Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mabon schreef:Heel af en toe bokt er wel eens eentje (niet hoog en misschien 1x per 2 maanden) als er kinderen opzitten maar dat doet een andere pony of paard toch ook wel eens?

Onze kinderen zijn nog heel jong en groeien ermee op, toch laat ik hen NOOIT alleen aanrommelen met de pony's (maar dat zou ik met geen enkel paard toestaan).
(links)
nathalie2302 schreef:Die van mij welOnze kinderen zijn nog heel jong en groeien ermee op, toch laat ik hen NOOIT alleen aanrommelen met de pony's (maar dat zou ik met geen enkel paard toestaan).
Ik vind niet dat het 'kinderpony' zijn rasgebonden is maar karakter- en opvoedingsgebonden.
Vooral onze Rohan is een gouden kinderpony, heel voorzichtig en lief (laat zich rustig hele tijden knuffelen en poetsen) en ook P.C. doet aardig zijn best (maar moest nog heel wat leren omdat hij veel van eigenaar gewisseld is geweest, denk dat dat laatste trouwens vaak bijdraagt aan de slechte reputatie van Shetlanders..dat vake wisselen van eigenaren kan natuurlijk niet goed zijn voor de opvoeding etc.)
Ook ben je vaker gebonden aan zeer jonge ruitertjes en ontbreekt soms de juiste begeleiding. Het is en blijft natuurlijk GEEN speelgoed waar je kleine kinderen zelf mee kunt laten gaan
http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... 2/2-21.jpg

Onze huidige hengstje in principe ook, alleen is die wat levendiger, maar wel super eerlijk en braaf. Maar tis en blijft een hengst dus heeft wel eens een keer wat streekjes. hele kleintjes zou niet direct gaan, maar 10+ is geen probleem. Moet zeggen dat wij eigenlijk altijd alleen maar hele lieve, betrouwbare shetjes hebben (gehad).