Ik vroeg me af of iemand zoveel met zijn minipaardje / shet ment dat hij er ijzertjes onder heeft laten zetten en wat de ervaringen hiermee zijn.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Flaver schreef:Mijn shetje van 93 cm heeft er ook, maar ze hebben er een stuk afmoeten slijpen van de kleinste maat omdat ze erg kleine hoeven heeft. We hebben er voor te rijden, te mennen, maar vooral om naar de wei te bregen.
capopjekop schreef:Ik ben zelf niet zo'n fan van ijzers als het niet perse nodig is. Ik ga ook mennen met mijn shetter, maar ik ga toch eerst hoefschoenen proberen. Mochten die niet bevallen dan kan ik altijd nog ijzers overwegen. Ik weet alleen niet of er hoefschoenen in minimaat zijn.
diverse bokkers hebben ze wel; pb anders xElienx eens, zij heeft ook hoefschoenen, al gebruikt ze ze vrij weinig. Die gaan trouwens wel vrij makkelijk los geloof ik....
(ter vergelijking, shire heeft maatje 9)
JoyCiej007 schreef:Flaver schreef:Mijn shetje van 93 cm heeft er ook, maar ze hebben er een stuk afmoeten slijpen van de kleinste maat omdat ze erg kleine hoeven heeft. We hebben er voor te rijden, te mennen, maar vooral om naar de wei te bregen.
Ijzers onder om naar de wei te brengen? Die vat ik niet helemaal..... of zijn er geen bermen langs de weg? stukken stappen over de weg doen normale hoeven trouwens niet veel slijten, mits je niet ineens hele kilometers gaat wandelen....