Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Moeders stond erbij, maar heb er op dat moment écht niet op gelet, was helemaal in de war door

) missmama schreef:Bizzybijtje: hoezeo gok je dat het niet om een dure shet gaat?Het is geen shet van 100 euro als je dat bedoeld, ze is wel wat duurder.
NHevaVD: we willen ook eigenlijk een 3-jarige of wat ouder, maar zijn nog geen één tegen gekomen waar we echt van zeggen: ja.
Ik vind het aanbod niet echt veel e varierend.
?JudithhM schreef:@missmama, als je nu dat veulen koopt duurt het nog minstens 3 jaar voordat je kan beginnen met inrijden (of laten inrijden). Ik weet niet hoe oud uw dochter is maar hoe moet er ook aandenken dat ze tegen die tijd zo gegroeit is dat ze niet meer op de shetlander past. (shetlanders kunnen veel gewicht dragen, maar als je benen over de grond hangen rijdt het niet zo lekker)

, zit wel een ander prijskaartje aan. Maar een shetje 3 jaar in kost en notabene op stal, dan heb je hem er wel uit denk ik!

missmama schreef:Bedankt voor alle tips en adviezen, maar wij gaan toch voor een shet, die wil ik al lang en mijn dochter ook sinds ze op haar 3e op een shetlander heeft gezeten.
Om te beginnen vind ik een shetlander ook wel het beste, en we hebben nog een zoon die jonger is dus met een shet kunnen we wel even voort.
We gaan trouwens ook niet direct de eerste de beste kopen hoor, we gaan rustig kijken. Ik heb al zoveel advertenties bekeken en bij dit shetje hadden we meteen een goed gevoel. Vandaar dat we uitweken naar een veulen.
We gaan weer verder zoeken, als iemand nog een leuk 3 jarig, bereden, merrie, (voorkeur bont vos) shetlander tegenkomt, schofthoogte tegen de 1 meter, dan lees ik dat graag!
Er is uiteraard ook niets mis met een shet, maar een bereden, ouder beestje is denk ik toch het best. Weet wel dat een bonte