[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:30

Spannend! Wachten duurt inderdaad lang als het om leuke dingen gaat :):) Hopelijk heb je 'm gauw en kun je lekker gaan rijden!

Heeft hij nog een bepaalde levertijd aan je doorgegeven?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:41

Aaah leuk Susanne! Gefeliciteerd <3

Wachten duurt inderdaad lang Laura, hopelijk heb je, je HCA snel en kan je lekker gaan rijden :j

Gister de laatste 2 hoefschoentjes opgehaald, dus het is nu compleet *\o/* kan ik eindelijk na 1 jaar weer over de weg gaan rijden <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:49

Kcinarual schreef:
Ik heb nog niks gehoord van HCA, helaas. Heb hem 2,5 week geleden besteld. Wachten duurt laa(a)ng :(

Mijne had ik binnen 5 of 6 weken.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:51

Ik ging gisteren bixie oefenen met faya . Het ging echt super goed. Ze is zo lief met kinderen. Echt de liefste kindervriend die je je kan wensen.wel grappig proefje met balkjes en pionnen voor slaom. Het jongetje rijdt haar ook echt netjes. Echt vriendelijke hand heeft hij.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:30

Leuk Linsey! Welke schoentjes heb je? Ik heb de easyboot mini voor allebei.

Wat leuk dat Faya iets heel anders gaat doen als voor de wagen.
En als beetje netjes kan rijden is dat helemaal fijn :) voor zover je dat van die kleine kinders kunt verwachten natuurlijk :Y)

Ik heb ik overleg met mijn instructeur Fleur en Cooks omgedraaid in het tweespan... dus nu Fleur links en Cooks rechts.
Dat reed echt stukken beter! Fleur liep nogal te drammen laatste tijd en liep veel met stelling naar links, omdat rechts haar moeilijke kant is.
Ben veel grondwerk, langelijnen en longeren.
En links voor de wagen móet ze wel de goede stelling aannemen, anders loopt ze tegen de langboom :+

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:54

Levertijd is volgens hun 4 weken, dus ik hoop dat ik hem over 1,5 week op kan halen. Ik kijk er echt naar uit om weer te kunnen rijden *\o/*

Fijn Linsey! Als Nick wat meer conditie heeft straks moeten we echt eens samen rijden :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:21

Ja lijkt me leuk Laura! Staan toch dichtbij elkaar. Toliene heeft een goede conditie dus kilometers maken is geen probleem. Moeten we eens doen! :j

Ik heb de equine fusions, deze zaten het mooiste bij Toliene.

Leuk dat Faya zo braaf is met kinderen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:29

Ik heb ook de equine Fusions all terrein.

Fijn dat je goede tips hebt gekregen Danielle.

Afbeelding Faya aan het oefenen :-) heb even foto bewerkt weet niet of haar ruitertje zo online mag .

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:58

Afbeelding
Weer kaal

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:38

Voor de liefhebbers: er staat een hca te koop op de Bokt Markt.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:10

Mijne is ook kaal, maar verder dan dit kwam de moser max 45 helaas niet. Waardeloos apparaat of ik kan er gewoon niet omgaan ofzo. Ik ging hem keurig oliën en toen pakte die opeens de haren niet meer, hetzelfde verhaal als bij de sectolin. Dit ging wel heel vlot trouwens, maar hij staat nu dus echt lelijk in de wei.
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:29

Fennadev schreef:
Mijne is ook kaal, maar verder dan dit kwam de moser max 45 helaas niet. Waardeloos apparaat of ik kan er gewoon niet omgaan ofzo. Ik ging hem keurig oliën en toen pakte die opeens de haren niet meer, hetzelfde verhaal als bij de sectolin. Dit ging wel heel vlot trouwens, maar hij staat nu dus echt lelijk in de wei.
[ [url=m/wxfPfh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou ipv tondeuze echt een scheerapparaat huren of kopen. En dan bijwerken met de tondeuze

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:29

Wat een afschuwelijk resultaat :+ Je hebt er weer een waar kunstwerk van gemaakt.

Messen die je er bij krijgt zijn vaak niet 100% scherp. Ik laat nieuwe eerst slijpen. Of bijvoorbeeld eerst even voetjes scheren en daarna al slijpen. Ik zou er iig nooit direct een paard mee proberen te scheren.

Ik denk ook dat het voor een groot deel aan je manier van scheren ligt. Ik zie allemaal korte halen, niet overlapt en veel verschil in hoogte (hoe hard je drukt dus). Is er iemand in jouw buurt die je eens kan laten zien, hoe je moet scheren?

Ik zou bijna naar je toe komen om het te fatsoeneren, arm beest haha. Gelukkig zal het hem zelf weinig uitmaken.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:30

Fenna, scheren de mesjes nog wel? Misschien heb je de mesjes er namelijk niet goed in geklikt.
Er zijn best wat mensen die de pony's (ook grotere) helemaal kaal scheren met de MoxerMax45. Dat moet gewoon kunnen, zeker bij een nieuw apparaat.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:36

De mesjes scheren wel/bewegen wel heen en weer, maar de haren trillen alleen. Ik heb hem al wel gefatsoeneerd, het gescheerde gedeelte wil hij namelijk nog wel doen. Ik ben er verder maar mee opgehouden. Ik laat mijn vader straks de messen controleren en eventueel slijpen. Het klopt dat ik geen lange halen maak, daar ik gewend ben aan een apparaat dat bij lange halen smoort. Ik moet nog even wennen aan een apparaat dat het wel aankan.
Ik heb op het moment meer medelijden met Jorie, die stond dik in het zweet toen ik Alex terug bracht, omdat ie zich zo dusdanig druk had gemaakt :(:)

StalNollie

Berichten: 9146
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:44

Susanne haha sorry moest gruwelijk lachen om je eerste opmerking sorry fenna.
Ik heb hier nu twee shets geschoren met een opscheer machine en je moet echt het apparaat het werk laten doen!

En zoals ik kan beoordelen gebeurd dit nu niet. Kleine stukje over elkaar en dan niet drukken of met twijfel scheren.

Lange halen maken doe ik ook niet hoor
Dit was tweede keer pony scheren en dan ook een dik pak veulen haar met een simpele opscheermachine. ( pony van te voren niet eens gewassen)
Ik zou voor jou eerst eens een enkele keer met iemand mee kijken die jou het leert. Het is vooral even een handigheidje.
Afbeelding

Verder even weinig te melden ben enorm ziek en vooral heel moe. Lees wel bij, gaat zachjes aan na 1.5 week weer de betere kant in.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:48

Hij pakt het haar niet als ik hem er gewoon op zet, maakt niet hoe ik het doe, ik heb het apparaat echt wel gewoon zijn ding laten doen het eerste kwartier tot halfuur. Toen bedacht ik me, er zal vast wat olie op moeten en toen ik hem weer aanzette, wilde hij opeens niet meer. Dus ik denk dat ik het oliën echt fout doe. Beterschap verder :(:)
Susanne vindt mijn eindresultaat ook afschuwelijk, maar ach t werkt voor ons en ik moet mijn ouders ook tevreden houden door hem ten minste nog wat op een shetje te laten lijken qua vacht.
Ik laat straks mijn vader wel even kijken, ik ben nu aan het leren.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:00

Smaken verschillen.
Neemt niet weg dat ik denk dat je messen gewoon bot zijn. Zie mijn post hierboven.

Als ik merk dat mijne aan slijpen toe zijn merk ik dat aan dat hij wat gaat 'trekken' aan de haartjes en dat hij minder haren meepakt. Als ze messcherp zijn ga je er zo doorheen zonder moeite. Althans bij die van mij. Maar ik doe alleen de benen en het hoofd met mijn Moser.

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:21

Fennadev schreef:
Mijne is ook kaal, maar verder dan dit kwam de moser max 45 helaas niet. Waardeloos apparaat of ik kan er gewoon niet omgaan ofzo. Ik ging hem keurig oliën en toen pakte die opeens de haren niet meer, hetzelfde verhaal als bij de sectolin. Dit ging wel heel vlot trouwens, maar hij staat nu dus echt lelijk in de wei.
[ [url=m/wxfPfh.jpg]Afbeelding[/url] ]

:oo :oo

Ik zou huilen als Max er zo uit zou zien. -O-

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:23

Fennadev schreef:
Hij pakt het haar niet als ik hem er gewoon op zet, maakt niet hoe ik het doe, ik heb het apparaat echt wel gewoon zijn ding laten doen het eerste kwartier tot halfuur. Toen bedacht ik me, er zal vast wat olie op moeten en toen ik hem weer aanzette, wilde hij opeens niet meer. Dus ik denk dat ik het oliën echt fout doe. Beterschap verder :(:)
Susanne vindt mijn eindresultaat ook afschuwelijk, maar ach t werkt voor ons en ik moet mijn ouders ook tevreden houden door hem ten minste nog wat op een shetje te laten lijken qua vacht.
Ik laat straks mijn vader wel even kijken, ik ben nu aan het leren.

Hoe oud ben je Fenna?
Ik trek me met dit soort dingen niets van m'n ouders aan, maar ze bemoeien zich gelukkig ook niet op die manier met me. :+

SN, beterschap! :(:)

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:32

@Susanne dan was hij zeker aan het begin nog messcherp.
Ach, mijn ouders vinden zelfs mijn diploma-uitreiking van de bachelor niet belangrijk genoeg zeg maar. wegens een vrienden-reünie. Het is dat ik nog thuis woon en mijn moeder de helft van de tijd voor mijn pony's zorgt qua voerbeurten als ik de universiteit moet dat ik daarom dingen binnen hun lijn doe en Alex heeft geen last van zweet meer met het patroon waar ik hem in scheer dus dan zijn we beide tevreden. Zodra mijn vriend vast werk heeft gaan we kijken voor een eigen plekje. Maar ik woon nog thuis dus dat is denk ik even het verschil, daarnaast heb ik niet veel te makken qua geld. Nu is het wel een voordeel dat mijn vader dus vandaag nog de messen kan gaan slijpen omdat ik nog thuis woon en de pony's aan huis staan.

StalNollie

Berichten: 9146
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:35

Zit je machine aan de ' binnenkant ' van de messen niet vol haren?
Bij de opscheermachine kun je deze los klikken en schoonmaken weet niet hoe dit bij andere apparaten is!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:49

Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van je moser Fenna, het kan bijna niet anders dan dat hij niet goed in elkaar zit oid. Ik heb Nick zijn kont vorig jaar geschoren met een €15 tondeuse van de Lidl en dat zag er zelfs gewoon strak uit :?

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:19

Hij zit nu zeker niet meer goed in elkaar. Ik krijg de messen er nu na het schoonmaken niet meer goed op. _O-
Nee ik denk een combinatie van botte messen + onkunde van mij + een hele dichte schilferige vacht. Nadeel is wel dat hij nu twee dagen voor schut loopt, want ik kan pas vrijdag weer scheren ;(

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:42

Jeetje Fenna hoe krijg je het toch iedere keer zo te scheren. Ik zou sws een gewoon scheerapparaat gebruiken en net wat Susanne zegt. Denk dat je messen bot zijn.