Shet stalling aanbieden, hoeveel stallingskosten vragen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woplala

Shet stalling aanbieden, hoeveel stallingskosten vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 11:21

Binnenkort verhuis ik met mijn 2 shetlander merries naar mijn eigen weitje. Omdat ik er eigenlijk nog een pony als gezelschap voor hen bij wil, dacht ik aan een "pension shet".
Ik weet alleen niet zo goed wat voor stallingskosten ik er voor kan vragen. Zelf heb ik wel een bedrag in mijn hoofd, maar ik hoor graag wat jullie reeël vinden.

Wat ik te bieden heb:
- De pony's kunnen 24/7 buitenstaan
- Ruime in/uitloop schuilstal
- Ruimte om spullen op te bergen
- Mini "kantine" in de stal, toilet aanwezig in de schuur van tuinder
- 2 recreatiegebieden, waarvan 1 op 100 meter lopen en de 2e op 15 min.
- Ik voer de pony's elke dag
- Mestafvoer en stal/weide onderhoud regel ik allemaal
- Er is een rijbak op 5 min. lopen, mag je tegen betaling gebruik van maken
- En natuurlijk 2 gezellige maar gekke weidemaatjes ;)

Er wordt nog een ruime uitloop/paddock gemaakt zodat ze met de giga natte dagen het gras niet kapot lopen.

Het hek wat er nu staat heb ik vorige week neer gezet, kosten waren een paar honderd euro. Ik weet niet of ik hier rekening mee moet houden in de stallingsprijs? Ik wil er niet de hoofdprijs voor vragen, maar ga dit plekje ook niet gratis weggeven :)
De stal is overigens in het Westland, waar de prijzen erg hoog zijn, meestal ook voor shetlanders.

Ik hoop op reacties van jullie, alvast bedankt :)

stef_sweety

Re: Shet stalling aanbieden, hoeveel stallingskosten vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:25

Waar zit je aan te denken, als ik dit allemaal zo hoor kan je hier voor 35,- pm je shet op een stalling zetten, en 50 op een pensionstal. Ik denk dat je rond de 75,- in de maand kan vragen tenslotte eet een shet lang niet zoveel als een groot paard.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:26

Ik vind 75 ook redelijk.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:32

Ligt ook aan wat voor eigenaar is, als het een man is die voor zn kleindochter een pony heeft, die afentoe komt hobbelen, zal hij er een stuk minder voor over hebben dan iemand die actief is in de men sport met de shetty. (voorbeelden :+ )
Maar ik vind 75 euro ook wel netjes, als jij echt de voledige zorg op je neemt, kan je zelfs wel wat meer vragen vind ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:45

ik vind 75- vrij veel als het in deze regio zou zijn
ik dacht eerder aan 50,- max

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:51

ik vind 75 ook veel, dat zou ik er niet voor betalen.

Ik heb met mijn shetlanders altijd op pensionstallingen gestaan in de winter en in de zomer op eigen land.
Ik heb tussen de 35 (kaal) en 50 (all in) betaald.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:54

OOk hier in zuidholland in de randstad. (lees oa. Rotterdam/amsterdam)
Heb ik altijd 50,- incl betaald voor shetters.

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:58

ik vind 75,- netjes hoor.
ik heb mijn shet altijd voor 35,- kaal op een mini uitloopje gehad met stalletje. moest alles zelf doen.
ben laatst op een stal geweest waar 90,- all in werd gevraagd maar dan gewoon in stal met een rijbakje, dat was alles!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 13:00

Bedankt voor jullie reacties. Opzich is €75,- voor deze regio niet heel veel, maar ik zou het toch niet durven vragen :o Zelf dacht ik aan €50,- als de eigenaar ook wat dagen voert en/of eigen biks voor de pony heeft. En €60,- als ik elke dag voer en de pony van mijn biks mee eet. Deze prijs is dan incl. hooi, mestafvoer, onderhoud aan stal en weide. Ik zou er misschien een tientje zelf aan overhouden p.m.
Iemand die leuk met z'n pony omgaat en mee helpt op stal is me meer waard dan een paar euro's per maand extra verdienen.
Klinkt het bovenstaande eerlijk? :)

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:04

ja, ik vind het een goede regeling en absoluut niet duur!!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:07

Ik vind van wel :D
zeg er dan wel bij dat deze prijs later misschien zal stijgen,
tot 55/60 euro als blijkt dat je maar weinig geld overhoud.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:47

Wij bieden ook pensio voor shetlanders aan (ook groten).

Wij vragen incl: ruwvoer, onderhoud, buitenbak, 24/7 weidegang etc

€ 25,00 voor de zomermaanden, € 40,00 voor de wintermaanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:59

Ik vind het een heel mooi bedrag,
zo'n 60 euro p/m voor (bijna) volpension is een leuke prijs!
misschien dat je in samenwerking met de eigenaar van de shet tot een bedrag kan komen wat voor beiden goed/mooi is.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:21

Oke, bedankt :) Ik vond het zelf ook wel een nette prijs, hoef er niet rijk van te worden, doe het vooral als gezelschap voor m'n pony's. Als ik er nu met 1 op pad ga, blijft de ander hysterisch achter en dat wil ik niet. Daarbij vind ik contact met soortgenoten erg belangrijk dus ik zou erg geholpen zijn als iemand zijn shetje bij mij wil stallen :)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:35

Ik betaal hier in een dure regio 80 euro p.mnd voor een kale stalling/ weidegang zolang het kan. Daarnaast moet je het strooisel apart afrekenen en evt voer ook, kuil zit er bij in.

We hebben leuke shetten stallen en ze komen heel lang lekker buiten. In de wintermaanden zit ik rond de 110/120 euro denk ik, zomers op 80,00. Misschien eens in de buurt rondkijken wat ze daar betalen?

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:00

ik betaal voor mijn shetter, (all-in), 110 euro p/m.
Volgend weekend komt er als het goed is een cpony, daarvoor betalen we 125 p/m.
xxxx'

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:28

75 euro is echt niet veel kan best. Ik betaal veel meer, maar heb een uitloopstal en heel veel mogelijkheden hier op stal en super om hier met de kar te rijden. Is ook randstad ligt er echt aan waar je zit.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:06

Ik betaal voor mijn shet €150 :o
Maar dan staat hij in een 3x3 box en met buitenbak, longeerkraal en word die 8x per dag gevoerd. :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:28

Ik betaal voor mijn shet ook veel meer maar die heeft wel een lekker stalletje word binnen buiten gezet en als ik voer klaar zet gevoerd.

Voor alleen weilandje met schuilstalletje zou ik echt niet meer dan 50 euro betalen incl voer.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:11

Ik denk dat het wel een nette prijs is.

Voor mijn shetten (2/3) betaal ik 110euro incl hooi en stro. Dan heb ik een grote container waar ik aparte stalletjes in heb gemaakt voor elke pony. Ik mag zoveel hooi en stro gebruiken als ik nodig heb. Ze mogen in de wei en paddock wanneer en zolang ik wil, maar ik moet wel alles zelf doen. Ik heb ook de beschikking over een buitenbak met verlichting, helaas nu wel vol blub en water, en een manege op loopafstand.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:35

Woplala schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Op zich is €75,- voor deze regio niet heel veel, maar ik zou het toch niet durven vragen :o Zelf dacht ik aan €50,- als de eigenaar ook wat dagen voert en/of eigen biks voor de pony heeft. En €60,- als ik elke dag voer en de pony van mijn biks mee eet. Deze prijs is dan incl. hooi, mestafvoer, onderhoud aan stal en weide. Ik zou er misschien een tientje zelf aan overhouden p.m.
Iemand die leuk met z'n pony omgaat en mee helpt op stal is me meer waard dan een paar euro's per maand extra verdienen.
Klinkt het bovenstaande eerlijk? :)
Nee, dat klinkt niet eerlijk. Een tientje in de maand overhouden aan al het extra werk dat je zult krijgen van een pony extra in de kost? Dat is €0,30 per dag! Dan kun je er beter een krantenwijk bij nemen, daar zou je meer aan overhouden. Nee hoor, €60,- all-in is echt véél te goedkoop voor in het westen van het land. €75,- is heus een heel schappelijke prijs.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:50

Hier betaal je al snel 100,- euro of meer kwa stalling voor een shetlander. En dan heb je eigenlijk alleen nog maar stalling en een uitloop.
Voor volpensioen betaal je al snel tegen de 150/200,- euro per maand.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:17

het is alleen wei met schuilstal he...
ik zou er niet meer voor over hebben dan 50 pm en dan wil ik best nog een hele hoop zelf doen (graag zelfs)

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:10

Je kunt kiezen voor wei en schuilstal, maar swinters op stal kost nog veel meer en daar maak je een shetlander niet direct blijer mee.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 20:32

EricPrast; bedankt voor je uitleg. Als je het zo bekijkt is het erg weinig maar dat maakt mij niet zoveel uit. Iemand die meehelpt op stal is me meer waard dan wat euro's extra per maand. Daarbij ben ik niet van plan om de pony te verzorgen in de zin van poetsen, beweging geven etc. Dat laat ik aan de eigenaar over dus daar gaat dan geen extra tijd in zitten, of begrijp ik je nu verkeerd?

toverpaardje; het is niet de bedoeling dat de pony's 's winters op stal gaan, ze staan altijd buiten tenzij ze er zelf voor kiezen om in de stal te gaan staan. Ze kunnen altijd in de wei of paddock die nog gemaakt gaat worden. Ik houd mijn shets echt als shets :)