Draf en stap gaat helemaal goed.
Maar de galop niet.
Als ik in draf ben en ik de galop wil gaat ie alleen maar hard rennen?
Tips hoe ik haar gewoon netjes in galop krijg.
dankje
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xAylie schreef:een goeie instructrise inschakelen of iemand die het daadwerkelijk kan.
een passend iemand (geen idee of je er nog op past ofniet) en dan beginnen aan de longe & steeds verder.
ik zal echt oppassen met wat je doet, een pony moet de ruimte als het waren niet krijgen om heel hard te gaan rennen, je kunt echt heel veel verpesten met het inrijden.
succes?

xAylie schreef:ik ben het verder helemaal eens met DeEiken & ik vind je reactie van 'achja, draf & stap is ook leuk' heeeeeeeeeeeeeeeel verkeerd.
ik heb meer het gevoel dat je er lekker op rond wilt hobbelen & hem al aan het verkloten bent, sorry, maar zoiets is toch verschrikkelijk raar?
omdat je pony gaat rennen als je aangalopeerd ga jij alleen maar stappen & draven, niet goed dus, helemaal niet goed.

Ik zou dus gewoon lekker andere dingen gaan doen, dressuur aan de lange teugel bijvoorbeeld
JoyCiej007 schreef:Laat dat beest lekker staan, ga er niet meer op rijden, en ga er lekker mee wandelen/longeren/vrijspringen/fietsen/vd'en etc.
Zo te horen heb jij geen flauw benul van waar je mee bezig bent, dat is heel spijtig maar ook shetten dienen goed ingereden te worden, nu gaat het alleen maar nóg meer verkeerd.
Ik kan je vertellen dat ik bijna zeker weet dat je véels te groot voor de shet bent, zonder een foto van jou op de shet gezien te hebben (knap he). Als je bijna mee kan lopen moet je je de ogen uit de kop schamen.
Wanneer ben je duidelijk te lang? Als je je beugels op normale lengte, dressuurlengte doet (en dus niet smokkelen!) en je dan met je voet onder de knie v/d pony uitkomt. Soms komt iemand net of net niet over de knie, maar hebben wel een gigantisch bovenlijf dat daar nog bovenuit torent; ook daar haal je je pony mee uit evenwicht.
Het zou dus haast onmogelijk zijn dat jij nog prima op die pony past. Waarom zonodig inrijden? Waarom zijn shetten vaak de pineut van tienermeiden die denken er al heel wat van te weten en wel even die shet opnieuw te beleren of in te gaan rijden??
Stap je ook zomaar in een auto zonder ook maar enige rijles te hebben gehad?
Neptunus schreef:ik zou zoiezo iemand mee laten helpen die hier ervaring mee heeft , een professioneel iemand.
waarom willen jullie hem eigenlijk inrijden, zijn jullie van plan er zelf mee te gaan rijden ?