[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:58

WoW dat is echt wel raar... :wow: hopelijk zijn je schoonouders gauw weer vrij!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:05

Vreemd verhaal. Hoe komt de politie daar zo ineens bij? Ik hoop dat er gauw meer duidelijkheid komt voor jullie.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:10

Wat vreemd zeg!

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:18

Ja er schijnen mensen iets gezien te hebben en ze hebben aangegeven, maar dan nog wordt je niet zomaar opgepakt door de politie, dan krijg je een boete ofzo of je mag terug naar de winkel om t artikel te betalen voor ons is het ook echt een vreemd verhaal :/

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:42

Raar verhaal zeg. Ik ben wel benieuwd hoe dat afloopt, wel erg rot voor jullie.

Vanavond eens een klein stukje met Sjors langs de fiets gegaan. Hij is zo enorm braaf! Alleen probeert hij dus wel te ontsnappen uit de wei, erg irritant.
Ik ben trouwens heel nuchter in de opvoeding van onze pony's, onder het motto van niet miepen en gewoon doen. Misschien niet ieders keuze om een totaal groene pony mee naast de fiets te nemen, maar ik wil dat ze overal braaf mee zijn, ook hiermee.

Sjors is nog erg jong, dus het lijkt me logisch dat we maar een mini stukje gegaan zijn ;)
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:44

Wat leuk! Die springschoenen en peesjes <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:44

mirriejj schreef:
Raar verhaal zeg. Ik ben wel benieuwd hoe dat afloopt, wel erg rot voor jullie.

Vanavond eens een klein stukje met Sjors langs de fiets gegaan. Hij is zo enorm braaf! Alleen probeert hij dus wel te ontsnappen uit de wei, erg irritant.
Ik ben trouwens heel nuchter in de opvoeding van onze pony's, onder het motto van niet miepen en gewoon doen. Misschien niet ieders keuze om een totaal groene pony mee naast de fiets te nemen, maar ik wil dat ze overal braaf mee zijn, ook hiermee.

Sjors is nog erg jong, dus het lijkt me logisch dat we maar een mini stukje gegaan zijn ;)
[ [url=m/6go4Jd.jpg]Afbeelding[/url] ]
vind hem echt leuk! Faya ging ik weleens mee fietsen. Maar nu trekt ze mij om als ze hond ziet...

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:46

Mooie outfit van Sjors!

En Fenna ook een leuke dag gehad met jorie en Alex weg :)

Indy_vito: wat een vreemd verhaal zeg! Hopelijk mogen ze snel weer maar huis..

Hier niks spannends. Pepper lekker een dagje vrij gehad en wat geborsteld en geknuffeld. :)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:47

Zo'n leuk ding <3

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:55

Patricia_86 schreef:
mirriejj schreef:
Raar verhaal zeg. Ik ben wel benieuwd hoe dat afloopt, wel erg rot voor jullie.

Vanavond eens een klein stukje met Sjors langs de fiets gegaan. Hij is zo enorm braaf! Alleen probeert hij dus wel te ontsnappen uit de wei, erg irritant.
Ik ben trouwens heel nuchter in de opvoeding van onze pony's, onder het motto van niet miepen en gewoon doen. Misschien niet ieders keuze om een totaal groene pony mee naast de fiets te nemen, maar ik wil dat ze overal braaf mee zijn, ook hiermee.

Sjors is nog erg jong, dus het lijkt me logisch dat we maar een mini stukje gegaan zijn ;)
[ [url=m/6go4Jd.jpg]Afbeelding[/url] ]
vind hem echt leuk! Faya ging ik weleens mee fietsen. Maar nu trekt ze mij om als ze hond ziet...


Dat is niet handig, zeker niet naast de fiets! Lastig zulke dingen -O- Wij kwamen toen we net vertrokken 2 wandelaars met 2 honden tegen, waarbij er eentje op 100 meter van de eigenaren liep EN fixeerde op ons. Ik heb Sjors netjes laten halthouden en wat lekkers gegeven en geroepen dat dit een jonge pony is en ik niet weet wat hij doet. Hond kwam namelijk al naar ons toe gelopen. Baasjes deden er niets aan en lieten de hond aan Sjors zijn achterbenen snuffelen :roll: Nu zijn onze paarden dat allemaal wel gewend, maar je zult maar net een paard tegenkomen die dat niet gewend is en uithaalt. Doodeng en niet tof.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:00

Frummels was het voor jou nog gelukt ok iemand te vinden voor je pony als jullie weg waren?

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:16

Nou ze zijn weer vrij, ze hadden niks om ze nog langer vast te houden, ze zijn onderweg naar ons om de hond op te halen en dan horen we t hele verhaal wel.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:19

Ik vind het nog steeds een apart verhaal...

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:20

Wat is Sjors leuk! <3

Fietsen is leuk! Cooks vindt het fantastisch en luistert ook erg goed. Met slap touwtje van draf naar stap, soms halthouden, draf... en het mooist natuurlijk keiharde rengalop in de berm :+
Dan moet ik serieus hard trappen om hem bij te houden!

Ik fiets het liefst op de omafiets van mijn zoon... terugtraprem _/-\o_ :j

Schoonouders al thuis Vito?
Bizar verhaal zeg :oo

Edit: ik zie dat ze al vrij zijn... wat een avontuur zeg...

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:38

Oh Oh nou nou wat een verhaal heb dubbel gelegen _O- :') ik ga morgen even uitgebreid verslag doen nu slapen :Z

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:04

Miranda vreselijk asociaal zeg zulke mensen. Bij ons heb je ook zo'n groepje aso hondeneigenaren. Die gaan dan op het ruiterpad wandelen met hun honden (los) waardoor je er onmogelijk langs kunt gezien je aan alle kanten aangevlogen wordt. Maar als je dan je zweep gebruikt worden ze kwaad 8)7

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:41

Ja ik mis daarin ook echt een stuk logica denk ik. Wij hebben zelf 7 honden en die rauzen ook gewoon lekker los in het bos. Maar als wij ruiters aan zien komen, moeten ze altijd in de berm gaan liggen. Waarom zou je uberhaupt het risico willen lopen dat een paard het niet gewend is en flink uithaalt, dat wil je toch gewoon niet als hondeneigenaar?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:50

mirriejj schreef:
Ja ik mis daarin ook echt een stuk logica denk ik. Wij hebben zelf 7 honden en die rauzen ook gewoon lekker los in het bos. Maar als wij ruiters aan zien komen, moeten ze altijd in de berm gaan liggen. Waarom zou je uberhaupt het risico willen lopen dat een paard het niet gewend is en flink uithaalt, dat wil je toch gewoon niet als hondeneigenaar?

Nee of dat de hond aan een paard gaat hangen...

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:02

Patricia_86 schreef:
mirriejj schreef:
Ja ik mis daarin ook echt een stuk logica denk ik. Wij hebben zelf 7 honden en die rauzen ook gewoon lekker los in het bos. Maar als wij ruiters aan zien komen, moeten ze altijd in de berm gaan liggen. Waarom zou je uberhaupt het risico willen lopen dat een paard het niet gewend is en flink uithaalt, dat wil je toch gewoon niet als hondeneigenaar?

Nee of dat de hond aan een paard gaat hangen...


Ja echt onvoorstelbaar he -O-

Ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb om de pony's qua honden compleet bomproof te maken, zodat ze in het bos nooit reageren op aanvliegende honden.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:18

Hier laat ik mijn honden ook altijd in de berm zitten als er paarden voorbij komen of als er fietsers komen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:19

Patricia_86 schreef:
mirriejj schreef:
Ja ik mis daarin ook echt een stuk logica denk ik. Wij hebben zelf 7 honden en die rauzen ook gewoon lekker los in het bos. Maar als wij ruiters aan zien komen, moeten ze altijd in de berm gaan liggen. Waarom zou je uberhaupt het risico willen lopen dat een paard het niet gewend is en flink uithaalt, dat wil je toch gewoon niet als hondeneigenaar?

Nee of dat de hond aan een paard gaat hangen...


Ja echt onvoorstelbaar he -O-

Ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb om de pony's qua honden compleet bomproof te maken, zodat ze in het bos nooit reageren op aanvliegende honden.[/quote]
Dat is wel fijn. Hondje van mijn ouders is even bang voor faya als faya voor haar.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:30

Hoihoi! Leuk topic zeg! maar is het ook de bedoeling dat iedereen zijn shet voorsteld of gaat het alleen om de shets in het begin?

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:33

Nee hoor, stel je vooral voor :)

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:41

Oke dan ga ik mijn lieve vp voorstellen!
Dit is Anouk, een hele lieve merrie van 9 jaar. Ze heeft een top karakter en is voor de kar beleerd.
Hier volgen een paar leuke foto's! :D

1. de allereerste foto die ik doorgestuurd kreeg, meteen verliefd <3
Afbeelding

2. De tweede keer met de kar, we waren naar mijn huis gegaan! *\o/*
Afbeelding

3. Lange lijnen doen we ook veel, later wil ik alleen met de kar, nu ga ik steeds met de eigenaar.
Afbeelding

4. Rennen door het weiland is ook heel leuk!
Afbeelding

5. Lekker uitrusten in de paddock! <3
Afbeelding

6. Een minifotoshoot :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

7. Laatst voor het eerst alleen gemend, in de bak! Het ging super goed totdat zo wegrende...Er is geen bakrand dus ze rende de bak uit een botste tegen het hek ven het weiland aan. Het gevolg: een bloedend oog van Anouk, ik meerdere blauwe plekken (werd de kar uit gelanceerd) en een verbogen sulky.
Afbeelding
Afbeelding

8. Een beetje offtopic maar de pony die erbij staat heeft een prachtig veulentje gekregen! <3 *\o/* Afbeelding

Dit was mijn lange bericht! :D

Edit: Anouks oog is gelukkig weer helemaal genezen!
Laatst bijgewerkt door WietskeK op 25-06-18 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:41

Bij Dochorse zijn er veel artikelen met 50% korting, oa Horseware pony dekens. Voor degene die nog wat willen aanschaffen?