Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyCiej007 schreef:*slaakt een diepe zucht*
Het zoveelste geval 'papierloze merrie + papierloze hengst' = papierloos veulen dat bij voorbaat al niet veel toekomstperspectief heeft.
Fokken is selectief zoeken naar een goedgekeurde dekhengst die jou merrie kan verbeteren.
Waarom maar weer zomaar wat aanrommelen, en puur vermeerderen voor in de worst?! De shetmarkt is al heel erg slecht, men raakt de shetten haast niet kwijt, de papierloze al hélemaal niet.
Hebben mensen dan zo'n plank voor de kop dat ze dat gewoon niet wíllen inzien? Is het niet verschrikkelijk egoistisch om 'puur voor de lol ff een veulen te fokken' zonder dat je er bij na denkt wat dat te weeg brengt?
Je wil niet weten hoeveel shetten er dagelijks worden afgevoerd naar Italie voor in de worst, of gratis met iets mee worden gegeven omdat de mensen ze gewoonweg niet kwijt raken.
Koop dan alsjeblieft zo'n (evt. papierloos) beestje en geef dat een goede toekomst. Kost (helaas) tegenwoordig ook geen drol, is vaak zelfs goedkoper dan je merrie laten dekken, daarbij loop je altijd risico's als je je merrie laat dekken, en die heb je dan niet. En verder kan je ook nog kleur, geslacht, karakter, stokmaat etc. hélemaal zelf bepalen.
En als je dan wél gaat dekken, doe dat dan met een goede merrie mét papieren, en een goede, daarbij passende goedgekeurde dekhengst!
En hier nog maar eens wat leesvoer, want we vallen wel heel erg in de herhaling weer:
[SMP] [SMP] Iemand enig idee? (shet hengst)
[SMP] Waarom zijn shetlanders zo goedkoop
En ik verwacht maar zo een antwoord: 'ja maar ook dieren zonder papier zijn leuk, lief en aardig hoor, en zijn zeker niet minder dan 1 die wél papieren heeft![]()
![]()
Linsey_tiger schreef:JoyCiej007 schreef:*slaakt een diepe zucht*
Het zoveelste geval 'papierloze merrie + papierloze hengst' = papierloos veulen dat bij voorbaat al niet veel toekomstperspectief heeft.
Fokken is selectief zoeken naar een goedgekeurde dekhengst die jou merrie kan verbeteren.
Waarom maar weer zomaar wat aanrommelen, en puur vermeerderen voor in de worst?! De shetmarkt is al heel erg slecht, men raakt de shetten haast niet kwijt, de papierloze al hélemaal niet.
Hebben mensen dan zo'n plank voor de kop dat ze dat gewoon niet wíllen inzien? Is het niet verschrikkelijk egoistisch om 'puur voor de lol ff een veulen te fokken' zonder dat je er bij na denkt wat dat te weeg brengt?
Je wil niet weten hoeveel shetten er dagelijks worden afgevoerd naar Italie voor in de worst, of gratis met iets mee worden gegeven omdat de mensen ze gewoonweg niet kwijt raken.
Koop dan alsjeblieft zo'n (evt. papierloos) beestje en geef dat een goede toekomst. Kost (helaas) tegenwoordig ook geen drol, is vaak zelfs goedkoper dan je merrie laten dekken, daarbij loop je altijd risico's als je je merrie laat dekken, en die heb je dan niet. En verder kan je ook nog kleur, geslacht, karakter, stokmaat etc. hélemaal zelf bepalen.
En als je dan wél gaat dekken, doe dat dan met een goede merrie mét papieren, en een goede, daarbij passende goedgekeurde dekhengst!
En hier nog maar eens wat leesvoer, want we vallen wel heel erg in de herhaling weer:
[SMP] [SMP] Iemand enig idee? (shet hengst)
[SMP] Waarom zijn shetlanders zo goedkoop
En ik verwacht maar zo een antwoord: 'ja maar ook dieren zonder papier zijn leuk, lief en aardig hoor, en zijn zeker niet minder dan 1 die wél papieren heeft![]()
![]()
Er zaten al geen papiren bij toen ik haar kreeg.
En net ofdat het de mensen wat uitmaakt die gewoon reacreatief rijen of hij/zij een stamboom zal hebben :S
beauisvancie schreef:Btw papierloze shetjes raak je makkelijk kwijt ik ken genoeg mensen die er naar zoeken.
beauisvancie schreef:Laten we niet of topic gaan dat maakt ts zelf wel uit vind ik. Ik denk dat ze niet echt wil gaan fokken maar gewoon een leuk veulentje van haar merrie wilt die ze later eventueel aan iemand kan verkopen
beauisvancie schreef:Btw papierloze shetjes raak je makkelijk kwijt ik ken genoeg mensen die er naar zoeken.
femmy91 schreef:Ik vind je reactie wel heel kort door de bogt jooyciej007, ik vind dat je wel eerst fatsoenlijk kunt vragen wat de bedoeling met het veulen is voor je zo'n reactie neer zet. Als het veulen idd voor de verkoop is vind ik het het fokken niet waard als je ziet wat er al op de markt is.
Rhine_ schreef:Als je ze gratis weggeeft krijg je alles kwijt ofja naar de slacht. Mijn buurman heeft er gisteren nog 2 geslacht.
femmy91 schreef:Dit is nou precies wat ik bedoel...![]()
ellentjes schreef:als er nou stond dat ze het veulen wil verkopen, kan ik de reactie van JoyCiej007 nog een beetje begrijpen.
maar om nu zomaar zo tekeer te gaan vind ik een beetje triest.
ik had ook een papierloos veulen, hij is nu naar een vrouw waar hij lekker in huis loopt en de vrouw slaapt in het tuinhuisje waar de pony ook slaapt.
verder maken ze gezellig wandelingetjes enzo.
er zijn vast wel shetten die het slechter hebben getroffen, maar niet alle shetjes hebben het slecht hoor.
ik vind het afentoe wel erg hoor met fokken, je wilt gewoon een perfect paard en door de goede merrie en hengst bij elkaar te zoeken moet het perfecte veulen voor jou er maar uitkomen........ ik vind dat echt niet nodig hoor.
ga jij ook kijken naar de uiterlijke en innerlijke kenmerken van een man om je baby maar perfect te krijgen?????