Waarom gekozen voor een shetlander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Waarom gekozen voor een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:14

Ik sta op het punt om een shetje aan te schaffen. Vooral voor mijn plezier: wandelen, wandelen aan de fiets, vrijheidsdressuur, mennen. Je kan zoveel met een shet, rijden is niet per se nodig! Omdat ik me bij een paard toch verplicht voel elke dag te rijden, en de kosten ook een stuk hoger zijn, voor een shet te gaan. De kosten zijn totaal geen probleem. En rijden vind ik niet altijd een leukste. Een band op bouwen vind ik het mooiste! Een klein vriendje voor het leven.

Mijn vraag is aan jullie, hoe zijn jullie er op gekomen een shet te kopen? Was het als grasmaaier? Zelfde idee als mij? Iets anders misschien?

Ik hoop op wat leuke antwoorden :j

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:21

ik heb een shetlander aangeschaft als gezelschapspony voor mijn fjord :)

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:34

Ik heb mijn ukkie om dezelfde reden aangeschaft waarom jij het wil doen. Het ging me niet meer om het rijden, maar gewoon lol hebben en het verzorgen. Hij kon al onder het zadel, maar ik wilde gaan mennen. Gelukkig pakte hij dat super op en nu heb ik hem alweer twee jaar. Ik zoveel plezier met hem als ik met de kar weg ga en ook gewoon met van alles. Dus ik kan je geen ongelijk geven met een ukkel Ga lekker genieten :j

Batlow

Re: Waarom gekozen voor een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:35

Hihi! Hoe oud was je dropje toen je hem kocht? :o

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:37

Ik ben met shetlanders begonnen nadat ik mijn rijpony heb verkocht wegens te weinig tijd ivm drukke baan,huishouden,andere dieren en sociaal leven.
Ik heb nu een aantal goede stammerrie's en een jonge merrie staan, verwacht 2 veulens in 2012 en op deze manier kan ik bezig blijven met mijn liefde voor paarden maar niet in met het gevaar dat andere zaken eronder lijden(en vice versa) ;-)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:54

Ik heb een shetlander omdat ze toevallig op mijn pad kwam.. Als ik Tinkerbell niet had gehad, was ik allang gestopt met de paardensport :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:55

Hoe bedoel je op mijn pad? :o

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:57

Mijn zus had Tinkerbell in een opwelling gekocht op de paardenmarkt. Ik ben haar gaan verzorgen, heb een band met haar gekregen en nu is ze van mij :j

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:07

Ik was eigenlijk niet eens op zoek naar een pony/shetje. Ik keek toevallig in een verkoop topic van een iemand hier uit de buurt. En zag daar Switch. Ik vond hem toch wel erg leuk en heb afgesproken met haar om toch even te komen kijken. Was gelijk verliefd en heb hem dus ook gekocht.

Kreeg in het begin ontzetend veel reactie's van wat moet je nou met een shet? Daar kun je toch niet oprijden.
Veel mensen vinden dat het belangrijkste.

Ik vind rijden lang niet altijd even leuk. Wandel veel met hem, ben sinds deze week begonnen met fietsen en verder longeer ik hem en laat ik hem vrij springen. Tutten vind hij ook heerlijk en verder wil ik gewoon een band met hem opbouwen :).

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:11

Patty14 schreef:
Ik was eigenlijk niet eens op zoek naar een pony/shetje. Ik keek toevallig in een verkoop topic van een iemand hier uit de buurt. En zag daar Switch. Ik vond hem toch wel erg leuk en heb afgesproken met haar om toch even te komen kijken. Was gelijk verliefd en heb hem dus ook gekocht.

Kreeg in het begin ontzetend veel reactie's van wat moet je nou met een shet? Daar kun je toch niet oprijden.
Veel mensen vinden dat het belangrijkste.

Ik vind rijden lang niet altijd even leuk. Wandel veel met hem, ben sinds deze week begonnen met fietsen en verder longeer ik hem en laat ik hem vrij springen. Tutten vind hij ook heerlijk en verder wil ik gewoon een band met hem opbouwen :).

Dat klopt. Heel veel mensen hier op bokt zeiden ook ja kan je niet op rijden en blablaaaa.. Ik dacht het gaat er toch om wat ik wil? Ik ben niet hetzelfde als die mensen die graag rijden! Ben ook helemaal niet van de wedstrijden ofzo.... Vanaf de grond bezig zijn vind ik het leukste! :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:12

Nassie schreef:
Mijn zus had Tinkerbell in een opwelling gekocht op de paardenmarkt. Ik ben haar gaan verzorgen, heb een band met haar gekregen en nu is ze van mij :j

Haha, impulsaankoop! Het liefste zou ik een shet kopen van de paardenmarkt. Ik woon alleen in breda en zou niet weten waar in de buurt een paardenmarkt is..... :n

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:13

er komt hier een shet als gezeldschap gezelschap voor mijn pony :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:14

Wij hebben het geluk dat hij hier twee keer in het jaar is. Na Tinkerbell zijn we er nooit meer geweest :')

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:14

ik wou altijd al een shetlander ik wou geen groot paard een shetlander was mijn droompony en ik heb er nu ook een :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:16

mylove123 schreef:
er komt hier een shet als gezeldschap gezelschap voor mijn pony :D

Dat doen ook veel mensen! :j veel bokkers zeggen, shet is even duur als een paard en heeft evenveel aandacht nodig. Ik vind dit onzin. Een shet heeft natuurlijk ook veel aandacht nodig, maar waarom zou je een shet bij je paard als gezelschapspony doen en niet een paard? Iedereem weet daar toch echt het antwoord op, het is minder tijd, omdat je er niet op hoeft te rijden!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:17

Nassie schreef:
Wij hebben het geluk dat hij hier twee keer in het jaar is. Na Tinkerbell zijn we er nooit meer geweest :')

Als ik ook zo van mensen hoor, is het geen pleziertje om daar door heen te lopen..

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:24

Mijn pony was 5 toen ik hem kocht. Een veulen is leuk en schattig, maar je moet nog even geduld hebben met van alles doen dan. Ik kocht hem van een manege hij was te klein hahaha.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:26

Hij kwam bij mij ook op mijn pad. Ik zat al jarenlang te zeuren bij mijn ouders om een eigen pony. Nu was het zo dat we een wei hadden gemaakt voor onze geiten. maar ze konden het niet bijhouden. Ik heb dus een vriendin met een pony en een shetlander. maar die moeder wou nou ook een paard maarja. dan moest de shetlander weg. Het is heel toevallig dat het precies uitkwam dat we iets wouden zeg maar. en nu, ben ik verliefd op hem <3
Bij ons op de manege zeiden ze dat ook, wat moet je nou met een shetlander. Nou heel veel. Mennen, Vd, wandelen, lol met knol. zo zie ik het.

zetpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:33

Ik heb zelf nu geen shetlander, maar zou er wel graag 1tje bij willen hebben.
Ik vind ze lief en ze zijn klein, en ik vind persoonlijk dat je zelf ook meer in beweging komt en ook een andere dingen ziet van omgaan met paarden.

Zoals voor een karretje (zou ik met mijn grote niet doen)
en allemaal leuke dingen aan de hand etc.
(Ik weet dat dit ook kan met een groot paard, maar goed dat doe ik niet ) en met een shet heb je weinig keus kan er nou niet bepaald op gaan zitten.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:36

ik heb, zoals je al weet, hem gekregen omdat ze er vanaf moesten, en ze wel wilden dat hij een goed tehuis krijgt. ik wou eigenlijk de shetlander van mijn baas overkopen, want hij zou de stallen verkopen, want hij had nix met paarden, en toen vroeg k of k roos mocht kopen, maar neehoor, hij ging een huis met stallen kopen, voor Roos, dus toen kreeg ik van zijn vriendin Ukje aangeboden, en eigenlijk is die ook veel leuker.. <3 mam wou er nix van weten, pap heeft me geholpen, hij wist dat ik er klaar voor was, en tot nu toe gaat het nog steeds super!
ik kreeg ook reacties, wil je dan geen rijpaard, mijn reactie daarop: wie het kleine niet eerd, is het grote niet weerd! :D
tuurlijk wil ik een rijpaard, maar ik heb meerdere paarden om dagelijks te rijden voor nix. dat rijpaard komt er zeker! en als het aan mij licht wel zo snel mogelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:48

xxMaxx schreef:
Nassie schreef:

Haha, impulsaankoop! Het liefste zou ik een shet kopen van de paardenmarkt. Ik woon alleen in breda en zou niet weten waar in de buurt een paardenmarkt is..... :n

http://www.hollandsemarkten.nl/braderie ... =overzicht

xxMaxx schreef:
Ik sta op het punt om een shetje aan te schaffen. Vooral voor mijn plezier: wandelen, wandelen aan de fiets, vrijheidsdressuur, mennen. Je kan zoveel met een shet, rijden is niet per se nodig! Omdat ik me bij een paard toch verplicht voel elke dag te rijden, en de kosten ook een stuk hoger zijn, voor een shet te gaan. De kosten zijn totaal geen probleem. En rijden vind ik niet altijd een leukste. Een band op bouwen vind ik het mooiste! Een klein vriendje voor het leven.

Kosten voor tuig en kar zijn vaak net zo hoog/hoger dan kosten zadel voor groot paard.

Nu heb ik geen tijd en plek voor een shet er nog bij. Ik weet niet wat ik ga doen als ik (hopelijk dik 20 jaar verder) afscheid van mijn oudste moet nemen. Kan heel goed dat er dan als gezelschap en om mee te mennen een shet bijkomt, maar dan ben ik zelf ook een flink stukje ouder. Of ik dan nog een nieuwe rijpony wil/kan opleiden weet ik niet en mijn standaard qua opvoeding ligt heel hoog gezien hoe verwend ik ben met mijn 1e pony. Kans dat ik nog zo'n super dier kant en klaar kan vinden en betalen is klein.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:37

Vrienden van ons gingen naar een shetlandfokkerij voor een pony te kopen.
Ik mocht mee, Ze moesten nog wachten tot in juni om ze te gaan halen( in november zijn we gaan kijken).
Rond die tijd krijgen we het voor mekaar om de weide achter ons huis te huren.
Dus ik mocht een pony, maar omdat ze niet alleen kunnen staaan, mocht ik er dus 2.
We gingen kijken naar de jaarlingen en 2ponytjes kwamen meteen afgerent naar ons, ze stonden altijd samen.
Ik wist het meteen, dat worden ze!
Mijn vriendin vonden ze ook maar niets, en je kan er niets mee doen zei ze. Ze had geen verstand van shetten.
Ik zei dat ik nu nog geen rijpaard wil.
Mijn ouders zeiden je moet nog een jaar wachten voor een rijpony
(1week later kwam mijn d-pony :o )
Nu is mijn vriendin ook helemaal weg van mijn kleine spookjes.

MeAndHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:23

Ik verzorg twee shetties, maar best lang geleden hadden de eigenaren een shetje en die kreeg een veulen en een paar weken daarna overleed de moeder en toen kochten ze de andere shet voor erbij.

Het zijn nu de liefste pony's van allemaal :D

mijn vriendin kocht een shet als gezelschaps pony.

Shetlanders zijn zo leuk want je kunt er ALLES mee!
x

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:29

Ik heb zelf nog geen shetlander, maaaar: als mijn pony alleen zou komen te staan schaf ik zeker een shetlander aan. Eigenlijk om 1 simpele reden, een shet zal net zoveel eten als mijn D-pony dus kunnen ze altijd samen staan. Liefst zou ik een Fries of ander paard erbij willen hebben dan, maar ja... die eet toch meer dan mijn pony haha en dat werkt niet :P
Maarre ik hoop dat het nog lang duurt voordat ik een shet hoef te kopen want hij staat nog geweldig mijn zijn huidige vriendje!

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:55

Ik heb ook voor een shet gekozen om dezelfde redenen als jou :)
Alleen vind ik wel één ding en dat is dat een shet net zoveel aandacht verdient als een ander (groter) paard dus dat je daar dan ook elke dag naar toemoet...