[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:34

Manon ja ze zijn best verschillend :j Knappe Fjordjes jouw andere <3

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:48

Wat een liefjes Susanne, zijn zo verschillend maar ook weer niet <3

Knappe fjorden! Vind vooral Rissa echt super mooi!

Nou, Jill is verkocht. Blij mee. :) Lieve mensen en hun dochters. Jill word een maatje, ze hebben nu 2 grote pony’s die vaak op wedstrijd gaan en dus blijft er steeds 1 alleen achter, nu dus niet meer! Ook wil hun jongere dochter wel eens een rondje stappen en misschien ooit echt rijden. Hun oudste dochter heeft even op Jill gezeten en dit ging super! Ze durven dus wel de uitdaging aan. Het mooiste hiervan is nog wel dat ze 4 km verderop komt te staan en dat ik altijd langs zou mogen komen. Ben zelfs al toegevoegd op fb, ze verhuisd woensdag. Fijn :) heb er een super gevoel bij, en mijn nicht kent deze mensen goed.

Voor de rest vandaag veel de baby geknuffeld, wat een dropje. <3 Morgen gaat ie lekker naar buiten, even camera mee nemen!
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:56

Klinkt als een fijn huisje voor Jill <3 al is het natuurlijk ook wel moeilijk. Heel dubbel voor je.

Echt een dropje die baby <3

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:56

Super dat Jill een thuisje heeft gevonden zeg en zo dichtbij nog <3 . Zal voor jou ook rust geven op die manier. Veulentje is trouwens heel schattig.

Heb hier ook niet zo een deken dus er geen ervaring mee, de dekens dat ik heb liggen zitten vooral in de kast en verder enkele zweetdekens.

Terug gewerkt met shetteman en ging al wat beter vandaag. Hopelijk iedere dag wat beter tot die de klik maakt met wat de bedoeling is. :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:12

Ik kom heel even binnenvallen O:)

Ben langzaamaan op zoek naar een hoofdstel voor mijn mini. Ze is heel klein met een fijn smal hoofdje.
Halsters krijg ik eigenlijk niet passend gevonden, allemaal te groot en wijd.
Welk merk en type zouden jullie mij aanbevelen? Het allerkleinste van het allerkleinste zoek ik.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:16

Fijn dat je een goed huisje hebt gevonden :-) en leuk dat het dichtbij is.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:26

@Sanso, Misschien hebben ze hier wat voor je? https://easterndesignshorsetackshop.com ... e-56-c.asp Verzenden ook naar Be en nl, qua halsters de stout collectie valt klein en verder gebruik ik hier maat shet veulen en pony veulen voor de kleinsten.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:29

Ik heb tot nu toe nog geen shet veulen halsters kunnen vinden.. waar halen jullie die?

Edit;

Wauw die hoofdstellen (en halsters) zien er goed uit in die link zeg! Bedankt!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:37


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:04

Apple, nee Alf is mijn enige pony. Omdat hij in het voorjaar met (actief) pensioen moest en toen pas 6 was ben ik nu wel bezig met een "bruikleen/lease" pony. Hoe je het ook noemen wilt. Om te kunnen doen wat ik zo graag wilde met Alf.

Jenny; fijn zeg dat je een plekje hebt gevonden voor haar waar je je goed bij voelt! Zal wel heel dubbel voelen voor je. Sterkte ermee!!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:43

Ahh wat super fijn voor Jill, en wat fijn dat je zelf een goed gevoel hebt erover en dat het toch een beetje bekende zijn!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:08

Wat fijn dat je zo’n goed gevoel hebt bij de nieuwe eigenaren van Jill :)
Dat zal best een geruststellend gevoel geven.

Wat een scheetje dat veulen zeg <3
Fijn dat het niet vriest momenteel, maar dat het weer nog redelijk is ook :j

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:15

Wat een knap veulentje Jenny en fijn dat Jill naar een huisje gaat waar je zo'n goed gevoel bij hebt :) Ze krijgt het vast goed daar!

Miranda: ik gaf altijd 5 dagen 50gr psylliumvezels en nu 7 dagen 45gr vlozaad.

Knappe paardjes Manon! Ik heb nu één pony maar jaren nog een pensioenpony'tje erbij gehad die nu bij oude mensen haar dagen staat te vertoeven met een vriendinnetje. Tijdens/na deze pony ook nog jaren een jonge pony verzorgd van een vriendin die ik voor de sulky heb beleerd en die staat nu bij een gezin met jonge kinderen die ermee mennen en op 'm rijden. Wil er weer heel graag een tweede bij maar alleen als er iets heel leuks op mijn pad komt :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het vosje is inmiddels 21 jaar en de zwarte pony 5. Ik mis ze beide, vooral de zwarte pony want dat was een fijne pony om mee te werken. Daarnaast vond ik de afwisseling leuk en was het echt Sjors zijn allerbeste vriend -O-

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:25

Wat fijn dat Jill een goed huisje heeft gevonden!
En wat een knap veulen <3.

Knappe fjorden Manon. Heb alleen Switch en Chip. Voordat ik Chip kocht wel heel goed en lang nagedacht om misschien een rijpaard te kopen.

Waarom is die zwarte toen eigenlijk verkocht Ayla? Was het toen niks voor jezelf?

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:40

Wat fijn dat jill een goed huisje krijgt! Gelukkig kun je goed op de hoogte worden gehouden
Is toch altijd fijn :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:41

Ik heb alleen Sil en chayton. Ik hoef er voor nu niks bij. Al lijkt het mij wel heel gaaf om ooit vierspan te rijden. Maar dan moet ik echt meer tijd hebben. Alles trainen kost veel tijd! Ik heb al tijd tekort met twee.

Vandaag weer tandem gereden. In 15 minuten was ik klaar met sulky pakken, poetsen, optuigen en inspannen. Dat is een persoonlijk record.


Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:46

Patty14 schreef:
Waarom is die zwarte toen eigenlijk verkocht Ayla? Was het toen niks voor jezelf?


Was ook mijn vraag :=

Ik heb Toliene en Bink. Toliene wordt in het voorjaar 16. De planning is om over een jaar of 2 Bink te verkopen aan een leuk, blijvend huisje. Dan een andere menpony er in. Zodat Toliene met de tijd ook wat rustiger aan kan doen. Als Toliene een jaar of 20 wordt wil ik sowieso alleen nog lekker buitenrijden, en geen ander gedoe meer voor haar. Dus lekker met pensioen, alleen nog 2/3 keer per week lekker naar buiten en het bos in.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:11

Hier Finn, Lucky en Jamie als eigen pony's waar Jamie hopelijk nog een plekje gaat vinden dan heb ik er nog 2. Heb wel enkele bonuspony's waar ik voor zorg maar die zijn niet van mij, al zou ik 1 ervan met alle plezier overnemen maar dat zal niet gebeuren _O- ,

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:19

Ymor schreef:
Ik heb alleen Sil en chayton. Ik hoef er voor nu niks bij. Al lijkt het mij wel heel gaaf om ooit vierspan te rijden. Maar dan moet ik echt meer tijd hebben. Alles trainen kost veel tijd! Ik heb al tijd tekort met twee.

Vandaag weer tandem gereden. In 15 minuten was ik klaar met sulky pakken, poetsen, optuigen en inspannen. Dat is een persoonlijk record.


[ [url=m/SiA7Im.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien kunnen ze een keer voor de mijne ;-) :-)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 04:53

Dat is wel een leuk idee inderdaad!!!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:36

Ik heb in 1 jaar tijd 4 pony’s :oo

Na 1,5 jaar een Belgisch trekpaard van een boer-buurman te hebben bijgereden, miste ik wat uitdaging en vond ik mennen steeds leuker worden (we reden elke zo dag een rondje met de kar met datzelfde trekpaard).

Afbeelding

Toen kwam ik op fb Cookie tegen en ik was verliefd op deze kleine stippelpoownie <3 hij was nog hengst.

Afbeelding

2 weken later Fleurtje erbij gevonden, 6 jaar, beleerd, drachtig, perfecte combi dacht ik. Over het toekomstige veulen niet echt nagedacht, dat zou ik toch niet houden.
Afbeelding

Tot kleine Amy geboren was... en mijn lief thuis al na 2 dagen riep dat je zo’n kleintje toch niet weg kon doen na een half jaar in je tuin te hebben.

Afbeelding

Maarja als je met tweespan weg bent, moet t kind alleen achterblijven -O-
Toen heb ik puber Sem van 2,5 erbij gevonden. Kwam ik ook tegen. Het drukke, onstuimige karakter van Cook en de kleur van Fleur én de goede hoogte.

Afbeelding

Uiteindelijk rij ik bijna niet meer op het trekpaard :+ ik vind mennen veel leuker :)
(En ik ben uit al die facebook verkoop groepen gegaan... :') )

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:41

Je hebt echt een leuk stel! Dat vosje links op de groepsfoto is knap zeg!

Zo leuk Romy tandem :)


Ik heb alleen Willem. Nadat Mickey is overleden alweer bijna 2 jaar terug heb ik het er toen bij eentje gehouden. Iets erbij is eventueel welkom, maar alleen 300% naar mijn wens en anders niet. Op dit moment twijfel ik er nog wel te veel over, maar een beetje rondkijken doe ik wel.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:33

Afbeelding
Mijn schatjes.
Ik had eerst Duvel maar met rijden geen klik. Had hem 2 x te koop gezet maar steeds kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. Hij was nogal een aparte en dacht dan waar komt hij terecht. Dus toen Romy erbij gekocht. Dat was echt mijn once in a life time pony. Helass aan hoefbevangen overleden nadat de staleigenaar het een heel goed idee vond om pony's op een bevroren fructaan wei te zetten....... :-( kan er nog steeds om huilen als ik er aan terug denk..
Toen Romy overleed was vriendin zwanger en ben ik Caya gaan bijmennen. En toen heb ik Faya erbij gekocht. Toen ik Faya 2 maanden had en ik Caya al ruim 8 maanden 5 dagen per week verzorgde kwam vriendin erachter dat druk werk baby en Caya niet te combineren was. Ik wilde altijd 2 pony's en niet drie. Mijn ouders hadden eigenlijk mijn knoop doorgehakt en dus toen ook Caya erbij. Die zelfde week na weer een frustrerende rit met Duvel hem ingeladen en naar de Raaphorst gegaan en hem op de foto laten zetten. Hij had Spat en osteoporose en artrose.dus hij ging met pensioen. Uiteindelijk 3 maanden met pensioen gestaan en toen is hij aan koliek overleden.
Caya en faya dus samen over. Maar toen kocht staleigenaresse grotere pony voor haar dochter. En vroeg ivm stallen tekort of Beauty bij Caya en faya mocht staan tot ze verkocht was. Dat is nu 1.5 jaar verder . Haha . Ik roep nog steeds dat ik geen derde wil. Eigenlijk voeld Beauty wel beetje als de derde ze dezelfde liefde en aandacht als de andere. Maar houd wel in mijn achterhoofd dat ze een keer weg zal gaan.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:34

Susanne schreef:
Je hebt echt een leuk stel! Dat vosje links op de groepsfoto is knap zeg!

Zo leuk Romy tandem :)


Ik heb alleen Willem. Nadat Mickey is overleden alweer bijna 2 jaar terug heb ik het er toen bij eentje gehouden. Iets erbij is eventueel welkom, maar alleen 300% naar mijn wens en anders niet. Op dit moment twijfel ik er nog wel te veel over, maar een beetje rondkijken doe ik wel.
zoek je dan echt een soort Willem? Of heel iets anders? Lastig he een leuke pony vinden.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:34

Sunshinedaan schreef:
Ik heb in 1 jaar tijd 4 pony’s :oo

Na 1,5 jaar een Belgisch trekpaard van een boer-buurman te hebben bijgereden, miste ik wat uitdaging en vond ik mennen steeds leuker worden (we reden elke zo dag een rondje met de kar met datzelfde trekpaard).

[ [url=m/NXyT6h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen kwam ik op fb Cookie tegen en ik was verliefd op deze kleine stippelpoownie <3 hij was nog hengst.

[ [url=m/NA8654.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 weken later Fleurtje erbij gevonden, 6 jaar, beleerd, drachtig, perfecte combi dacht ik. Over het toekomstige veulen niet echt nagedacht, dat zou ik toch niet houden.
[ [url=m/fVYcST.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tot kleine Amy geboren was... en mijn lief thuis al na 2 dagen riep dat je zo’n kleintje toch niet weg kon doen na een half jaar in je tuin te hebben.

[ [url=m/5nYqgB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maarja als je met tweespan weg bent, moet t kind alleen achterblijven -O-
Toen heb ik puber Sem van 2,5 erbij gevonden. Kwam ik ook tegen. Het drukke, onstuimige karakter van Cook en de kleur van Fleur én de goede hoogte.

[ [url=m/Jd7ZTp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteindelijk rij ik bijna niet meer op het trekpaard :+ ik vind mennen veel leuker :)
(En ik ben uit al die facebook verkoop groepen gegaan... :') )
jij hebt gewoon een hele kudde haha!