Hoe kan ik het best mijn american miniature paarden verkopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GinnyBanshee

Hoe kan ik het best mijn american miniature paarden verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 17:35

Hallo :)
Ik hoop dat jullie misschien wat ideeen hebben, ik ben de mede-eigenares van een stal met mini ponys. Normaal gesproken fokken we elk jaar en verkopen we net zoveel als er geboren zijn. Maar helaas hebben we er nu echt te veel, ze zijn stuk voor stuk prachtige paarden met hele goeie ouders. De ouders komen ook rechtstreeks uit Amerika. We zijn al flink gezakt in prijs, maar hebben jullie nog tips zoals: fokstallen die opzoek zijn, of liefhebbers?
hier is een link naar mijn site waar ze allemaal staan
http://slcstables.com/sales_page
http://slcstables.com/stallions
http://slcstables.com/mares
http://slcstables.com/2010_foals

Ik hoor het graag :)
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 24-11-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:37

betere fotos.(standfotos ) en prijzen vermelden...

GinnyBanshee

Re: Hoe kan ik het best mijn american miniature paarden verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 17:38

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:39

Ieder jaar zie ik van deze stal veel te koop staan, we weten allemaal dat de markt slechter is waarom dan weer zoveel veulens fokken ?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:40

Een wat minder drukke site, alle relevante info vermelden waaronder ook de vraagprijs.
Duidelijkere foto's, je wilt verkopen zorg dan voor mooie foto's waar ze op hun voordeligst opstaan.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:42

Ik vind de foto's ook slecht.Toiletter ze,stel ze op en schiet professionele foto's.Daarnaast inderdaad een rommelig en onduidelijk overzicht.Uit de info wordt me niet duidelijk waarom ik nu net dit veulen zou moeten kopen.
De markt voor mini's is slecht,dus zul je extra je best moeten doen om ze kwijt te raken.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:42

Ineke2 schreef:
Een wat minder drukke site, alle relevante info vermelden waaronder ook de vraagprijs.

Dat wilde ik net ook al zeggen :j

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 17:44

ze lopen zomers los op het land, in 2 kuddes. Zo kunnen de hengsten ook lekker loslopen en paarden zijn. Maar volgend jaar zeker niet, dan houden we ze alsnog uit elkaar hoe vervelend het ook is voor ze.
@catalyst1: dat is idd zo.. dat hadden we moeten doen. Nu hebben ze allemaal een dikke wintervacht dus lijkt me nu niet zo handig. (wij scheren ze niet, en de eigenares wil niet meer aan shows doen)
de vraagprijs is overal vermeld op de echte site (mijn site is meer voor de fotos, ik betaal namelijk geen commericiele kosten er voor)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:51

misschien is het al een idee om de ouders erbij te vermelden? en karakter als dat kan? Ik denk dat dat al een stuk duidelijker is!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:54

Misschien in het buitenland adverteren?
Voor deze prijzen gaat het denk ik momenteel toch wel moeilijk worden in Nederland

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:55

Mag ik eerlijk zijn?
Wat een smak geld voor minipony's :o
En ik snap dat er weinig interesse naar is als er geen afstamming bij staat.
Ik zou namelijk nooit zoveel geld geven voor een pony waar ik de afstamming niet van weet.
Verder inderdaad betere foto's nemen waar ze zo voordelig mogelijk uitkomen. :)

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 17:57

oke bedankt, ga ik allemaal doorgeven :)
@bunga, is dat zo :P ? Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ze normaal gesproken kosten, ik hou me expres buiten de echte verkoop ( handelen is niet mijn sterkste eigenschap :+ , alleen nu wilde ik een handje helpen omdat het gewoon niet meer lukt) maar had wel begrepen van de eigenares dat ze wel tussen de 1 en 5000 waard zouden kunnen zijn.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:59

Ik durf er niets over te zeggen, aan de andere kant van de fietspad bij ons liepen er ook van die prijsklasse.
Maar juist omdat er geen afstamming bij stond vond ik het veel, het hangt natuurlijk voor een heel groot gedeelte van de papieren af. :)

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:01

oh oke :) ik heb begrepen dat ze allemaal geregistreerd zijn bij de American Miniature Horse Association in Texas, en dat ze echt intressente afstammingen hebben, maar dat is zeker iets wat in de advertentie moet staan dan..

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:05

en 'terug'verkopen naar Amerika? denk dat ze daar een stuk geliefder zijn dan hier! Volgens mij zijn er in Nederland niet heel veel Miniature fokkers?

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:10

nee ik denk dat je gelijk hebt! dat was ook vooral de bedoeling van deze topic, om te kijken of er wel nog interesse was. Mensen die niet geinteresserd zijn in de ras, gaan gewoon een shetlander kopen voor 50 euro, en niet een pony wat er op lijkt voor 5000.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:14

Bunga schreef:
Mag ik eerlijk zijn?
Wat een smak geld voor minipony's :o
En ik snap dat er weinig interesse naar is als er geen afstamming bij staat.
Ik zou namelijk nooit zoveel geld geven voor een pony waar ik de afstamming niet van weet.
Verder inderdaad betere foto's nemen waar ze zo voordelig mogelijk uitkomen. :)

De paardenmarkt is nu sowieso hartstikke slecht, je krijgt erg lage prijzen voor je paarden/ponys. Ik vind het wel een hoge prijs. Maar ik heb verder geen verstand van het ras ;)

Maar als je ze niet verkoopt & je kunt ze niet houden [je hebt er teveel, gaf je al aan]. Waarom blijf je dan wel ieder jaar veulens fokken?

Succes met de verkoop! :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:14

Als ik de foto's zo zie, geef ik voor geen enkel paardje €2500. Ze lijken een beetje te "shettig" nu. Werk met prijscategorieën van A tot D, maak professionele foto's en adverteer in het buitenland.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:17

Wat een schatjes zeg <3

Ik vind de site niet echt aanspreken (sorry dat ik het zeg maar vindt hem een beetje knullig) de foto's zijn niet van dezelfde grootte en ik zou inderdaad de foto's maken met een betere camera.
Eventueel de paardjes op een mooiere plek fotograferen want de achtergrond is ook heel belangrijk.
Beter toiletteren... denk niet met vlechtjes etc maar mooi in de manen en mooi in de vacht.

Inderdaad afstamming vermelden eventueel doorlinken naar voorouders.

En misschien even andere sites bekijken hoe die opgebouwd zijn want een hele goede site is je visitekaartje.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:18

shettig :P wat bedoel je als ik vragen mag.
van de prijscategorieen geef ik ook door, dankje.
@laura: we hadden verwacht om er zoals gewonelijk genoeg te verkopen, maar dat is niet gebeurd, en dus gaan we zeker niet verder met fokken in 2011, maar je hebt gelijk, we hadden dit jaar ook alles opgesloten moeten houden.
@isaja: dankjewel, alleen hebben ze nu een hele dikke wintervacht, alsnog doen?

ik heb wel naar andere sites gekeken en ik zie het verschil, zeker, maar dat zijn echte bedrijven, dit was/is een hobby.. maar we moeten zeker wat dingen gaan veranderen aangezien er nu echt te veel zijn.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:28

Teveel haar en te weinig "sport"model. Scheren is echt nodig denk ik. Bij mijn stal in de buurt zit er ook iemand die enkele van die minitjes heeft, hij doet er shows mee en ze zijn allemaal opgeschoren, zien er altijd piekfijn uit, zo hoort het ook als je het serieus wil aanpakken, en een "slecht" imago werk je niet zo makkelijk weg.

Ik zou er dit weekend nog aan beginnen, bij ooteman staan de minidekentjes in promo ;)

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:29

Ik snap dat het een uit de hand gelopen hobby is maar als je niet proffesioneel overkomt wordt je ook niet serieus genomen.
Of je moet de prijzen aanpassen, dus een prijs waar je in ieder geval de dekkosten etc. mee kunt drukken ......... nu weet ik natuurlijk ook de prijzen niet :D

Maar ik heb een paar links op jouw site bekeken en daar zag ik ook een foto van een mooi slank en rank miniatuurpaardje dat naast een man stond en dan komen jouw paardjes qua uiterlijk inderdaad meer richting de shetlander

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:32

wahaha :P maar gaan ze wel hele dagen naar buiten bij die stal in de buurt van jou? en hoe oud moeten ze zijn om te scheren? of doen ze dat ook met veulens..
@isaja: ja dat begrijp ik.. ze worden ook meer als shets behandeld, gewoon lekker los in de wei :P we moeten zeker wat gaan veranderen..

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:38

Ik heb even stiekum in je profiel gegluurd die vindt ik nog mooier dan de website, ik bedoel dat niet rot hoor :o

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:38

denk dat scheren nu geen optie is, aangezien ze hele dagen buiten staan en ze dan allemaal een deken nodig hebben, en een goede(warme?) schuilmogelijkheid..
denk dat je 't beste de website wat proffesioneler kan maken(neem voorbeelden aan de sites van wel proffesionele stallen bijv.) vermeld de afstamming,kleur e.d. bij de pony's en miss. kun je ze in het voorjaar scheren voor mooiere foto's?

ik weet niet of jullie op keuring zijn geweest, maar dan mis ik ook de behaalde premie's e.d. ;)