in wat voor stal shetlander??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chelleeee

in wat voor stal shetlander??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 18:53

hoe hebben jullie jullie shetlanders in de stal staan dus in een grote paarden stal of in een op maat gemaakte
zou graag foto willen zien :o

en een schuil stal hoe hebben jullie die er uit zien ??

HappyBuddha

Re: in wat voor stal shetlander??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:55

ik zou gewoon in een gewone stal...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:04

niet op stal, 24/7 op de wei met beschikking over 2 schuilstallen maar die hebben we zelfs meestal dicht zitten omdat ze er toch niet in gaan.

Foto's van de schuilstallen heb ik momenteel niet.

Al zou ik shetten, welsh a'tjes en andere kleine pony's veel liever in op maat gemaakte stallen zetten; voerbakken zijn vaak te hoog dus kunnen ze er niet bij, evenals drinkbakken en het is ook wel zo prettig als ze gewoon over hun deurtje heen kunnen kijken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:07

wij hebben een op maat gemaakte stal voor de shet.

Van 4.5x2 en het muurtje en de deur zijn een meter hoog.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:16

ja, de deur, de voerbak en drinkbak moeten lager ja

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:17

Wij hebben meerdere schuilstallen voor onze mini's en shetten. Ze zijn drie meter lang, ongeveer twee meter breed en 1.50m hoog met lessenaarsdak. Hierbij een foto van één van de stallen. Deze is voor drie mini's.

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:18

Ik heb 2 shetten en een welsh in buitenstallen staan. Ze kunnen zelf kiezen of ze in de stal staan (2 stallen van 3x3, de andere is voor hooiopslag) of buiten. Verder gebruik ik speciekuipen voor water en losse emmers voor de brokken. Hooi voer ik in hooinetten met kleine maas die je laag kunt hangen.

http://img29.imageshack.us/img29/7255/p1657080509.jpg

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:36

Mijn 4 shetjes staan het hele jaar door buiten, zonder schuilmogelijkheid.. Maar wel met een mogelijkheid dat ze beschut staan.. Ik moet eerlijk zeggen dat ze altijd midden in het land staan.. We hebben een tijdje een schuilhokje gehad, en daar gingen ze niet eens in..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:41

ik heb een grote hele zware oude trailer waar ze graag in staan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:03

Bij ons zijn de 2 schuilstallen trouwens wel helemaal dicht, behalve een vrij laag deurtje, daar boven is het wel open. Deurtje kan je dicht zetten, dan is het echt een 'stal', of je zet ze gewoon altijd open dan kunnen ze er in en er uit.

Zelfs met vrieskou, regen, storm, hagel, ookal kunnen ze er in, meestal doen ze dat niet. Ze worden eigenlijk alleen gebruikt als er 1 ziek is, of niet zo lekker, of ik heb gereden en dan gooi ik ze met zweetdeken in de winter even op stal.
we maakten er eerder ook echt een potstal van; 1x per jaar alles er weer uit gooien (pfoe, dát was me een werk, en stinken jongens....) beetje stro er in en dan volgend jaar weer.
We houden het nu een beetje leeg; liggen in stal doen ze ook niet....

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:06

Die van ons staan ook 24/7 op de wei, maar hebben aan een paar bomen en een grote heg wel genoeg. Zelfs vorig jaar toen het overdag vroor gingen ze hun schuilstal niet in. Nu we een ander weiland hebben hebben we die schuilstal dus ook direct maar weggelaten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:09

In principe zouden ze hier inderdaad ook wel zonder kunnen; al zijn er hier weinig bomen en geen struiken; we delen de 2 weide's meestal op in verschillende stukken dus zodoende hebben ze niet altijd het stuk met de stal of met bomen.

Maar vind het hebben van een schuilstal toch wel erg handig hoor, ik zou niet zonder willen.... heb er wel eens 1 wat ziekjes uit de wei geplukt in de winter, met koorts en stond helemaal te trillen.... dan is het handig dat je ze op stal kan zetten met evt. dekentje en lekkere pluk hooi.

Ook bij wedstrijden en keuring worden ze avond van te voren lekker gewassen, daarna zweetdekentje er op en op stal, want in de modderbende die er nu is, houdt je ze niet schoon.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:12

Dat is wel een voordeel inderdaad zo'n schuilstal.. Wanneer er een ziek is oid kunnen ze wel gewoon naar binnen.. Ze lopen aan huis, dus dat is verder geen probleem.. :)

Ik vind het altijd zo lief dat ze elkaar 'warm' houden.. Ze liggen altijd zo lekker met zijn 4 tegen elkaar aan..

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:20

Bij mij ziet het er zo uit. Mijn shetlander en welsh staan 24/7 op de wei. De linkse en middelste zijn de stallen en de rechtse de zadelkamer. De stallen zijn ongeveer 2.5x2.5 per stuk alleen zijn de tussenschotten eruit gehaald dus nu hebben ze 2.5x5 ongeveer en dan ook nog de veranda en het betegelde stukje erbij voor droge voetjes.
Afbeelding
Ik heb trouwens zaagsel in mijn stal omdat mijn welsh graag in de stal ligt. In de winter gooi ik er ook nog stro bij voor de warmte. Mijn shet is een die-hard en die staat met weer en wind buiten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:39

Die van mij maken toch wel dankbaar gebruik van de stal, vooral als het stormt. En in de zomer gaan ze vaak binnen staan als het echt heet is buiten. Ze slapen bijna altijd binnen en dan het liefst met zn drieën in een stal, vraag me niet hoe ze het voor elkaar krijgen :roll:

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:52

Haha ja ik weet ook niet wat mijn shetje er zo leuk aanvind, waarschijnlijk omdat ze bij haar oude eigenaar 24/7 in de stal stond en ze het daarom niet leuk vindt in de stal. Iets anders zou ik er niet voor kunnen verzinnen. Mijn welshje staat bij regendruppel 1 al in de stal, wat zeg ik? Als het alleen al iets donkerder kijkt vliegt ze de stal al in :') .

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:25

Onze Shetlanders hebben allemaal een op maat gemaakte stal. Naast de stallen op de foto hebben we nog 3 stallen van deze maat. Ze staan op vlas en krijgen genoeg hooi om lekker bezig te blijven. Als het weer goed is staan ze in de winter in de bak. Zomers gaan ze dag en nacht het land in. Ook hier heb ik stukjes afgezet, zodat ze niet teveel gras ineens krijgen.

Afbeelding

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:22

bij mij staan ze op het land, met 2 tuinhuisjes als schuilplaats, daar slapen ze graag.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:29

Die van mij staat in een uitloop stal.
Wel een hoog hek, maar hij kan er met ze hoofd doorheen :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:20

Ben vergeten te zeggen dat er op de boerderij waar mijn pony's staan, wel stallen aanwezig zijn. Dus mocht er 1 ziek worden, is dat ook geen probleem.
Wij hebben de wei ook in 2 stukken verdeeld, maar in het ene stuk staat een heg die een hele zijde beslaat, en in het andere stuk staan bomen. Mochten die bomen niet genoeg zijn, kunnen we er ook voor zorgen dat beide stukken een stuk van de heg krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:43

mijn shetlander en welshcob veulen staan met z'n 2en in een gele grote paardenstal. met de drink en voerbak op maat gemaakt overdag lekker in weer en wind naar buiten.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:45

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:49

Ik heb mijn shet net zo staan als hollowpoint. hokkie van 2 bij 3.5 met een lage voorwand.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:54

Wij hebben alleen een schuilstal waar onze kleine met veulen en onze haf gebruik van maken.

Ik heb wel een aparte voergang er bij aan met een hekje. Zo sta ik dus nooit tussen de paarden als ik voer. Dit doe ik in badkuipen zodat ze niet alles op de grond hebben liggen en vertrappen.

Als afscheiding tussen de badkuipen/voergang en de rest van de stal hebben wij oude koeienhekken waar de extra stangen uit zijn die je vroeger dicht liet vallen als je de koe vast wou zetten.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:57

24/7 op de wei met een trailer als schuilmogelijkheid :)