeft. Lang niet alle bossen hebben zware zandpaden. Veel paden zijn redelijk hard of er liggen snippers op het zand, dan gaat het al makkelijker. En op (half) verharde wegen kan 1 shet het echt prima doen
Overigens hoeft een welshje niet sterker te zijn dan een shet, welshjes zijn ook vaak te heet voor jonge kinderen. Shetlanders zijn de sterkste pony's in verhouding met hun gewicht.
keona schreef:als je met zo veel man wilt rijden zou je misschien naar een kleine ijslander/fjord/haflinger kijken van rond de 130/135cm.wij rijden zelf met een welsh X tinker van 130cm met een recreatie marathonwagen van rond de 125/135kg en zitten hier dan met 2 man op van 55kg en onze honden soms dat is dan nog 40kg extra.dat is dan 275/285kg als we gaan wij gaan over verhard en onverhard,hier zijn geen echte zandpaden maar wel enorme heuvels,en dan vind ik dit echt de max voor onze pony soms helpen we haar zelfs en stappen even af,als het enorme hellingen zijn met losse stenen,het is een super harde werkster.dus ik denk zeker dat je moet gaan kijken wat je wilt gaan doen en wat je kar weegt zeer belangrijk anders geen shetlander nemen.ik heb ook met een shet hengst gemend van 1m met cavelleti,hij was ook een harde werker en met 2 man ging hij ook super maar het moest niet zwaarder zijn met de heuvels hier.dus bedenk je eerst goed wat je wilt en zoek daar een pony bij,want het moet ook leuk blijven voor de pony.succes
shetten uitstekende kinder pony denk dat je je daar al flink in vergist