Sinds een maandje heb ik er een shetveulentje bij. Hij is inmiddels 9 maanden en staat samen met mijn XAndalusiër op een landje (grote, droge paddock, zonder gras, met schuilstal met stro).
Sowieso krijgen ze samen ongeveer 3kwart baal (nieuw) hooi per dag, maar omdat die kleine nog zo jong is, wil ik hem wel graag wat bijvoeren voor de vitamientjes en mineralen.
Maarja, je wordt dóódgegooid met voer in de paardenwinkel en ik heb ook niet het idee dat die er altijd evenveel verstand van hebben.
Aangezien ik zelf ook echt geen verstand heb van krachtvoer (mijn paard deed het altijd prima zonder, of nouja, om de dag/2 dagen een pavokoek), hoopte ik dat jullie me er bij konden helpen.Ik wil iets met weinig eiwitten, hij heeft namelijk echt snel last van jeuk als hij teveel eiwit binnenkrijgt. De eerste week heeft hij steeds wat 'gewone' biks gehad, maar hij werd echt gek van de jeuk.
Mijn paard moet er ook wat van kunnen mee-eten, ik kan het natuurlijk niet maken mijn shet wel te voeren en mijn paard niet, dat wordt me niet in dank afgenomen.
Ik heb nu Nature's best, van pavo, omdat daar weinig eiwit inzit. Liefst wil ik ook wel een musli blijven voeren, zo natuurlijk mogelijk, sowieso geen biks.
Wie heeft tips voor wat ik hem kan voeren en belangrijker: hoeveel? Hij is natuurlijk in de groei, maar ik wil hem ook niet te vet hebben of met zoveel eiwit in zijn lijf, dat alles er weer uitkomt als jeuk.
Ik hoop dat de shetlandbokkers op bokt me kunnen helpen!

Dat schrokken heb ik niks aan! Kan je die wortelen kopen naast de welkoop, of dat voer?